Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Berlín - Německé dráhy Deutsche Bahn v pátek 24. října oznámily dočasné stažení téměř celého vozového parku vysokorychlostních vlaků typu ICE-T z pravidelného provozu. Důvodem bylo nalezení praskliny na nápravě na jedné z provozovaných souprav. Již v sobotu tak začala rozsáhlá kontrola většiny ze 70 jednotek, které DB vlastní. Dráhy informovaly cestující, aby sledovali možné změny v dopravě. Prozatím není jasné do kdy budou vlaky odstaveny, resp. kdy se vrátí do pravidelného provozu.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Vítek_V | 27.10.2008 (15:38)
Související zprávy
04.11.2008 (15:27)
2 Raquac:
Je to fakt. I to, ze nemecke "naklapedlo" (odvozené ze zbrojniho prumyslu, snad tanku - stabilizace, nebo neco jako toto ono, melo problemy a vice se osvedcilo (? licencní ? koupené ?) naklapedlo italské.
Je to fakt. I to, ze nemecke "naklapedlo" (odvozené ze zbrojniho prumyslu, snad tanku - stabilizace, nebo neco jako toto ono, melo problemy a vice se osvedcilo (? licencní ? koupené ?) naklapedlo italské.
03.11.2008 (9:41)
Moc bych se Italum neposmival panove. Jen tak mimochodem, napriklad i sousedni soudruzi z Nemecka si u nich kupovali podvozky pro sva prvni klopidla a koneckoncu i pro ICT a nikdo si na ne pokud vim nijak vyrazne nestezuje. Navic k lomu napravy doslo i u echt deutsches Produkt ICE 3. A perlicka na zaver - dvojkoli u ICT i ICE3 jsou uplne naprosto echt deutsches Produkt a sice primo Bochumer Verein.
01.11.2008 (10:30)
Ad Miroslav Zikmund: Nevím sice, kdo je u ICE-T výrobcem dvojkolí, ale rozhodně to nemusí být tatáž firma, která vyrábí podvozky...
Jinak fakt, že je to italské a "neseje to" mě nijak nepřekvapuje...holt FIAT - Fehler In Allen Teilen... ;o)
Jinak fakt, že je to italské a "neseje to" mě nijak nepřekvapuje...holt FIAT - Fehler In Allen Teilen... ;o)
31.10.2008 (23:31)
ythomas_ct : kdo to zaplatí, holt u kolejových vozidel se to udělat musí, jinak je problém. Je docela zajímavé, že se jedná o vozidla s naklápěním.
Jenom pro doplnění – podvozky jsou od Alsthomu Ferroviaria, tedy stejné jako jsou na švýcarských ICN nebo Potěmkinech ČD. Takže nějak nerozumím tomu Bonatransu nebo čínském materiálu.
Jenom pro doplnění – podvozky jsou od Alsthomu Ferroviaria, tedy stejné jako jsou na švýcarských ICN nebo Potěmkinech ČD. Takže nějak nerozumím tomu Bonatransu nebo čínském materiálu.
30.10.2008 (21:37)
Pokud jde o duté nápravy, byl o tom kdysi hrozně dáááávno článek v časopisu svět v obrazech. Byl jsem tehdy dítko základní školou povinné a pamatuji si jen tolik, že se kolem těch náprav samotných, nebo technologie výroby motal nějaký patent, se kterým měli jeho autoři problémy. V podstatě to bylo o tom, že někdo něco (nápravu, nebo výrobu) vymyslel, výroba se rozeběhla a patent ne a ne uznat. Takže kdo si pamatuje, nebo ví víc...
30.10.2008 (16:05)
Raquac: On to byl ode mě nepovedený pokus o ironii, skutečně jsem měl na mysli to jiskření jako druh namáhání, se kterým se nepočítalo.
30.10.2008 (11:42)
Ad Miroslav Zikmund: To sice ano, ale i tak...pokud např. provedete statický výpočet nápravy (se zohledněním všech vrubů apod.), vyjde Vám klidně bezpečnost někde kolem k = 7. Pokud provedete tentýž výpočet dynamicky, rázem se ocitáme kolem hodnoty k = 1,2! Různými korekcemi se horko těžko dostanete na k = 1,5... Můžete sice použít lepší materiál, otázkou je, kdo ho zaplatí! Ony ty peníze přeci jen jsou na prvním místě i zde...
Ad lok. ř. 350: Ano, na těchto lokomotivách byl nápravový sběrač vedle nápravové převodovky a elektrokoroze vykonala své. Pak byl myslím přemístěn na čelo nápravy... A co se dutých náprav týče, dnes jde o zcela běžnou věc...má je např. i 380ka - koneckonců jinak by v tomto případě nebyla vůbec možná defektoskopie bez slisování kola (bo kloubový dutý hřídel)...
Ad lok. ř. 350: Ano, na těchto lokomotivách byl nápravový sběrač vedle nápravové převodovky a elektrokoroze vykonala své. Pak byl myslím přemístěn na čelo nápravy... A co se dutých náprav týče, dnes jde o zcela běžnou věc...má je např. i 380ka - koneckonců jinak by v tomto případě nebyla vůbec možná defektoskopie bez slisování kola (bo kloubový dutý hřídel)...
30.10.2008 (11:34)
JB: Pokud si to uplne dobre pamatuju, nebyl to problem s namahanim od toho sberace, ale krouzek byl spatne pripevnen a jiskreni v mezere vykonalo sve.
30.10.2008 (10:04)
Raquac: Mám stejnou vzpomínku, že to mělo být od nápravového sběrače. Na tuto událost jsem myslel, když jsem napsal, že neznalost provozního namáhání někdy nejde dohonit žádným koeficientem.
29.10.2008 (20:56)
Sice mi tehdy bylo pet a pul, ale na fakulte mne ucil jeden z primo zapojenych - pricinou pry byla elektrokoroze v miste napravoveho sberace, ktera vytvorila vrub, ktery byl nasledne pricinou lomu. Mimochodem, k lomu napravy dochazi vetsinou v male rychlosti na vyhybce nebo nejake nerovnosti- tedy v situaci kdy ma unavovy lom diky male uhlove rychlosti dost casu a zaroven podnet k "dolomeni".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko