Česko - Tak, jako každý rok se přiblížila doba, kdy se mění čas a ručičky hodin přesouváme o hodinu zpět na zimní čas. Tato změna se již tradičně dotkne necelých dvou desítek, především dálkových mezinárodních a nočních vlaků. Ty se tak v brzkých ranních hodinách ze soboty 25. října na neděli 26. října zastaví v nejbližších stanicích a vyčkají na pravidelný odjezd dle SEČ. Kdyby k tomuto zastavení nedošlo, vlaky by po zbytek své trasy jely s hodinovým náskokem. Co se v blízké době také změní, jsou i názvy jak vnitrostátních, tak i některých mezinárodních vlakových spojů. Od nového GVD tak na kolejích budeme moci vídávat EC 345 Avala, IC 583 Bohemia, Ex 529 Velehrad, EC 277 František Křižík, R 471 Amicus a další vybrané vlaky pod novými názvy. I o této změně Vás budeme na stránkách ŽelPage zavčasu informovat.
Vlaky, kterých se dotkne změna času:
Vlaky číslo | Směr jízdy | Čeká ve stanici | Pravidelný odjezd |
R 200 Silesia | Krakov – Praha | Bohumín | 2:20 SEČ |
R 202 Chopin | Vídeň – Varšava | Ostrava hl.n. | 2:04 SEČ |
R 203 Chopin | Varšava - Vídeň | Bohumín | 2:13 SEČ |
R 208 Vltava | Moskva – Praha | Pardubice hl.n. | 3:41 SEČ |
R 209 Vltava | Praha - Moskva | Ostrava-Svinov | 2:51 SEČ |
R 224 Šírava | Humenné – Praha | Přerov | 2:50 SEČ |
R 225 Šírava | Praha - Humenné | Valašské Meziříčí | 2:33 SEČ |
R 374 Pannonia | Bukurešť - Praha | Brno hl.n. | 2:25 SEČ |
R 375 Pannonia | Praha - Bukurešť | Břeclav | 2:24 SEČ |
R 376 Galileo Galilei | Budapešť-Kelety pu. – Františkovy Lázně | Pardubice hl.n. | 2:17 SEČ |
R 377 Galileo Galilei | Františkovy Lázně – Budapešť-Kelety pu. | Brno hl.n. | 3:35 SEČ |
R 420 Excelsior | Košice – Cheb | Pardubice hl.n | 2:35 SEČ |
R 421 Excelsior | Cheb - Košice | Choceň | 2:47 SELČ |
R 422 Cassovia | Košice - Cheb | Čadca | 2:05 SEČ (již dle zimního času) |
R 423 Cassovia | Praha - Košice | Třinec | 2:59 SELČ |
- SEČ - Středoevropský čas
- SELČ - Středoevropský letní čas
Zdroj: České Dráhy
jsou tu zastanci dvou reseni:
1) s nejakymi naklady vezt hrstku lidi navic
2) se stejnymi naklady nechat hrstku lidi bez odekvatniho spojeni
a nikdo mi nedokaze, ze pro dopravce je lepsi se na tu hrstku (i kdyz to nejsou stovky lidi denne) vykaslat nez jim spojeni zachovat.
pokud by byl silny proud cestujicich praha-HU/BLR, a chteli bychom pro ne spojeni zrychlit a tudiz poslat pannonii rychlejsi cestou bez zastavek, tak to take lze pochopit, ale v teto chvili planovane reseni neprinese nic ani dopravci, ani zadne skupine cestujicich
to je duvod proc i na "hrstku" lidi by se melo prihlizet!!!!
pokud bychom uvazovali, zda tyto vlaky budou nebo nebudou jezdit, pak samozrejme pro hrstku lidi to nema smysl, zduraznuji, ze zase tak malo jich nebylo, aby se to dalo pocitat na jedince
ale uvedomte si, ze ty vlaky jezdit budou!!! a tady jde o to, ze:
1) pannonia (pod jmenem Amicus) bude jezdit po stejne dlouhe trase, ale po trase, kde jezdi i jine nocni vlaky, tedy pokud zustane ve stavajici trase, lide na vysocine a brnensku budou mit i nadale nocni spojeni a lide na KBD take, navrzene reseni tu prvni skupinu lidi pripravi o nocni spojeni, ale dopravci neusetri nic!!!!!
2) u metropolu jde jen o vyreseni navaznosti v praze, ideal zastavka na hlavnim, ale lze i nejakym busem mezi Holeskama a hlavnim,
ostatne si myslim, ze idealnim resenim pro cestujici i dopravce by bylo nechat pannonii ve stavajici trase a metropol nechat jak je v navrhu
Ale ten nepojede přes Vysočinu. O to taky jde!
Jak píšeš,jezdil si jednou měsíčně.A kolik takových pravidelných cestujících takhle jezdí.Kdyby si řekl že si jezdil každý týden a bylo vás spousta,tak by na tom něco bylo.Takhle spíš souhlasím s názorem,že je to pro lidi na trase Berlín-Vídeň,Budapešť.
to Jakub Košmider: dle mych osobnich zkusenosti jezdi nocnimi vlaky vice lidi, nez temi, co vyjizdeji z prahy kolem ctvrte hodiny rani, nekolikrat jsem jel excelsiorem na ostravu a vzdycky plnej vnitrostatnimi cestujicimi na ostravsko, s galileem je to s obsazenosti slabsi, ale uz sem zazil galilea nacpanyho k prasknuti asiaty z pesti do prahy
jasny soudruzi!!
ČD D2, čl.197 - "S náskokem nesmí být vypraven žádný vlak, jehož doba odjezdu byla závazně oznámena veřejnosti." = všechny vlaky uvedené v JŘ pro veřejnost. Tady snad není co řešit.
K oblíbenému SHERWOODU - dnes bych ho klidně přejmenoval na park kultury a oddechu :-). Jo, tak před těmi 12-15 lety, to bylo dobrodružství přejít v noci z hl.n. na střed (teda Masaryčku). Všude plno Rumunů a jejich harantů...to fakt šlo o kejhák.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.