..: Víkendová změna času se dotkne i železnice :..

1216.226, R 273, foto: Tomáš KubovecČesko - Tak, jako každý rok se přiblížila doba, kdy se mění čas a ručičky hodin přesouváme o hodinu zpět na zimní čas. Tato změna se již tradičně dotkne necelých dvou desítek, především dálkových mezinárodních a nočních vlaků. Ty se tak v brzkých ranních hodinách ze soboty 25. října na neděli 26. října zastaví v nejbližších stanicích a vyčkají na pravidelný odjezd dle SEČ. Kdyby k tomuto zastavení nedošlo, vlaky by po zbytek své trasy jely s hodinovým náskokem. Co se v blízké době také změní, jsou i názvy jak vnitrostátních, tak i některých mezinárodních vlakových spojů. Od nového GVD tak na kolejích budeme moci vídávat EC 345 Avala, IC 583 Bohemia, Ex 529 Velehrad, EC 277 František Křižík, R 471 Amicus a další vybrané vlaky pod novými názvy. I o této změně Vás budeme na stránkách ŽelPage zavčasu informovat.

Vlaky, kterých se dotkne změna času:

Vlaky číslo Směr jízdy Čeká ve stanici Pravidelný odjezd
R 200 Silesia Krakov – Praha Bohumín 2:20 SEČ
R 202 Chopin Vídeň – Varšava Ostrava hl.n. 2:04 SEČ
R 203 Chopin Varšava - Vídeň Bohumín 2:13 SEČ
R 208 Vltava Moskva – Praha Pardubice hl.n. 3:41 SEČ
R 209 Vltava Praha - Moskva Ostrava-Svinov 2:51 SEČ
R 224 Šírava Humenné – Praha Přerov 2:50 SEČ
R 225 Šírava Praha - Humenné Valašské Meziříčí 2:33 SEČ
R 374 Pannonia Bukurešť - Praha Brno hl.n. 2:25 SEČ
R 375 Pannonia Praha - Bukurešť Břeclav 2:24 SEČ
R 376 Galileo Galilei Budapešť-Kelety pu. – Františkovy Lázně Pardubice hl.n. 2:17 SEČ
R 377 Galileo Galilei Františkovy Lázně – Budapešť-Kelety pu. Brno hl.n. 3:35 SEČ
R 420 Excelsior Košice – Cheb Pardubice hl.n 2:35 SEČ
R 421 Excelsior Cheb - Košice Choceň 2:47 SELČ
R 422 Cassovia Košice - Cheb Čadca 2:05 SEČ (již dle zimního času)
R 423 Cassovia Praha - Košice Třinec 2:59 SELČ
  • SEČ - Středoevropský čas
  • SELČ - Středoevropský letní čas

Zdroj: České Dráhy


Vítek_V | 24.10.2008 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.10.2008 (16:34)  
Karel Kovářík : tak teoreticky byste to podle stávajícího jízdního řádu noční MHD mohl stíhat z Holešovic tram 54 na Náměstí Republiky a pak bus 511. Otázka je, jak bude "zprasen" jízdní řád noční MHD, jinak by samozřejmě nebylo od věci, aby EN zastavil v Libni a R 750 jezdil z Libně nebo proč nejede 476 přes HLN jako 477.
26.10.2008 (11:12)  
Čím méně přímých spojení z Bukurešti, tím méně Rumunů, cikánu, krádeží, loupeží a bordelu v Praze ... :o))))
registrovaný uživatel Hanys  mail  
25.10.2008 (19:01)  
Vím o čem je řeč.Není potřeba tolik vykřičníků.
registrovaný uživatel Kakov 
25.10.2008 (18:08)  
pro jistotu jeste jednou a polopate:

jsou tu zastanci dvou reseni:

1) s nejakymi naklady vezt hrstku lidi navic
2) se stejnymi naklady nechat hrstku lidi bez odekvatniho spojeni

a nikdo mi nedokaze, ze pro dopravce je lepsi se na tu hrstku (i kdyz to nejsou stovky lidi denne) vykaslat nez jim spojeni zachovat.

pokud by byl silny proud cestujicich praha-HU/BLR, a chteli bychom pro ne spojeni zrychlit a tudiz poslat pannonii rychlejsi cestou bez zastavek, tak to take lze pochopit, ale v teto chvili planovane reseni neprinese nic ani dopravci, ani zadne skupine cestujicich
to je duvod proc i na "hrstku" lidi by se melo prihlizet!!!!
registrovaný uživatel Kakov 
25.10.2008 (18:00)  
to ES-499009: pokud Vas prispevek budu brat zcela vytrzeny v kontextu, bez navaznosti na predchozi, tak souhlasim, ale bavime se o vlacich Pannonia a Metropol!!!!!!!!!

pokud bychom uvazovali, zda tyto vlaky budou nebo nebudou jezdit, pak samozrejme pro hrstku lidi to nema smysl, zduraznuji, ze zase tak malo jich nebylo, aby se to dalo pocitat na jedince

ale uvedomte si, ze ty vlaky jezdit budou!!! a tady jde o to, ze:
1) pannonia (pod jmenem Amicus) bude jezdit po stejne dlouhe trase, ale po trase, kde jezdi i jine nocni vlaky, tedy pokud zustane ve stavajici trase, lide na vysocine a brnensku budou mit i nadale nocni spojeni a lide na KBD take, navrzene reseni tu prvni skupinu lidi pripravi o nocni spojeni, ale dopravci neusetri nic!!!!!
2) u metropolu jde jen o vyreseni navaznosti v praze, ideal zastavka na hlavnim, ale lze i nejakym busem mezi Holeskama a hlavnim,

ostatne si myslim, ze idealnim resenim pro cestujici i dopravce by bylo nechat pannonii ve stavajici trase a metropol nechat jak je v navrhu
registrovaný uživatel DJ 
25.10.2008 (17:15)  
JOHNZ: Cestujúci z Brněnska miesto Pannonie dostanú "denné" spojenie vlakom IC571 Brněnský Drak

Ale ten nepojede přes Vysočinu. O to taky jde!
registrovaný uživatel JOHNZ 
25.10.2008 (17:02)  
Cestujúci z Brněnska miesto Pannonie dostanú "denné" spojenie vlakom IC571 Brněnský Drak ...
registrovaný uživatel Hanys  mail  
25.10.2008 (16:35)  
Karel Kovářík:
Jak píšeš,jezdil si jednou měsíčně.A kolik takových pravidelných cestujících takhle jezdí.Kdyby si řekl že si jezdil každý týden a bylo vás spousta,tak by na tom něco bylo.Takhle spíš souhlasím s názorem,že je to pro lidi na trase Berlín-Vídeň,Budapešť.
registrovaný uživatel Kakov 
25.10.2008 (16:09)  
to infected.bass: presto bych se vnitrostatnich cestujicich nezrikal.

to Jakub Košmider: dle mych osobnich zkusenosti jezdi nocnimi vlaky vice lidi, nez temi, co vyjizdeji z prahy kolem ctvrte hodiny rani, nekolikrat jsem jel excelsiorem na ostravu a vzdycky plnej vnitrostatnimi cestujicimi na ostravsko, s galileem je to s obsazenosti slabsi, ale uz sem zazil galilea nacpanyho k prasknuti asiaty z pesti do prahy

jasny soudruzi!!
registrovaný uživatel Sefik  mail  
25.10.2008 (15:46)  
K hodinovému čekání vlaků v žst:
ČD D2, čl.197 - "S náskokem nesmí být vypraven žádný vlak, jehož doba odjezdu byla závazně oznámena veřejnosti." = všechny vlaky uvedené v JŘ pro veřejnost. Tady snad není co řešit.

K oblíbenému SHERWOODU - dnes bych ho klidně přejmenoval na park kultury a oddechu :-). Jo, tak před těmi 12-15 lety, to bylo dobrodružství přejít v noci z hl.n. na střed (teda Masaryčku). Všude plno Rumunů a jejich harantů...to fakt šlo o kejhák.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko