..: Horké ložisko na lokomotivě, R 701 do Přerova nedojel :..

Ložisko 3.nápravy Peršinga, foto: Kamil238Pardubice-Svítkov - Ve středu 15. října bylo indikátorem horkoběžnosti umístěném před zastávkou Pardubice-Opočínek signalizováno horké ložisko na 3. nápravě vlaku R 701. Výpravčí ihned vysílačkou informoval o závadě strojvedoucího. R 701 zastavil v prostoru zastávky Pardubice-Svítkov cca 2 km před pardubickým hlavním nádražím. Postiženým byl Peršing 162.038-4. R 701 byl ve zbytku trasy zrušen, cestující pro další cestu použili R 423, který na zastávce mimořádně zastavil. V cca. 22:40 byla již souprava prázdná a zhaslá, svítilo se jen ve služením a posledním voze.

Dle slov strojvedoucího bylo ložisko po zastavení rozpálené do ruda. Žárem se na krytu ložiskové skřině vytvořily praskliny. Také krycí plech tlumiče pérování, nacházející se v blízkosti ložiska, vzal za své. Ještě v cca 22:40 bylo tak horké, že se na něm pálila podrážka boty. Okolo 22:45 dorazila od Přelouče lokomotiva 121.011-1. Byla přivěšena na konec soupravy od R 701, peršing byl odvěšen z původního čela vlaku. Bobina odvezla soupravu R 701 i s vlakovou četou do Přelouče, na místě zůstal jen nepojízdná lokomotiva se strojvedoucím. O chvíli později na místo dorazil autem technik a čekalo se na přijezd pomocného vlaku z České Třebové.

R 701 uvázlý v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Žárem popraskaný kryt ložiska, foto: Kamil238 Uhořelý kryt tlumiče na podvozku 162 038-4, foto: Kamil238 Osiřelý Peršing stojí v zastávce Pardubice-Svítkov, foto: Kamil238 Peršing se zadřeným ložiskem čeká na příjezd pomocného vlaku v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Pomocný vlak sestávající ze sólo Kocoura dorazil, foto: Kamil238

16. října nad ránem okolo 0:30 dorazil pomocný vlak tvořený sólo lokomotivou 742.196. Pracovníci z pomocného vlaku prohlédli postižené ložisko a protože vypadalo tak, že by mohlo další pomalý pohyb ustát, požádali strojvedoucího, aby se pokusil peršingem kousek popojet vzad a vpřed. Test se podařil, lokomotiva se vlastní silou pohnula o 2 metry vzad a o 4 vpřed, takže byla přivěšena za kocoura a velmi pomalu odtažena do Pardubic, kam transport dorazil okolo jedné ranní. Zde bylo rozhodnuto stroj vyzvednout na nouzový podvozek a převézt do opravy.

Tu nejzajímavější část práce nehodového vlaku si autor musel bohužel nechat ujít, zároveň se omlouvám za (ne)kvalitu první fotky z mobilu. Taktéž neručí za správnost a úplnost všech informací, vítáme každou připomínku a doplnění.

zdroj: Vlastní pozorování


Kamil238 Poslat mail autorovi | 16.10.2008 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Hanys  mail  
17.10.2008 (9:06)  
Vypadá to na docela dobře zvládnutou práci.Ne vše je u ČD špatné,jak stále častěji slyším.
Dík za pohotové info.
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
17.10.2008 (9:02)  
MirekM: Musi hned zastavit at neudela vetsi skodu, nez je to lozisko...z toho by mohla byt pekna hromada, radsi ani nemyslet...Snizeni rychlsti pak urci clovek, odborne zpusobily az pro to prijede nehodak, prece jen do toho loziska nikdo nevidi.
17.10.2008 (9:01)  
Další jízda z pohledu strojvedoucího je v tomto stavu nemožnmá protože v případě vykolejení i když malou rychlostí vše hodí na strojvedoucího a toho potrestají a ještě to zaplatí.Takže ani o metr.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
17.10.2008 (8:01)  
To musí vlak s horkoběžným ložiskem takhle okamžitě zastavit? Nemůže dojet ani do nejbližší stanice, třeba sníženou rychlostí?
17.10.2008 (7:30)  
Bohužel praxe je taková, že policie má většinou rychlejší postup dokumentace místa nehody než vyšetřující drážní orgány.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
17.10.2008 (1:51)  
Pardubice teď snad budou mít nějaký čas vybráno. Tu samou noc, cca v 0:30 přejel R 209 v Kostěnicích člověka. Mělo se jezdit odklonem, ale než R 377 stihl v Kolíně nabrat pilota (odvolaného z nákladu) pro trasu Pce - Hradec - Choceň, povolila policie jízdu po sousední koleji.
registrovaný uživatel Woyta  mail  
17.10.2008 (0:36)  
dobra prace dik za info
16.10.2008 (23:52)  
Kamile, díky moc za zajímavé informace a obětavou práci!
16.10.2008 (23:23)  
dekujeme:) jaktoze zelpage by jinak mlcela?:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko