..: Horké ložisko na lokomotivě, R 701 do Přerova nedojel :..

Ložisko 3.nápravy Peršinga, foto: Kamil238Pardubice-Svítkov - Ve středu 15. října bylo indikátorem horkoběžnosti umístěném před zastávkou Pardubice-Opočínek signalizováno horké ložisko na 3. nápravě vlaku R 701. Výpravčí ihned vysílačkou informoval o závadě strojvedoucího. R 701 zastavil v prostoru zastávky Pardubice-Svítkov cca 2 km před pardubickým hlavním nádražím. Postiženým byl Peršing 162.038-4. R 701 byl ve zbytku trasy zrušen, cestující pro další cestu použili R 423, který na zastávce mimořádně zastavil. V cca. 22:40 byla již souprava prázdná a zhaslá, svítilo se jen ve služením a posledním voze.

Dle slov strojvedoucího bylo ložisko po zastavení rozpálené do ruda. Žárem se na krytu ložiskové skřině vytvořily praskliny. Také krycí plech tlumiče pérování, nacházející se v blízkosti ložiska, vzal za své. Ještě v cca 22:40 bylo tak horké, že se na něm pálila podrážka boty. Okolo 22:45 dorazila od Přelouče lokomotiva 121.011-1. Byla přivěšena na konec soupravy od R 701, peršing byl odvěšen z původního čela vlaku. Bobina odvezla soupravu R 701 i s vlakovou četou do Přelouče, na místě zůstal jen nepojízdná lokomotiva se strojvedoucím. O chvíli později na místo dorazil autem technik a čekalo se na přijezd pomocného vlaku z České Třebové.

R 701 uvázlý v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Žárem popraskaný kryt ložiska, foto: Kamil238 Uhořelý kryt tlumiče na podvozku 162 038-4, foto: Kamil238 Osiřelý Peršing stojí v zastávce Pardubice-Svítkov, foto: Kamil238 Peršing se zadřeným ložiskem čeká na příjezd pomocného vlaku v zastávce Pardubice Svítkov, foto: Kamil238 Pomocný vlak sestávající ze sólo Kocoura dorazil, foto: Kamil238

16. října nad ránem okolo 0:30 dorazil pomocný vlak tvořený sólo lokomotivou 742.196. Pracovníci z pomocného vlaku prohlédli postižené ložisko a protože vypadalo tak, že by mohlo další pomalý pohyb ustát, požádali strojvedoucího, aby se pokusil peršingem kousek popojet vzad a vpřed. Test se podařil, lokomotiva se vlastní silou pohnula o 2 metry vzad a o 4 vpřed, takže byla přivěšena za kocoura a velmi pomalu odtažena do Pardubic, kam transport dorazil okolo jedné ranní. Zde bylo rozhodnuto stroj vyzvednout na nouzový podvozek a převézt do opravy.

Tu nejzajímavější část práce nehodového vlaku si autor musel bohužel nechat ujít, zároveň se omlouvám za (ne)kvalitu první fotky z mobilu. Taktéž neručí za správnost a úplnost všech informací, vítáme každou připomínku a doplnění.

zdroj: Vlastní pozorování


Kamil238 Poslat mail autorovi | 16.10.2008 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
18.10.2008 (1:43)  
860 003: Jestli jsem ten koment pochopil správně, tak mi to připadne jako lepší řešení, než nechat cestující minimálně dvě a půl hodiny čekat uprostřed polí na příjezd orgánu, který povolí další pohyb vlaku, tzn. odposunování třicítkou osm kilometrů zpátky do Valů zálohou z Pardubic, pak v lepším případě zapřažení nějakou cargáckou pomalou tramvají, v tom horším a pravděpodobnějším zase třicítkou PMD, tentokrát deset kilometrů po nesprávné do Pardubic a tam další řešení. Když nepočítám na min. dvacet minut zablokovaný koridor, tak nevěřím tomu, že by souprava jela dál dřív než za čtyři hodiny. A to by měli cestující ještě kliku, kdyby pro ně přijela lokomotiva s topným kabelem, jinak by taky mohli nějakou tu hodinku ve vlaku rovnou mrznout.
17.10.2008 (18:35)  
pěkný članek :) Přesnost Bezpečnost Hospodárnost
17.10.2008 (17:53)  
Takže zase český způsob, vyhodit lidi, ať si další cestu stojí. Ložisko by se snad mělo indikovat v lokomotivě, indikátor horkoběžnosti je určený pro vozy.
17.10.2008 (17:43)  
Stále lepší falešný poplach a zpoždění vlaku než ukroucený čep nápravy a nehoda jako hrom.
Zajímalo by mne, na které straně ve směru jízdy to bylo. Nechytit to ten indikátor, při těch 140 km/h by tu byla akce "Vraňany II".
registrovaný uživatel jeffer 
17.10.2008 (14:07)  
to by ma zaujimalo, ake caste su falosne poplachy - minule som zazil zastavenie R v Nymburku (ked cez prazdniny tadial jazdili Brno-Praha) na zachytenie horucich lozisk (podla slov firu/vypravcu detektor hlasil velmi horuce) asi na troch napravach (prve dva vozy za esom). po asi 15 minutach statia (pocas ktorych obehli a osahali tie loziska fira, vypravca a akysi vozmajster alebo kto to dosiel) vlak pokracoval dalej s tym, ze je to falosny poplach.
17.10.2008 (13:09)  
Perfektní info z terénu, více takovýchto zpráv. :)
17.10.2008 (13:06)  
Řekl bych že rozpálené, nevim co by dělala červená barva na krytu ložiska
17.10.2008 (12:33)  
To ložiško na fotce je opravdu rozpálené do ruda nebo je to nějaká barva?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.10.2008 (10:15)  
xAnri05: A co si to tak přečíst ještě jednou? :-D
R 701 byl ve zbytku trasy zrušen, cestující pro další cestu použili R 423, který na zastávce mimořádně zastavil.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
17.10.2008 (10:02)  
Zajimalo by me, jak dopadli cestujici. Co a kdy je odvezlo.
Jinak diky za "reprotaz".
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko