..: Škodovka pokračuje v nákupech, převezme MOVO Plzeň :..

Ilustrační obrázekPlzeň - Zase o něco větší kapacity má ve svém domácím městě plzeňská Škoda. V uplynulém týdnu totiž dotáhla ke zdárnému konci více než čtyřměsíční jednání o převzetí tamější správkárenské společnosti MOVO. I když cenu akvizice ani jedna strana nezveřejnila, svůj podíl na transakci údajně má i nedobrý finanční stav společnosti. "Podepsali jsme smlouvy na koupi Mova, čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu," potvrdil ředitel Škoda Transportation a místopředseda představenstva Škoda Holding Tomáš Krsek.

Ilustrační obrázekMOVO, spol. s r.o. patřilo od roku 1992 pěti plzeňským podnikatelům. Podpisem akviziční smlouvy se tak zařadí mezi rostoucí skupinu českých výrobců, jež postupně přecházejí pod křídla okřídleného šípu. V uplynulých letech přitom Škodovka převzala další významné dodavatele železničních vozidel, včetně ČKD Vagónky a šumperského Parsu. Odkoupením Mova tak Škoda Holding nově získává divizi s bohatými zkušenostmi v oblasti oprav a modernizací osobních vozů, čímž nepochybně získá ještě větší podíl na českém železničním trhu.

MOVO Plzeň se na české železniční scéně zapsalo zejména kompletními rekonstrukcemi vozů pro dálkovou dopravu, počínaje trochu experimentální řadou Beer v první polovině 90. let, na niž navázaly modernizace vagónů pro vlaky vyšší kvality nebo lůžkové vozy WLABmee. V současnosti se společnost angažuje jako subdodavatel mimo jiné v rekonstrukcích vozů pro pražské metro nebo v přestavbách části vozů ze čtyřicetikusové série pro ING Lease. Dílčí úspěchy jsou ale podle agentur vyváženy problematickou pozicí na trhu. I přesto ale vloni firma utržila 370 milionů Kč, z nichž 23 milionů vykázala jako zisk.

zdroj: Dopravní noviny.


Honza Beránek / JTB | 6.10.2008 (14:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.10.2008 (19:04)  
Karel Kovařík: jenže vy do výběrových řízení dosazujete mentalitu ČD. Co kdyby to bylo trochu jinak?

- vybraný dopravce bude mít fixní cenu (možná s nějakou valorizací) a předepsanou kvalitu. Stát sice neušetří, ale možná se dočkámé nových (zánovních) verků. Za nízkopodlažní moderní dopravní prostředek dokonce možná kraj bude ochoten zaplatit o něco víc. S novou technikou se také rapidně ušetří na provozních nákladech.

- tratě které jsou těžce ztrátové se buď musí nakopnout (nějaký zákaznický servis, který přitáhne cestující) a nebo bohužel opustit. Na rozdíl od lidí je u dopravy eutanázie povolená. Je to smutné, ale živit jakkoli nostalgické, ale mrtvé lokálky zabíjí komplet železnici u nás.

- dotovat jen skutečnou a kvalifikovaně vypočítanou ztrátu. Když se přestanou dotovat narvané rychlíky a EC, jistě zůstane víc na regionální dopravu.

Rovnice je jednoduchá. Stát víc nemá, víc dát nemůže i kdyby se se vedení ČD roztrhalo a jestli někde dá víc tak to sebere jinému potřebnému oboru (školství, zdravotnictví). Mělo by se tedy na to jít jako v "normálních firmách". Obchod nejede, co tedy udělat pro to aby to zase začalo vydělávat. Reorganizace firmy, optimalizace služeb, snížení nákladů a optimalizace výrobních prostředků.
06.10.2008 (19:04)  
No ale dobrý na tom je, že se vlastně nejedná o nepovolenou dotaci firmě. Jde jenom o doplatek za ZDO :) Jančura múže klidně pustit žlutý vlaky na trať.
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
06.10.2008 (18:35)  
K.Kovarik: je to tak. A to jeste je treba dodat, ze u soukromnika se neocekava, ze bude mit naftu a proud za cenu CD a ze bude jezdit s 810kou.
06.10.2008 (18:29)  
A to už ani nemá cenu řešit, že těch 12 mld. je "černota", i když to byl převod stát - stát. Asi chtěli prodloužit doutnák u bomby... .
registrovaný užívateľ Kakov 
06.10.2008 (18:18)  
to zdenek84: jste úplně mimo, výběrová řízení nic neřeší, protože problém je ve financování ze strany krajů, nebo si myslíte, že podpisem výběrového řízení se otřese oslíček a na účtech krajů přibudou chybějící peníze?????

třeba radní Plzeňského kraje už několik let tvrdí, že by rádi objednaly vlaky v zahraničí, ale brání jim v tom vysoká cena zahraničního přepravce.......

takže pokud se vypíše výběrové řízení, buď jej budou muset zrušit, protože nezaplatí požadovanou cenu, nebo budou muset drasticky omezit počet vlaků, aby jim na to zbylo.
Myslíte, že se ještě nevypsali výběrová řízení jen proto, že to nikoho nenapadlo??????????????????????????????

Mnozí diskutující si bohužel nedokážou uvědomit (nebo připustit), že soukromníkovi nebude moc kraj říct: "hele letos Ti zaplatím o 30 miliónů méně, protože na víc nemám, ale ty mi to odjezdíš v plném rozsahu" nebo "hele letos mi odjezdíš 5% dopravy navíc a já Ti přidám jen 1% peněz", jak to dnes některé kraje dělají...

až tu budou všemi opěvovaní soukromníci, tak budou muset kraje to co si objednají taky zaplatit...

a keci o tom, že možná měl kraj pravdu, protože se jedná jen o větší využití stávajících prostředků, jsou tuplovaný nesmysl. Takové úvahy těžce zavání socialismem, ale nepatří do tržního hospodářství.
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
06.10.2008 (17:36)  
Georgo: ano, mel si pravdu. Vzpominam si, kdyz si psal, ze to do vozoveho parku jit nemusi.

Bohuzel to opet nebyly dotace do vozoveho parku a sluzeb zeleznice, ale byla vlastne skryta zaplata krajskych rozpoctu pred krajskymi volbami.

Happy: vedeni CD na to pristoupilo, protoze to bylo predem dohodnute zalepeni "problemu" v rozpoctu kraju. Vedeni CD je nove jmenovane touto vladou, ktera de facto ovlada i kraje. Umim si predstavit, co by udelali volici, kdyby ted ta bomba s rusenim regionalnich spoju vybuchla. Bohuzel vybuchne po volbach.

Je mi trapne, ze jsem to nepochopil driv.
06.10.2008 (17:09)  
happy: na rozdiel od všeobecného presvedčenia tie peniaze nikdy na nové vozidlá neboli určené. Pripravujeme k tomu niečo viac, len ma mrzí, že sme mali pravdu...
registrovaný užívateľ happy 
06.10.2008 (17:06)  
xAnri05: Jsem v šoku!!A já vůl si naivně myslel,že tato suma skutečně půjde do obnovy vozového parku a ne na ztráty ze ZDO!!Jak panebože na toto mohlo vedení čd přistoupit??!!
06.10.2008 (16:40)  
je vidět, že služby čd se nezlepší bez ohledu na to, kolik peněz se do nich napumpuje. jediné řešení je výběrové řešení na každou trať / každý takt na tratích, kte jezdí osobáky i rychlejší vlaky
06.10.2008 (15:31)  
To xAnri05 a ten článek: To si snad dělají pr...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko