..: Pád mostu ve Studénce má osmou oběť :..

Krakov - Tragická srážka vlaku EC 108 Comenius se spadlou mostní konstrukci ve Studénce si bohužel vyžádala i osmou oběť. Stala se jí jedenadvacetiletá žena z Polska, která svým zraněním podlehla minulý pátek v krakovské nemocnici. Informoval o tom polský konzulát. Jedenadvacetiletá studentka krakovské univerzity měla pohřeb dnes odpoledne.

Samotná nehoda se stala 8.8.2008 v 10:34 min. Vlak EC 108 Comenius, vedený lokomotivou 151.018, narazil v rychlosti 90 km/h do spadlé mostní konstrukce. Na místě nehody zasahovaly desítky záchranářů, zranění byli převáženi do nemocnic v Ostravě či Olomouci. Odklízení trosek trvalo několik dalších dní, a do plného provozu se tak tento traťový úsek vrátil až 18.8.2008.

Vyšetřovatelé předpokládají, že viníky jsou pracovníci stavební firmy Bögl a Krýsl, která most opravovala. Pravděpodobnou příčinou jeho pádu je pak nedostatečná podpěrná konstrukce rozestavěného mostu. Mnoho nejasností doprovázelo i dohady, z jakého důvodu nebyla na místě opravy vyhlášena výluka. Tu totiž při určitém typu prací vyžadovalo i stavební povolení. Zástupci drah tvrdí, že na vině byla špatná komunikace vedení stavební firmy s se správcem dopravní cesty a dopravcem, a také neochota platit zvýšené náklady za výluku.

Zdroj: Idnes.cz, Železniční magazín 8/08, ŽelPage


Samir Lepara | 30.9.2008 (19:48)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ waszyn 
01.10.2008 (12:55)  
ja bych byl hodne opatrny s tim jednoznacnym urcovanim viny (Vyšetřovatelé předpokládají, že viníky jsou pracovníci stavební firmy Bögl a Krýsl, která most opravovala). Minimalne se stejnou pravdepodobnosti se hovori o chybe projektanta, jak se jiz zminil p.Zikmund. Pokud by mel stavebnik zaridit (a zaplatit!) pomalou jizdu behem cele doby vystavby, i behem praci, kdy se nehybe mostovkou(jako v tomto pripade), tak by musel stat hodne priplatit a zase tady budou kecy, ze jde hodne penez do silnic, ze jsou nejdrazsi v evrope, ze jde malo do zeleznice apod..
registrovaný užívateľ Web 
01.10.2008 (12:48)  
Milan: Ale s mostem se v té chvíli neposunovalo, prostě se "jenom" sesunul.
01.10.2008 (11:35)  
JK ml: Ano, pořád se něco děje, protože jsme jen lidi. Jen jsem z toho článku nějak nepochopil, jestli to tedy zastavil fýra, nebo výpravčí.
registrovaný užívateľ JK ml. 
01.10.2008 (10:25)  
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
01.10.2008 (9:14)  
Mates: presne cislo nevim, ale mohlo by to byt. Mimoradnych udalosti jsou urcite desitky rocne. To je normalni cislo. Pocita se tam vsechno mozne, vc. vykolejeji vozu na "ucpane" vyhybce, projeti navesti "stuj" (napr. nedobrzdeni na listi) apod.
01.10.2008 (9:05)  
metodika by měla být pro všechny stejná. Jinak bychom porovnávali hrušky s jablkama
01.10.2008 (9:04)  
Tak je to smutné, ale měl bych jednu otázku. Bude se to započítávat do obětí železničních nehod v ČR? Já jen, že u silničních nehod se to tuším počítá do 48(?) hodin od nehody, pak už snad ne, díky čemuž ty hrozně vypadající čísla nevypadají ještě hůře.
30.09.2008 (23:45)  
V rámci slušného vychování přeji pozůstalím upřímnou soustrast. Je to bohužel tragedie. Stejně mě zaráží posun mostní konstrukce nad plným provozem. Je to skutečně hazard. Měla být zde minimálně snížena traťová rychlost. A pokud mě paměť neklame, tak ani zaměstnanci ČD nebyli dostatečně seznámeni s pohybem mostní konstrukce nad železniční tratí. To by mělo být do budoucna lépe zabezpečeno, aby se případným tragediím předcházelo.
registrovaný užívateľ Mates 
30.09.2008 (22:58)  
nekdo rikal ze to byla 88. nehoda v poradi v tomhle roce, ale to mi prijde uz hodne pritazeny :) nevi nekdo skutecne cislo ?
30.09.2008 (22:54)  
Jen tak přemýšlim kde by se ještě dala vydolovat ještě nějaká osmička...:(
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko