..: Naposledy s rychlíkem Otava :..

Ilustrační obrázek Strakonice – Dne 28.9.2008 vyjel na svou poslední cestu tradiční rychlík 1590/1 Otava brázdící české koleje již skoro 40 let. Prozatím se jednalo o poslední nasazení stroje řady 749 na tratích 200, 185, i na 171. Tento fakt rozesmutní nejednoho místního fandu strojů, pro které jsou ony pověstné "šestiválcové árie" zážitkem na celý život. Na poslední výjezd byl vybrán stroj 749.006 z pražských Vršovic, který byl náležitě vyzdoben černými praporky a tabulkou připomínající tuto událost. V příštím GVD již nevyjede a proto se již brzy můžete těšit na obsáhlejší článek o rychlících Otava a Bezdrev, který svou službu též v letošním GVD končí. Mně nezbývá nic jiného než jménem nás fotografů, ale i zaujatých "nefotografů" poděkovat provozní jednotce Praha-Vršovice za důstojné vystrojení vlaku, za nesčetněkrát zapnuté reflektory a pozdravy houkačkou, které spolu s tímto výjimečným vlakem naše snímky a filmy bezpochyby povznesly o řád výše. Děkujeme a přejeme Otavě znak "volno" při cestě železničářským nebem.

Nový grafikon přesto dává naději. Zrušení slábnoucích tradičních rychlíků Otava a Bezdrev umožní od nového GVD zavedení taktové linky s dvouhodinovým intervalem mezi Prahou, Berounem a Českými Budějovicemi. Z důvodu nezajištění jednotek Desiro můžeme přinejmenším pro počátek grafikonu na těchto výkonech potkávat právě stroje řady 749 s třívozovou klasickou soupravou jedoucí na rychlé časy.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa) Ilustrační obrázek R1590 (Špáňa)
  1. Titulní foto: R 1591 čeká na vypravení ze žst. Strakonice (autor)
  2. Otava právě přijíždí do Strakonic
  3. Pro Otavu postaveno!
  4. Detail tabulky
  5. Ranní odjezd z Příbrami (Špáňa)
  6. Večerní odjezd z Příbrami (Špáňa)

Další fotografie lokomotivy řady 749 z trati 200 najdete v galerii.


Trainman | 30.9.2008 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Fauny  mail  
02.10.2008 (15:58)  
No na ranním jezdily z Břeclavi určitě. Co vím, tak to bylo v 80. letech. Zpátky z Prahy si nejsem jistý.
02.10.2008 (14:37)  
Fauny - nevím kdy tam jezdily ty přímé vozy z Břeclavi ,ale když jsem ten rychlík vozil já ,tak tam žádné vozy do/z Břeclavi nejezdily. Jezdila souprava z Prahy a nic se ani nepřipojovalo ,a ani neodpojovalo.
registrovaný uživatel Fauny  mail  
02.10.2008 (9:45)  
Sharky33 - Já jsem to bral tak, že z Břeclavi jezdily přímé vozy, ale je fakt, že rychlík Šohaj začínal až v Hodoníně.
01.10.2008 (23:12)  
Fauny - já pamatuji Šohaje ještě když končil večer a začínal ráno v Hodoníně.
registrovaný uživatel miker  mail  
01.10.2008 (20:24)  
To, že nejsou vozy 1. třídy není nic nového pod sluncem, ale vyrábějí se např. 954.2... Jedno Desiro samozřejmě nemůže na některé spoje ve "špičce" stačit, už od počátku se počítalo se spojením dvou jednotek.
01.10.2008 (19:37)  
A co založit na fóru téma?
registrovaný uživatel Fauny  mail  
01.10.2008 (18:04)  
U nás na jihu Moravy taky zruší Šohaja a moc mě to mrzí, ale takový je život. Šohaj taky jezdil od šedesátých let jako první ranní vlak z odjezdem z Břeclavi něco málo před čtvrtou. Potom se to změnilo na expres ze Zlína, což jsem nechápal, pak se vrátil na chvíli zpět do Břeclavi, teď jezdí z Veselí a příští rok po něm nezbude ani památka. A myslím si, že to byl pro tento kraj taky hodně tradiční vlak, který každý znal :-(
registrovaný uživatel happy 
01.10.2008 (16:44)  
ad Ideesák: ANo to je pravda,ale zase na druhou stranu by schvalovací martirium nemuselo trvat tak dlouho
registrovaný uživatel M@ra 
01.10.2008 (14:44)  
radekedar: To chci vidět, co tam na Písek (a do Sušice) bude jezdit. Od příštího GVD asi se budou lidi muset kodrcat v zácpě busem (jako já minulý víkend):...
01.10.2008 (12:57)  
Špáňa:
Vozový park ČD naráží na své limity i u vozů první třídy. Ta AB buď můžeš sebrat z jiných vlaků nebo si je můžeš nechat vyrobit. :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko