Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.
V Desné se vlakové nádraží nachází daleko od školy, proto vyroste nová železniční zastávka u Riedlovy vily. Blíže ke škole bude i nová železniční zastávka ve Smržovce. Zastávka v Desné - Pustinách poslouží turistům, díky nové zastávce ve Velkých Hamrech odpadne komplikovaná cesta na odlehlé vlakové nádraží obyvatelům velkého sídliště. Mikroregion Tanvaldsko dostane na zlepšení dopravy od EU 23,6 milionu korun a ze státního rozpočtu další zhruba 2 miliony korun. Více než 2 miliony korun přidají města.
zdroj: ČT24


Na trati je požadován např. interval 30 minut. Trať je jednokolejná. Na základě výpočtů dopravní technologie a prostorových možností jsou určeny místa křižování (v našem případě např. Smržovka a Tanvald. Mezi těmito místy musí být jízdní doba pod 15 minut. Lze vypočítat maximální počet zastávek v úseku mezi křižovacími místy tak, aby vlak stihnul křižování a na druhou stranu v místě křižování zbytečně nečekal.
Závěr: celková cestovní doba na jednokolejné trati při daném intervalu není závislá na počtu zastávek!
1)maximální docházková vzdálenost v libereckém kraji je v pracovní den 1 (1,5) km.
2)lze redukovat souběhy vlaků a autobusu, ovšem za podmínky ad. 1)
3)při tvorbě jízdního řádu lze pracovat s kombinací zastávkový x zrychlený vlak
4)jak lze zajistit neprodlužování jízdních dob při větším počtu zastávek? Odpověď je vozidlo s vyšší dynamikou jízdy - Ad. 5) a 6)
5) je plánováno nasazení vozidel typu RS-1 (Stadler - Regioshuttle)
6) v daleké budoucnosti (čti možná někdy..) nasazení vozidel tram-train
Když jezdím vlakem Z Jabloneckých Pasek do Liberece či v obráceném směru většinou tam nikdo není. Večer se zastávkou převážně projíždí. Zvláštní.
Nyní mě zrovna napadla taková myšlenka. Ve vlaku je nyní tlačítko zastávka na znamení. Bude to znít divně, ale víte že bych uvítal těch tlačítek více? A co vy?
Je také škoda, že některá hlášení jsou namluvena zbytečně dlouze, nebo jsou příliš hlasitá.
Domnívám se, že trati by velmi pomohlo zavedení R, které by stavěly např. jenom v Jablonci, Smržovce a Tanvaldu a Os by jezdily v hodinovém taktu. Jinak zde je odkaz na frekvence cestujicich v jednotlivych zastavkach...
http://www.kraj-lbc.cz/public/doprava/mapa_36_2008_prumerna_frekvence_cestujicich_04b6acfd2d.pdf
Domnívám se, že nová železniční zastávka Velké Hamry blíže k obydlené oblasti je dobrý nápad. Osobně se domnívám, že bude někde poblíž silničního přejezdu. K ostatním navrhovaným zastávkách se nedovoluji vyjadřovat.
Nyní bych chtěl zase pro změnu uvést zastávku, která je dle mého nevyužitá. Jedná se o zastávku Novou Ves. Osobně se domnívám, že je zbytečná. Další málo využité zastávky jsou Proseč a Jablonec nad Nisou dolní nádraží.
Naopak velice dobře umístěná zastávka je Liberec Rochlice.
V další části mého příspěvku do diskuse bych chtěl popsat i jiné postřehy. Trať 035 je sklonově a také to podstatné obloukově lépe postavena než tratˇ 036. Kromě úseku Liberec Rochlice - Vesec u Liberce a Kořenov -Harachov zastávka.
Další postřeh je dán k vozidlům. Zatímco na trati 035 se chová jednotka 814 klidně a neskřípe v obloucích, na trati 036 hopsáte jako na horské dráze a o skřípání a rány v obloucích není nouze. Musím též podotknout, že veliké mínus této jednotky jsou původní dvounápravové podvozky a též pohon na jednu nápravu. Z jinak povedené vzhledově a to jak uvnitř tak zvenku danné jednotky 814 se bohužel stává křáp. Promiňte mi to slovo, ale nemohu si pomoci. Kdyby tato jednotka dostala podobné podvozky jako měli například vozy bix, jízdní konfort a parametry by se zlepšili. Slovo například v předchozí větě berte prosím s rezervou.
Pokud jste se totiž někdy svezli úsekem trati 036 Liberec - Tanvald, je to skutečně velmi rozdílný dojem projet oblouk s čtyřnápravovým podvozkem 843 či 854 nebo dvounápravovým podvozkem 814.
Pro srovnání uvedu tři oblouky. První oblouk se nachází v úseku Vratislavice-Proseč. Jedná se ve směru Vratislavice - Proseč o druhý oblouk za Vratislavicemi. Dříve rychlost 40 dnes 50 km h. Dále úsek Jablonec nad Nisou dolní nádraží - Proseč. Za tunelem oblouk na mostě. Dříve 40 km h dnes 50 km h. A poslední úsek Smržovka dolní nádraží - Tanvald. První oblouk za nádražím. 30 km h dříve i nyní.
Ale aby to nebyla jen kritika, chtěl bych pochválit místní práci zaměstnanců Českých drah, kteří jsou vstřícní a odvádí svou práci dle možností. Dále bych chtěl pochválit nové zabezpečovací zařízení převážně mezi úsekem Proseč - Vratislevice, které umožnilo zrychlení dopravy a úsporu pohon hnot. Také je nové zabezpečovací zařízení mez 1 km úsekem Nová Ves - Jablonec nad Nisou zastávka. Dnes je traťová rychlost přes přejezd 50 km h. Nicméně strojvedoucí zde stejně jezdí trochu pomaleji. Jsou předvídavý a to je dobře.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
