..: První Pendolino najelo po českých kolejích milion kilometrů :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Jedna ze 7 souprav Pendolino, 680.002, již překonala hranici miliónu ujetých kilometrů po českých kolejích. Je to stejná vzdálenost, jako kdyby objela 25x zeměkouli po rovníku, nebo dojela 2,5x ze Země na Měsíc. Soupravy Pendolino začaly jezdit ve zkušebním provozu s cestujícími koncem roku 2004. První testovací trasou bylo spojení Prahy a Děčína, kde jezdila jedna ze souprav na běžných rychlících.

Od prosince 2005 byly nasazeny na nové spoje SC mezi Prahou a Ostravou. Později začaly jezdit i do zahraničí, a to do Vídně a Bratislavy přes Brno. Miliónovou hranici brzy pokoří i další soupravy, počty najetých kilometrů se u nich pohybují mezi 600.000 a právě prvním miliónem. Jednotce Pendolino mj. patří český železniční rychlostní rekord, při zkušební jízdě 18.11.2004 dosáhla rychlosti 237 km/h.

Ilustrační foto: Samlep

zdroj: ČT24, České dráhy a VLAKY.NET


Adys Poslat mail autorovi | 18.9.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
24.09.2008 (13:51)  
to Miroslav Zikmund:
Jetě hloupější otázka: Proč ta rodinka vůbec jela vlakem...
23.09.2008 (20:06)  
waszyn : tzv. spisné inkasuje každá železniční správa, když si kupujete jízdenku ve vlaku ze stanice, kde je výdejna jízdenek otevřena. Třebas i v Italsku, Rakousku apod. V Rakousku vás omilostní jen v případě jízdy z pohraniční stanice, i když tam je automat na jízdenky. Zajáímavé je, v Summerau žádný automat není a všechno prodává konduktér.
Hloupá otázka – proč si rodinka nekoupila jízdenku zpátečně nebo předem ...
23.09.2008 (12:52)  
waszyn: Tak rodina si koupí společnou jízdenku a stojí je to "jen" 30 kč. Ale také se mi to nelíbí, na nádraží je u pokladen v exponovaných časech dost nával a když přijdu na vlak na poslední chvíli (tj. tak 3-5 minut před odjezdem) tak mě nebaví hrát hru "jestlipak si stihnu vystát frontu", zatímco z reproduktorů zní "last call" pro vlak do Hradce.

Zavedení dobrých automatů by dost pomohlo. Automat nechce plat, jen pár korun týdně za elektřinu. Taková série deseti automatů na Hlavním nádraží v Praze by se mi velice líbila.
registrovaný uživatel waszyn 
23.09.2008 (9:39)  
Ono ty predpisy by mely byt svate v pripade bezpecnosti osob a majetku. V ostatnich pripadech by mel byt zajem zakaznika, predevsim zajem o to, aby pouzil vlak i priste, schopen ohnout predpisy ke spokojenosti tohoto zakaznika i budoucim vynosum z jeho jizdneho.
Protoze pokud napr.drahy napriklad bezmyslenkovite trvaji na doplatku 30 Kc/os za prodej ve vlaku pri otevrene pokladne, napr.kdyz cestujici jedouci nekam s celou rodinkou, dobihali vlak na horach apod., tak ten cestujici priste tu rodinku nalozi do facka a ten vlak uz nepouzije.. Takze drahy jednorazove utrzi 120 Kc, ale o dalsi stovky a tisice prijdou.. A takovych prikladu bychom mohli najit vic ze.. Povereni zamestnanci by si meli uvedomit, ze spokojenost zakaznika je dulezitejsi nez jakakoliv obchodni smernice, coz ne vzdy zcela uspesne funguje..
22.09.2008 (15:35)  
Jiri Vosecek : z diskusních příspěvků M jsem dospěl k názoru, že M není pracovníkem ČD ... což je chyba. Přesněji řečeno je chyba, že M není nejvyšším panem železničářem, protože v této funkci by "mávnutím" kouzelného proutku vyřešil všechny nesmysly, jimiž ČD obtěžují cestující, především spoustu předpisů, kterými jsou zaměstnanci ČD vázáni...
21.09.2008 (19:39)  
M (19.9 17:05): Vy mi buď nerozumíte, nebo nechcete rozumět. Jasně že si koupíte u ČD lístek z Horní Lhoty do Vídně naráz. Ale tady je řeč o systému nabízených slev a jeho přehlednosti. Jestli pracujete u ČD, tak již chápu, proč je to takhle nepřehledně udělané. Obdivuju ty, kteří s Vámi na poradě diskutují. Vy úplně ignorujete podstatu problému. PŘEHLEDNOST SLEV NA CESTY DO PŘÍHRANIČÍ NA WEBU ČD.

U SA koupíte lístek na konkrétní relaci (Pha - Vídeň) a na Florenc dorazíte nějakým lokálním courákem. U ČD koupíte něco jako Wien Special, ale budete si muset koupit další lístek z Horní Lhoty do Brna.
21.09.2008 (13:53)  
astray : minimální obsazení třebas právě proto, že tam je toto vozidlo. Pokud nebudu muset být v Praze ve 21.28, tak dám přednost R 878 s možným přestupem na IC 582, protože pojedu pohodlněji, jak v jedničce, tak ve dvojce, i když tam bude koženkový "luxus". V kupé si mohu zhasnout, na rozdíl od Potěmkinova velkoprostoru.
21.09.2008 (11:53)  
to astray: moje zkušenost za několi posledních dní:
čtvrtek: OV-Pha odpoledne poloplno
sobota: Pha-OV večer plno
úterý: OV-Pha ráno plno
úterý: Pha-OV večer plno
čtvrtek: OV-Pha odpoledne poloprázdno
sobota: Pha-OV dopledne plno
zkušenost kolegy:
pondělí: OV-Pha ráno plno
pondělí: Pha-OV odpoledne náhradní souprava plno
občas nefungovala wecka
možná by se měla Pendolína přesunout ro Brna, aby ji ten zatracený substrát z OV tak neošoupal... :))
A dálnioce Hradce do Olomouce? kdy bude, abych ro neprošvih..??
registrovaný uživatel M 
21.09.2008 (10:01)  
Herman - :-))
registrovaný uživatel astray 
21.09.2008 (7:57)  
Páteční expres Špilberk z Brna do Prahy, odjezd 18.43. V současné době na tomto spojí jezdí Pendolino. Manželka hlásí, že ve v jejím voze jedou 4 lidé, 2 vystoupili v Pardubicích, 2 v Praze. Čekal jsem vyšší obsazenost. Za 105 Kč na Šťastnou eLišku je to pohoda.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko