..: Prototyp 380 už čeká v Cerhenicích na testy :..

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázek Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.

Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.


Honza Beránek / JTB | 5.9.2008 (15:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel čunče  mail  
06.09.2008 (21:52)  
Jj, dneska jezdila a dost rychle, jeden typan už zveřejnil i video z okruhu. Hlučná je jak ešus (kromě hučení klimatizace), zvuk velmi podobný (proč asi, že).
06.09.2008 (21:32)  
Dnes mezi 19:45 a 20:30 pozorována 380, vesele se prohánějicí po Okruhu v Cerhenicích. Může to být subjektivní dojem, ale přijde mi méně hlučná při jízdě i rozjezdu než naše loko II. generace.
registrovaný uživatel Kakov 
06.09.2008 (20:42)  
Vážení, osobně bych nedával vysvědčení jakémukoliv výrobku, podle toho, že jej nekupují na západě.
Jak už totiž někdo psal o rusku, i na zapadě maji sve fabriky a lidi v nich, kteří potřebujou praci, a pokud jsou jejich výrobky kvalitní (dovolím si tvrdit, že např. loko Siemens jsou), tak proč by měli obdobné výrobky vozit ze zahraničí???? na západě si na rozdíl od obyvatel ČR už dávno uvědomily, že pro rust životní úrovně je lepší nakoupit domácí produkt než zahraniční.
Proč? si francouzi sami vyrábějí TGV a nenechaj si rychlovlaky vyrobit v Japonsku??? znamená to snad, ze japonské vlaky nejsou na úrovni a jsou špatné???? určitě ne!!!! tak proč by to že 380 nekupujou na západě, mělo znamenat, že je špatná??? tam by ji totiž nekupovali, ani kdyby byla nejlepší na světě a důvod... politika a starost o vlastní hospodářství.....
06.09.2008 (16:10)  
Jirka Panther - no tak černě bych to zas neviděl, ale je pravdou, že silniční lobby jsou u nás silná a na rozdíl od vyspělé Evropy se jde opačnou cestou a to z kolejí na silnice!! Jen se vždy bavím, na těmi rado by ekonomy-přispěvateli na zdejší diskusi, kteří si myslí, že to že nenakupuje více vozidel a tedy nepreferuje železnice, je v penězích!!
06.09.2008 (15:31)  
Vážení, k dohadům o fabrikách bych doporučoval trochu smířlivosti. Ono totiž když za jednoho totalitního politika (který místo aby okopával zahrádku ještě oxiduje na postu pro vysloužilce) bylo realizováno heslo, že kolejovou dopravu nebudem po roce 2000potřebovat, tak ať je to jakákoliv fabrika, tak si spočte, že je lepší jít do Číny, či Indie, než tady dělat záchranu pro pár nadšenců, když je dopravní průmysl nastaven jen pro gumokoly. Když kterákoliv evropská země v přepočtu na obyvatele objednává 20x víc mašin a vagonů, či jednotek, tak co tady pohledávat-že. Za normální situace by Škodovka i Siemens skupovaly hektary průmyslových zón, aby stihly do dvaceti let napravit, co naši pravicoví bolševici v devadesátých letech podělali a soudruzi od růži s nadšením rozvinuli. Každý by dělal pořádně co umí a vůbec by si nemuseli lézt do zelí a tady byste se nemuseli dohadovat, kdo má více másla na hlavě.
06.09.2008 (12:58)  
Mně se ten design taky hodně líbí, akorát by se mi líbila víc bočnice hladká, bez toho žebrování. Hodilo by se to i na lepení reklam
registrovaný uživatel knapik 
06.09.2008 (11:53)  
Taky přidám svůj názor.....
stroj je to celkem dobrý (co jsem slyšel, já osobně ho neviděl.)
Ale ten design.... no jo 60. 80. leta sou pryč a hlavně už to nejsou ty starý dobrý škodovácký tvary. Ale pri rychlostech 200 už bude potřeba nějaká ta aerodynamika. (vim design dělalo studio porche)
registrovaný uživatel Vampir  mail  
06.09.2008 (11:49)  
Podle mého názoru je design naprosto dokonalý,hlavně s tou modrou barvou,když dříve prezentovali jen s šedou.Ale hlavně by chtělo ještě zmodernizovat tratě.
registrovaný uživatel kubrt 
06.09.2008 (8:47)  
To Jugy. Vedle areny maji vyrust nove kancelare a dalsi byty. Mozna tam bude i dalsi hala.
06.09.2008 (8:31)  
Tak ať se holce daří. Zprvu jsem jí nějak nemohl přijít na chuť, ale časem se mi líbí čím dál, tím víc.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko