Velim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.
Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.
Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.
Jak už totiž někdo psal o rusku, i na zapadě maji sve fabriky a lidi v nich, kteří potřebujou praci, a pokud jsou jejich výrobky kvalitní (dovolím si tvrdit, že např. loko Siemens jsou), tak proč by měli obdobné výrobky vozit ze zahraničí???? na západě si na rozdíl od obyvatel ČR už dávno uvědomily, že pro rust životní úrovně je lepší nakoupit domácí produkt než zahraniční.
Proč? si francouzi sami vyrábějí TGV a nenechaj si rychlovlaky vyrobit v Japonsku??? znamená to snad, ze japonské vlaky nejsou na úrovni a jsou špatné???? určitě ne!!!! tak proč by to že 380 nekupujou na západě, mělo znamenat, že je špatná??? tam by ji totiž nekupovali, ani kdyby byla nejlepší na světě a důvod... politika a starost o vlastní hospodářství.....
stroj je to celkem dobrý (co jsem slyšel, já osobně ho neviděl.)
Ale ten design.... no jo 60. 80. leta sou pryč a hlavně už to nejsou ty starý dobrý škodovácký tvary. Ale pri rychlostech 200 už bude potřeba nějaká ta aerodynamika. (vim design dělalo studio porche)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.