..: Prototyp 380 už čeká v Cerhenicích na testy :..

Ilustrační obrázekVelim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.

Ilustrační obrázek Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.

Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.


Honza Beránek / JTB | 5.9.2008 (15:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
08.09.2008 (23:28)  
M: nezapomeňte na to napájení, jestli maj někde tři napájecí systémy nevim, ale standard to asi taky nebude
Registrierter Benutzer M 
08.09.2008 (22:57)  
Tu rychlost pocitam, ze maji i jinde (pochybuju, ze by jinde meli zkusebni okruh na 150, kdyz klasickou trat maji na 300), takze bych to vratil k te cene.
Jako jo, ja naiva hloupa jsem si myslel, ze v tom bude neco vzletnejsiho:-))
08.09.2008 (20:47)  
A ještě také nejvyšší povolená rychlost na okruhu - 210 km/h po nedávno provedené rekonstrukci. Zejména kvůli tomu je zde AGV.
Registrierter Benutzer Web 
08.09.2008 (17:30)  
M: Cena
08.09.2008 (16:42)  
to M: Krome koleji a merici techniky tu jeste je napajeni a hlavne cena, rekl bych, ze ta bude hrat take nemalou roli.
Registrierter Benutzer M 
08.09.2008 (15:26)  
Stejnak... Testuje tam TGV (nebo jak se ta nova varianta jmenuje), byli tam Talosi, byl tam kdekdo - takovej okruh nikde v Evrope neni? Pripadne pokud jich je vic, v cem jsou jeho prednosti? Jsou to "jenom" koleje a meri se ve vlacich nebo je bohata vybava i na tech kolejich
08.09.2008 (14:37)  
Karel Kovářík:
Vámi uváděné obrázky (pokud se pletu opravte mne) předpokládám zachycují lokomotivy dodávané ještě v rámci RVHP do býžvalé NDR a to bylo také o něčem jiném ;-)

Prototypy vyrobeny 1988, ale sériová výroba objednána až v roce 1991.
08.09.2008 (11:05)  
Jezdí se v noci, protože tehdy je okruh volný.
Já osobně jsem letos jezdil s ETCS 2x či 3x o víkendu (na jaře), ale protože zahraniční experti jsou raději v neděli doma v kostele, preferují všednědenní noci před víkendy. Prostě přes týden jsou dopolední a odpolední směny vyprodány na dlouhou dobu dopředu.
08.09.2008 (10:09)  
No s tema malyma nakupama. Ono to neni o malych seriich, to jen vymluva, aby se nekdo napakoval. Bohuzel. Viz treba armadni nakupy, kdz srovnatelnou techniku i ve srovnatelnych seriich nakupujeme dvakrat az trikrat draz, nez jine zeme. Napr posledni nakup 2x 15 lehkych pancerovanych vozidel za miliardu je toho prikladem. BAE Systems nabizi napriklad US army cenu pod 10 milionu korun za kus v prepoctu, my nakupujeme kousek rpes ceske zprostredkovatele (a to jeste mene odolnou typ) za vice jak 30 milionu kus. Proto by men zajimalo za kolik by byla treba Skodovka dodat kus, kdyby zahranicni odberatel chtel 20 a 100 kusu. Myslim, ze i u tech 20 by slo niz nez za koli to koupily CD.
Registrierter Benutzer Kakov 
08.09.2008 (9:52)  
to sames1: chtěl jsem říci jen to, že (ne)koupení něčeho na západě, ještě není důkaz o nekvalitě, zatím si stojím.
Navíc není důvod, objednat si něco, co ještě není hotové a schválené.......
Vámi uváděné obrázky (pokud se pletu opravte mne) předpokládám zachycují lokomotivy dodávané ještě v rámci RVHP do býžvalé NDR a to bylo také o něčem jiném ;-)
to že se zatím nic nekoupilo na západě (mimo pendolina) je samozřejmě hlavně vinou ekonomické situace ČR na tom se shodneme, a z pohledu rozvoje vozového parku je to určitě chyba, páč se už dávno alespoň omezená série loko koupit měla (myslím, že se také shodneme), ale na druhou stranu, otázka je zda by to nedopadlo jako s pendolinem, aby třeba ČD nekupovali jednoho Tauruse za cenu tří pro ÖBB :-D
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko