Velim - Lokomotiva Škoda 109E, nyní už s označním řady 380 ČD a opatřená logem dopravce, se poprvé projela po Česku. Jeden ze dvou prototypů, 380.002, totiž ve čtvrtek večer vyrazil z Plzně přes Prahu na ŽZO Cerhenice. Tam se v následujících dnech podrobí prvním větším jízdním zkouškám. Přeprava, které se paradoxně zhostil o čtvrt století starší druhý prototyp řady 363, se ale neobešla bez komplikace. Podle informací ŽelPage se jinak bezproblémová cesta zadrhla v Radotíně na jihozápadě Prahy. Ačkoli rozkaz o zavedení vlaku počítal s cestou přes Smíchov, dispečer postavil vlakovou cestu směrem na Most inteligence.
Když se na omyl přišlo, vlaková cesta byla zrušena a čekalo se na volnou cestu do Smíchova. Souprava ve složení 363 + Ds + 380 + Ds tím nabrala zhruba půlhodinové zpoždění a do Velimi dorazila ve 22:32. Lokomotiva byla vzápětí odvěšena a odtažena na samotný okruh. První noc mimo mateřskou továrnu tak stráví už na okruhu.
Foto: Jaroslav Charvát, spolupráce: zpravodajové ŽP.
Jako jo, ja naiva hloupa jsem si myslel, ze v tom bude neco vzletnejsiho:-))
Vámi uváděné obrázky (pokud se pletu opravte mne) předpokládám zachycují lokomotivy dodávané ještě v rámci RVHP do býžvalé NDR a to bylo také o něčem jiném ;-)
Prototypy vyrobeny 1988, ale sériová výroba objednána až v roce 1991.
Já osobně jsem letos jezdil s ETCS 2x či 3x o víkendu (na jaře), ale protože zahraniční experti jsou raději v neděli doma v kostele, preferují všednědenní noci před víkendy. Prostě přes týden jsou dopolední a odpolední směny vyprodány na dlouhou dobu dopředu.
Navíc není důvod, objednat si něco, co ještě není hotové a schválené.......
Vámi uváděné obrázky (pokud se pletu opravte mne) předpokládám zachycují lokomotivy dodávané ještě v rámci RVHP do býžvalé NDR a to bylo také o něčem jiném ;-)
to že se zatím nic nekoupilo na západě (mimo pendolina) je samozřejmě hlavně vinou ekonomické situace ČR na tom se shodneme, a z pohledu rozvoje vozového parku je to určitě chyba, páč se už dávno alespoň omezená série loko koupit měla (myslím, že se také shodneme), ale na druhou stranu, otázka je zda by to nedopadlo jako s pendolinem, aby třeba ČD nekupovali jednoho Tauruse za cenu tří pro ÖBB :-D
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.