Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypisuje v posledních několika dnech již třetí výběrové řízení na dodávku nových vozidel. Tentokrát jsou ve středu zájmu nové příměstské jednotky typu PUSH/PULL, modernizace několika starších lokomotiv pro provoz s těmito jednotkami i zcela nová hnací vozidla. Nové soupravy by spolu s novými elektrickými jednotkami měly přispět ke zvýšení kultury cestování v okolí největších slovenských měst.
Předmětem výběrového řízení je 10 patrových řídících vozů a 22 kusů vložených, taktéž patrových vozů. Soupravy by měly být provozovány v uspořádání ŘV + VV + VV + HV. Hnacími vozidly (HV) by mělo být 10 kusů upravených lokomotiv řady 263, které jsou spolu s 2 novými vícesystémovými lokomotivami o maximální rychlostí 160 km/h součástí výběrového řízení. Předpokládaná cena celé zakázky je mezi 1,9 a 2,4 miliardami slovenských korun.
V rozhodování mezi uchazeči bude mít největší váhu (70 %) konečná cena zakázky, zbývajících 30 % bude možno získat za nejnižší hmotnost soupravy, maximální brzdící procenta a nejvyšší osaditelnost pevnými sedadly pro cestující. Uchazeči také musí prokázat, že v posledních 3 letech dodali nejméně 20 kusů poschoďových vozů. Vyhodnocení výběrového řízení proběhne 11. listopadu tohoto roku a celá zakázka bude uskutečněna do 84 měsíců (7 let) od uzavření smlouvy.
Zdroj: TED Europa
1 2 | Zpráv na stránku: |
Tedy bez té úpravy lokomotiv, ale to už je zase jiná historie.
Siemens by musel "vybrakovat celou strojovnu" včetně stanovišť, čili zůstala by oholená lokomotivní skříň do níž by se nacpala komplet nová elektrická výzbroj.
Nabídnout sestavu 961+061+061+261 (reko 263) na bázi 971+071 není zase něco tak složitého. 263 mají "dostatečný věk" na generální opravu spojenou s modernizací.
Ještě tu jsou ty dvě nové lokomotivy. Ale zajímalo by mě, k čemu budou sloužit, když souprav bude 10, navíc dva kusy je takový zajímavý počet. Jsem zvědav, jestli se přihlásí i škodovka, zvlášť když ty 263ky jsou její výrobek. Na druhou stranu, taková rekonstrukce princezny od Siemensu by mohla být dost zajímavá.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.