..: Modernizace úseku tratě 221 Praha hl.n. - Praha-Hostivař :..

Ilustrační obrázekPraha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.

Hlavní trať 221, vedoucí z Benešova bude tak z většiny rekonstruována. S modernizací je počítáno od Hostivaře k vršovickému portálu vinohradských tunelů, vedoucí na Hlavní nádraží. Koleje, které vedou souběžně od Malešic budou taktéž rekonstruovány; a to v úseku Hlavní nádraží až Zahradní Město. Vzniklá čtyřkolejka bude sloužit vlakům IV. koridoru a umožní oddělit vedení příměstské a dálkové dopravy.

Mapa rekonstrukce a modernizace trati 221 Rekonstrukce se bude týkat prakticky všeho, co je se železnicí spojeno; modernizováno bude kolejiště, tunely, propustky, zabezpečovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá zařízení, vystavěny budou nové technologické budovy a čekárny pro cestující. Celý projekt si vyžádá mnohé dopravní omezení. Vlaky od Benešova budou pravděpodobně vedeny přes Malešice a Libeň. Lze tudíž předpokládat, že trasovány budou již přes Nové spojení do centra města nebo úvratí přes Malešice do Vršovic.


Další etapa modernizace IV. koridoru: úsek Strančice - Senohraby

SŽDC již dnes zahájilo další etapu výstavby IV. národního železničního koridoru v úseku Strančice - Senohraby. Součástí modernizace bude i oprava kolejiště ve stanici Senohraby. Díky této stavbě nastanou však jistá omezení v pravidelné osobní dopravě. Od 29. 8. do 24. 11. 2008 začne platit výlukový jízdní řád a spoje z Prahy hlavního nádraží do Benešova s odjezdy v 05:45, 06:45, 12:45, 13:45, 14:45, 15:45, 16:45 a 17:45 pojedou pouze do Strančic; cestující mohou dále pokračovat rychlíky, ve kterých bude uznán jízdní doklad PID. Lidé, směřující do stanic mezi Strančicemi a Benešovem budou moci využít vlaky, které nejsou výlukou ovlivněny a jedou v "mezitaktu" každou hodinu x:15 z Prahy hl.n. a to až do Benešova.

V opačném směru budou některé vlaky začínat ve Strančicích, nikoliv v Benešově jak je tomu nyní. Týká se to spojů, které odjíždějí z Benešova v 06:07, 07:07, 14:07, 16:07, 17:07 a 18:07. K těmto vlakům však již nebudou návazné rychlíky z Benešova jak je tomu v opačném směru. Cestující ze stanic mezi Benešovem a Strančicemi tak budou muset použít spoje v "mezitaktu" v x:37 z Benešova a ve x:14 ze Strančic.

Ilustrační foto © Josef Petrák

Zdroj: ČTK/České Noviny


xfilipís | 29.8.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
30.08.2008 (0:29)  
Poborskiii - Pokrok to jistě je, ale... Při výstavbě tunelů a přemostění by běžný vlak mezi Strančicemi a Senehraby pod 120 nejel. Máme v Mnichovicích chatu a tu trať znám do posledního metru. Par přeložek a ternních uprav, napřímení oblouků a v Benešově by vlaky byly ještě 15 minut dříve než po rekonstrukci. To co se provedlo mezi Strančicemi a Světicemi a před vjezdem do Říčan by potřebovalo mnohem více úseků na té trati :-) Tak možná za jednu až dvě generace se dočkáme :-)
30.08.2008 (0:26)  
Paninaro - neuč orla lítat, a navíc v tom máš evidentně trochu chaos ;-) opakuji, že na 231 žádné koridorové práce probíhat nebudou, a proto si můžeš o rychlostech 120+ opravdu jen zdát. Tečka.
30.08.2008 (0:23)  
HEŘMAN - Nicméně 231 je mnoho rovných useků a ta trať má podobné charakteristiky jako 011, takže při výměně svršku a dalších drobnostech nebude rychlost mezi 120 až 160 problémem. :-)
29.08.2008 (21:30)  
Paninaro: náhodu to nebude tak zlé bez těch tunelů a mostů. Nebudou se ploužit kolem 80 km/h, nyní se rychlost pro klasiky pohybuje od 70 do 100, po reko to bude od 85 do 100 (těch 85 bude asi na jen na 25 % úseku Strančice-Senohraby, zatímco nyní rychlost 70-85 je na cca 87 % délky úseku - to je docela velký pokrok). Případným naklápěčkám pak umožní rychlost 110-135.

Ještě k těm případným odklonům přes Malešice a Libeň bych podotkl, že tato jednokolejná trať je kapacitně téměř vyčerpána, i z tohoto důvodu dosud není protažena městská linka do Hostivaře. Takže ty odklony bych viděl maximálně na rychlíky, osobáky se tam stěží procpou. Naštěstí velká část stavby skrz ranžír nebude vyžadovat omezení provozu. Na druhou stranu stanice Hostivař projde totální přestavbou (rozšíření kolejiště až ke staniční budově - demolice přístřešku a přístaveb plus přesun silnice, ostrovní a jazyková nástupiště ještě před Průmyslovou, dva podchody, výrazná přestavba obou zhlaví a příprava na zdvojkolejnění trati do Malešic) - tam odklony přes Malešice vůbec nepomůžou.
29.08.2008 (19:59)  
Ještě by to chtělo rekonstruovat tratě Hostivař-Malešice-Liběň-Bubny, Vysočany-Hlavní-Smíchov a máme pátěřní spojeni SZ-JV a JZ-SV a možná tak rychlejší spojení než metro. už jen rychlejší nizkopodlažní jednotky a Praha by mohla mít konečně páteřní spojení příměstských linek. Ještě tedy pořadné napojení systém tramvají (centrum) a busů na periferii. Náklady rozhodně menší než stavba metra (nejsem proti tomu).
29.08.2008 (19:27)  
Paninaro: no Ec přes Lysou n. L. do Kolína asi ne-e, resp. jakékoliv Ec přes Lysou zcela určitě ne-e. Ta trať má význam pro příměstskou dopravu + odklonová trasa 011.
Navíc na 231 dojde jen k optimalizaci a zvýšení propustnosti, tedy žádný koridor, jak si mnoho zdejších * myslí.

* - dosaďte si jakékoliv označní pro pseudoodborníka
29.08.2008 (18:58)  
Konečně :-) Ale mezi Stránčicema a Senohrabama to však bude pouze výměna kolejí a pár drobnosti. Stále se tam budou vlaky ploužit kolem 80 km/h. Pár přeložek (tunelů a mostů) a hned by se dalo psát o koridoru. Pokud jde o úsek z Hostivaře na hl. nádraží, tak doufám, že se zlikvidují ta obrovská nevyužívaná překladová nádraží a seřadiště, které 221 kopíruje od Vršovič a prostor se využije k výrznějšímu narovnání tratí 221 v těchto úsecích. 231 opravu potřebuje i z důvodu souběhu s 011. Pak bude moci jezdit mnoho vlaků, která staví až nejdříve v Kolíně či dál (EC, IC atd.) přes Lysou a ulehčí se tím provoz na O11 nebo minimálně se ten provoz rozloží. :-)
29.08.2008 (18:48)  
A roku 2012 se taky měl začít dělat úsek hlavní n. - Smíchov, Vysočany - Lysá tuším od 2013. No, nějak se to bude muset poskládat, financí asi moc nebude, protože stát není schopný ani čerpat dotace od EU. Snaha je v roce 2010 modernizovat stanici Hostivař, a od 2011 se vrhnout i na úsek směr Vršovice. Ale ty finance... původně tahle stavba měla stát cca 5-6 mld, teď už hovoří o 9 mld.
29.08.2008 (18:20)  
takžese 231 nebude opravovat v ždyt se má opravit taky 2012 mohl by mi někdo poradit mám v tom zmatky
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko