Praha - Železniční trať z pražského Hlavního nádraží do Hostivaře se bude modernizovat. Úpravou souběžného kolejiště z Vršovic do Malešic tak vznikne čtyřkolejná trať, díky které se zvýší dopravní propustnost a bude tak možné oddělit příměstskou a dálkovou železniční dopravu. Rekonstrukce se netýkají jen tratě, ale i některých nádraží a zastávek. Například současná zastávka Praha-Strašnice bude zrušena. Namísto ní vyrostou dvě nové: stanice Zahradní Město a zastávka Eden. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) celkové náklady projektu odhaduje na devět miliard korun. Počátek stavby je plánován na rok 2012. Při dostatečném a včasném množství prostředků by to mohlo být již v roce 2010. Nyní se zpracovávají podklady pro územní řízení a Správa usiluje o získání prvního územního rozhodnutí ještě v letošním roce.
Hlavní trať 221, vedoucí z Benešova bude tak z většiny rekonstruována. S modernizací je počítáno od Hostivaře k vršovickému portálu vinohradských tunelů, vedoucí na Hlavní nádraží. Koleje, které vedou souběžně od Malešic budou taktéž rekonstruovány; a to v úseku Hlavní nádraží až Zahradní Město. Vzniklá čtyřkolejka bude sloužit vlakům IV. koridoru a umožní oddělit vedení příměstské a dálkové dopravy.
Rekonstrukce se bude týkat prakticky všeho, co je se železnicí spojeno; modernizováno bude kolejiště, tunely, propustky, zabezpečovací zařízení, trakční vedení, silnoproudá zařízení, vystavěny budou nové technologické budovy a čekárny pro cestující. Celý projekt si vyžádá mnohé dopravní omezení. Vlaky od Benešova budou pravděpodobně vedeny přes Malešice a Libeň. Lze tudíž předpokládat, že trasovány budou již přes Nové spojení do centra města nebo úvratí přes Malešice do Vršovic.
Další etapa modernizace IV. koridoru: úsek Strančice - Senohraby
SŽDC již dnes zahájilo další etapu výstavby IV. národního železničního koridoru v úseku Strančice - Senohraby. Součástí modernizace bude i oprava kolejiště ve stanici Senohraby. Díky této stavbě nastanou však jistá omezení v pravidelné osobní dopravě. Od 29. 8. do 24. 11. 2008 začne platit výlukový jízdní řád a spoje z Prahy hlavního nádraží do Benešova s odjezdy v 05:45, 06:45, 12:45, 13:45, 14:45, 15:45, 16:45 a 17:45 pojedou pouze do Strančic; cestující mohou dále pokračovat rychlíky, ve kterých bude uznán jízdní doklad PID. Lidé, směřující do stanic mezi Strančicemi a Benešovem budou moci využít vlaky, které nejsou výlukou ovlivněny a jedou v "mezitaktu" každou hodinu x:15 z Prahy hl.n. a to až do Benešova.
V opačném směru budou některé vlaky začínat ve Strančicích, nikoliv v Benešově jak je tomu nyní. Týká se to spojů, které odjíždějí z Benešova v 06:07, 07:07, 14:07, 16:07, 17:07 a 18:07. K těmto vlakům však již nebudou návazné rychlíky z Benešova jak je tomu v opačném směru. Cestující ze stanic mezi Benešovem a Strančicemi tak budou muset použít spoje v "mezitaktu" v x:37 z Benešova a ve x:14 ze Strančic.
- Podrobné informace ve výlukovém jízdním řádu.
Ilustrační foto © Josef Petrák
Zdroj: ČTK/České Noviny
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ještě k těm případným odklonům přes Malešice a Libeň bych podotkl, že tato jednokolejná trať je kapacitně téměř vyčerpána, i z tohoto důvodu dosud není protažena městská linka do Hostivaře. Takže ty odklony bych viděl maximálně na rychlíky, osobáky se tam stěží procpou. Naštěstí velká část stavby skrz ranžír nebude vyžadovat omezení provozu. Na druhou stranu stanice Hostivař projde totální přestavbou (rozšíření kolejiště až ke staniční budově - demolice přístřešku a přístaveb plus přesun silnice, ostrovní a jazyková nástupiště ještě před Průmyslovou, dva podchody, výrazná přestavba obou zhlaví a příprava na zdvojkolejnění trati do Malešic) - tam odklony přes Malešice vůbec nepomůžou.
Navíc na 231 dojde jen k optimalizaci a zvýšení propustnosti, tedy žádný koridor, jak si mnoho zdejších * myslí.
* - dosaďte si jakékoliv označní pro pseudoodborníka
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.