Česká republika - České dráhy na konci prázdnin posílí vybrané vnitrostátní a mezinárodní dálkové spoje. Posílení sice nebude nijak masivní, přesto ČD chtějí nabídnout zhruba 1500 míst navíc. Nejvýznamnějším přínosem budou nedělní zvláštní vlaky, včetně jednoho spoje kategorie SC z Ostravy do Prahy. Právě posilové vlaky ČD doporučují využít, protože bývají volnější než pravidelné spoje. Pravidelné spoje potom doznají posílení o jednotlivé vozy. "Například na trase ze Slovenska do Prahy půjde o vlaky Košičan, Fatra a Detvan, další vlaky budou posíleny na tratích Jeseník - Olomouc - Brno, Plzeň - České Budějovice, Bohumín - Brno nebo Olomouc - Brno - Praha," uvádí ředitelka odboru osobní přepravy Luďka Hnulíková.
Posilové vlaky
Zvláštní nedělní vlaky pojedou dva. První odjíždí z Českého Těšína do Prahy ve 14:42 hodin a zastavuje například v Havířově, Ostravě Kunčicích a Vítkovicích. Druhý spoj odjíždí v 16:10 z Bohumína a směřuje do Prahy přes ostravské hlavní a svinovské nádraží. Hnulíková doplňuje, že atraktivní je cesta posilovým vlakem SC Pendolino s odjezdem z ostravského hlavního nádraží v 19:20 a příjezdem do Prahy po půl jedenácté večer. Vlak je však povinně místenkový, proto by cestující neměli zapomenout na včasnou rezervaci.
Další nedělní posilové vlaky pojedou mezi Brnem a Ostravou nebo z Českých Budějovic do Prahy. Ve čtvrtek a v pátek večer odjede z východního Slovenska zvláštní posilový vlak Vihorlat, ve kterém jsou zařazeny také lůžkové a lehátkové vozy. Spoj odjíždí z Košic ve 20:39 a zastavuje ve všech obvyklých stanicích na severním Slovensku, např. v Kysaku, Spišské Nové Vsi, v Popradu, Štrbě či v Liptovském Mikuláši. Do Prahy pak přijíždí následující den v 6:30.
zdroj: České dráhy
Jinak mi teda IDOS leze leda na nervy, radši ho používám jenom jako hledač v jízdním řádu pro jednotlivé tratě, jinak je to strašně nepohodlné.
jatyrko : děláte chybu, já jezdím v Italsku jen podle dat IDOSu několik let. A nejen na několika hlavních tratích, ale všude. V IDOSu jsou kompletní data vlaků FS.
Podstatné je, kdy FS exportují data DB a DB je pošlou správci dat IDOSu.
Dnes neni mezi EC/IC a rychliky zadny podstatny rozdil. EC muze jet kratsi dobu (na urovni expresu}, mohou tam byt lepsi vozy, ale rozhodne to neni zadne pravidlo. Kozenku jsem videl uz i na EC.
Na druhou stranu celkem chápu, že vozů je málo a peněz na ně taky, tj. tyto šroty budou ještě chvíli jezdit. Jediná rozumná cesta, jak je naplnit lidmi, je dát na ně slevu. Typicky pro ty Ostravské pátečně-nedělní posiláky by stačilo dát 20-30 Kč slevu a např. většina chudých studentů by ničím jiným nejezdila.
Údaje za ČD/ZSSK v rakouské databázi jsou aktualizovány nejvýše jednou za půl roku a to jdou přes DB v rámci výměny dat, takže se značným zpožděním.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.