..: České dráhy na konec prázdnin posílí vlaky o 1500 míst :..

Ilustrační obrázek Česká republika - České dráhy na konci prázdnin posílí vybrané vnitrostátní a mezinárodní dálkové spoje. Posílení sice nebude nijak masivní, přesto ČD chtějí nabídnout zhruba 1500 míst navíc. Nejvýznamnějším přínosem budou nedělní zvláštní vlaky, včetně jednoho spoje kategorie SC z Ostravy do Prahy. Právě posilové vlaky ČD doporučují využít, protože bývají volnější než pravidelné spoje. Pravidelné spoje potom doznají posílení o jednotlivé vozy. "Například na trase ze Slovenska do Prahy půjde o vlaky Košičan, Fatra a Detvan, další vlaky budou posíleny na tratích Jeseník - Olomouc - Brno, Plzeň - České Budějovice, Bohumín - Brno nebo Olomouc - Brno - Praha," uvádí ředitelka odboru osobní přepravy Luďka Hnulíková.

Posilové vlaky

Zvláštní nedělní vlaky pojedou dva. První odjíždí z Českého Těšína do Prahy ve 14:42 hodin a zastavuje například v Havířově, Ostravě Kunčicích a Vítkovicích. Druhý spoj odjíždí v 16:10 z Bohumína a směřuje do Prahy přes ostravské hlavní a svinovské nádraží. Hnulíková doplňuje, že atraktivní je cesta posilovým vlakem SC Pendolino s odjezdem z ostravského hlavního nádraží v 19:20 a příjezdem do Prahy po půl jedenácté večer. Vlak je však povinně místenkový, proto by cestující neměli zapomenout na včasnou rezervaci.

Další nedělní posilové vlaky pojedou mezi Brnem a Ostravou nebo z Českých Budějovic do Prahy. Ve čtvrtek a v pátek večer odjede z východního Slovenska zvláštní posilový vlak Vihorlat, ve kterém jsou zařazeny také lůžkové a lehátkové vozy. Spoj odjíždí z Košic ve 20:39 a zastavuje ve všech obvyklých stanicích na severním Slovensku, např. v Kysaku, Spišské Nové Vsi, v Popradu, Štrbě či v Liptovském Mikuláši. Do Prahy pak přijíždí následující den v 6:30.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 28.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
01.09.2008 (0:26)  
Nic jako Italsko není, proboha! Itálie.

Jinak mi teda IDOS leze leda na nervy, radši ho používám jenom jako hledač v jízdním řádu pro jednotlivé tratě, jinak je to strašně nepohodlné.
29.08.2008 (16:56)  
knedlik : když dostaly data ohledně výluk v květnu (podobně DB i SBB), tak to není nic divného.

jatyrko : děláte chybu, já jezdím v Italsku jen podle dat IDOSu několik let. A nejen na několika hlavních tratích, ale všude. V IDOSu jsou kompletní data vlaků FS.
Podstatné je, kdy FS exportují data DB a DB je pošlou správci dat IDOSu.
registrovaný uživatel tenzor 
29.08.2008 (16:37)  
drevak_patlak: tak se tim vlakem obcas projedte. Za poslednich par mesicu se mi nekolikrat stalo ze na rychliku byly lepsi vozy nez na EC, o tom ze tam clovek nemusi stat na chodbicce nemluve.
Dnes neni mezi EC/IC a rychliky zadny podstatny rozdil. EC muze jet kratsi dobu (na urovni expresu}, mohou tam byt lepsi vozy, ale rozhodne to neni zadne pravidlo. Kozenku jsem videl uz i na EC.
registrovaný uživatel sAd 
29.08.2008 (13:56)  
drevak_patlak: Vydrž, za chvilku obnoví příplatky IC/EC a to zas nastane ten pravý čas R-dobytčáků :).
29.08.2008 (13:34)  
To je jednodušší, logičtější dát příplatek na EC/IC, když by MD změnilo názor. Funkce stejná jak sleva na posilové R, což si dokážu stěží představit.
29.08.2008 (11:55)  
Vlaky EC/IC (v té normované podobě) představují kvalitu odpovídající dnešní době. Různé koženkové rychlíky, vozy Bt apod. představují výrazně nižší kvalitu. Nelze se proto divit, že cestující se do nich moc nehrnou, mají-li k dispozici kvalitnější a rychlejší EC/IC.
Na druhou stranu celkem chápu, že vozů je málo a peněz na ně taky, tj. tyto šroty budou ještě chvíli jezdit. Jediná rozumná cesta, jak je naplnit lidmi, je dát na ně slevu. Typicky pro ty Ostravské pátečně-nedělní posiláky by stačilo dát 20-30 Kč slevu a např. většina chudých studentů by ničím jiným nejezdila.
28.08.2008 (20:05)  
MZ: s nejakou zasadni zastaralosti öbb dat bych si dovolil nesouhlasit, napr. na pondeli: Turnov - Praha Vrsovice - uz pocita s vylukou Vysocany - Wilson a vyhodi mi tam prestupy na metro
28.08.2008 (19:43)  
otázka je, na kolik jsou takové aktualizace podstatné...fakt je, že když chci najít spojení na dovču v Itálii tak o IDOSu ani nepřemýšlím...
28.08.2008 (19:13)  
knedlik : ve vlakovém IDOSu jsou pouze busy, které jezdí v rámci NAD, busy se "pletou" pouze když máte nastaveno propojení databází nebo jste si je sám zvolil. IDOSí databáze je aktualizována minimálně jednou týdně, v současné době je k dispozici 97. verze dat.
Údaje za ČD/ZSSK v rakouské databázi jsou aktualizovány nejvýše jednou za půl roku a to jdou přes DB v rámci výměny dat, takže se značným zpožděním.
28.08.2008 (18:58)  
MZ: nebo hledejte pres OEBB... zvlast wapova aplikace na mobil wap.oebb.at je super, jednoducha a funkcni, ne jak idos, kterej mi nekdy jde a nekdy nejde, navic se tam nepletou busy :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko