..: První dálková trať Maglev má zelenou :..

Ilustrační obrázekŠanghaj - Po více než ročním zdržení bylo definitivně schváleno rozšíření první komerční linky maglevu, která nyní vozí pasažéry na 30km úseku mezi šanghajským letištěm Pudong a stanicí metra Longyang road na východním okraji města. Rozhodnutí o realizaci stavby bylo oznámeno minulý týden na prezentaci rozvojového plánu provincie Zhejiang pro roky 2008-2012. Nově by měla být postavena trasa do města Hangzhou, které je od Šanghaje vzdálené přibližně 170 kilometrů.

Součástí stavby bude také odbočka spojující dvě hlavní šanghajská letiště Pudong a Hongqiao. Celková délka tratě bude po dokončení činit 199,4 km. Se zahájením provozu se počítá v roce 2014 a celkové náklady na stavbu by měly činit 22 miliard yuanů (cca 50 miliard Kč). Jednotky Maglev by na trati měly dostahovat maximální cestovní rychlosti 450 - 500 km/h, což je mírný nárůst oproti současným 431 km/h.

Železniční spojení Šanghaj - Hangzhou patří k velice oblíbeným mezi turisty i obchodními cestujícími. V současné době je obsluhované kromě pravidelných dálkových vlaků také několika páry vysokorychlostních jednotek, které dosahují maximální rychlosti 170 km/h. Cesta mezi jižním šanghajským nádražím a centrálním nádražím v Hangzhou tak trvá přibližně 1 hodinu a 18 minut.

zdroj: Shanghai Daily

Komentář autora: Na čínské poměry je zajímavý hlavně důvod, proč se s projektem tak otálelo a proč se nepodaří stihnout původní termín (rok 2010, kdy bude v Šanghaji výstava EXPO). Panovaly totiž velké obavy o životní prostředí v okolí trati, zejména o vliv silného magnetického pole na obyvatele okolních domů. Dle (bohužel neověřených) názorů v místním tisku je bezpečnostní zóna kolem trati široká jen jednu třetinu oproti doporučením v Evropě. Současná trať do Hangzhou (i předpokládaná trasa Maglevu) totiž vede kolem luxusních příměstských rezidencí movitých Číňanů, kteří nemají problém prosadit svůj názor i v podmínkách státem řízeného hospodářství. Nakonec bylo rozhodnuto, že trať oddělí od domů mimo jiné souvislý pás zeleně široký minimálně 22,5 metru.


cocik | 22.8.2008 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.08.2008 (0:51)  
No vzhledem k tomu, že se dá přežít uvnitř vlaku i více pobytů, tak vliv magnetického pole ve větší vzdálenosti nebude nijak zásadní, spíš stran EM rušení by to mohlo zlobit. Co je ale problém, je ač aerodynamická, tak velká škatule řítící se 500 km/h. To už produkuje sakramentský hluk.

Jinak je to smutný pohled: varianty shinkansenu, Velaro, nové VRT, prodložení maglevu (a další konvecční projekty) a u nás... víme jak vypadá železnice 21 století u nás..
registrovaný užívateľ SergeS 
22.08.2008 (22:48)  
Friseur ja bych rekl ze jste na omylu :-)

Protoze maglev nevyuziva stejnosmerneho pole ( by se jinak prilepil k magentu a ne vznasel se ) , tim padem je tam stridavy proud ( takze v tom je to stejne ) , ale kvuli konstrukci elektromagnet maglevu zaroven vyviji silu vznasejici maglev , a je bliz k okraji nez trakcni motor ( a defakto neni stinen kovem )
22.08.2008 (21:50)  
Někde jsem četl, že cena VRT by u nás byla cca 400 - 600 milionů na 1 km (nevím nakolik je to správná informace). Tady jim maglev vychází na polovinu - kdyby se tu cenu povedlo udržet, bylo by to už docela zajímavé... Ale na druhou stranu je to snadno odůvodnitelné levnou pracovní silou v Číně. Jinak obavy z magnetického pole jsou tu trochu mimo. Magnetické pole maglevu zasahuje do okolí míň, než trakční motory normální lokomotivy...
22.08.2008 (21:34)  
hehe, neni rychlodraha( sanghaj) jako rychlodraha(pha-kladno) :P
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko