..: První dálková trať Maglev má zelenou :..

Ilustrační obrázekŠanghaj - Po více než ročním zdržení bylo definitivně schváleno rozšíření první komerční linky maglevu, která nyní vozí pasažéry na 30km úseku mezi šanghajským letištěm Pudong a stanicí metra Longyang road na východním okraji města. Rozhodnutí o realizaci stavby bylo oznámeno minulý týden na prezentaci rozvojového plánu provincie Zhejiang pro roky 2008-2012. Nově by měla být postavena trasa do města Hangzhou, které je od Šanghaje vzdálené přibližně 170 kilometrů.

Součástí stavby bude také odbočka spojující dvě hlavní šanghajská letiště Pudong a Hongqiao. Celková délka tratě bude po dokončení činit 199,4 km. Se zahájením provozu se počítá v roce 2014 a celkové náklady na stavbu by měly činit 22 miliard yuanů (cca 50 miliard Kč). Jednotky Maglev by na trati měly dostahovat maximální cestovní rychlosti 450 - 500 km/h, což je mírný nárůst oproti současným 431 km/h.

Železniční spojení Šanghaj - Hangzhou patří k velice oblíbeným mezi turisty i obchodními cestujícími. V současné době je obsluhované kromě pravidelných dálkových vlaků také několika páry vysokorychlostních jednotek, které dosahují maximální rychlosti 170 km/h. Cesta mezi jižním šanghajským nádražím a centrálním nádražím v Hangzhou tak trvá přibližně 1 hodinu a 18 minut.

zdroj: Shanghai Daily

Komentář autora: Na čínské poměry je zajímavý hlavně důvod, proč se s projektem tak otálelo a proč se nepodaří stihnout původní termín (rok 2010, kdy bude v Šanghaji výstava EXPO). Panovaly totiž velké obavy o životní prostředí v okolí trati, zejména o vliv silného magnetického pole na obyvatele okolních domů. Dle (bohužel neověřených) názorů v místním tisku je bezpečnostní zóna kolem trati široká jen jednu třetinu oproti doporučením v Evropě. Současná trať do Hangzhou (i předpokládaná trasa Maglevu) totiž vede kolem luxusních příměstských rezidencí movitých Číňanů, kteří nemají problém prosadit svůj názor i v podmínkách státem řízeného hospodářství. Nakonec bylo rozhodnuto, že trať oddělí od domů mimo jiné souvislý pás zeleně široký minimálně 22,5 metru.


cocik | 22.8.2008 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
24.08.2008 (19:32)  
Bovlk: Jasný, ale když se vytipují místa, kde se dají třeba udělat nájezdové rampy, tak by to zase takovej problém být nemusel.
Registrierter Benutzer Bovlk 
24.08.2008 (19:03)  
Ad Martin Grill a betonova draha k mistu nehody: Pokud vim, po te havarii Transrapidu na zkusebnim okruhu si zachranari docela stezovali, ze to bylo velice spatne dostupne kvuli vysce nad terenem.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
24.08.2008 (12:25)  
Tak jsem se kouknul na http://www.youtube.com/watch?v=weWmTldrOyo , abych se o tom dověděl trochu více. Zajímavé je stoupání až 10%...ale zase by mě zajímalo co se stane, když dojde k přerušení dodávky proudu - padne na břicho, a bude brousit štreku až do úplného zastavení? A ač vede štreka povětšinou nad zemí, nepřijde mi až tak složité tuhle srandu "vykolejit". Plusem je, že po betonové dráze je snázeji možno se dostat k případnému místu nehody, požáru apod. libovolným automobilem. Každopádně je to určitě zajímavá a drahá sranda...
24.08.2008 (10:23)  
S tím propojením do východní Evropy se už, podle mě nepočítá. Ono je taky uvedeno, že si jen EU nechala udělat studii, ale nic víc. Procházel jsem si stránky jednotlivých projektů a zatím nejblíž k realizaci (když pominu prodloužení v Číně) jsou asi v USA. Tam maj zájem si taky vybudovat síť VRT, a chtějí využít toho, že tam zatim nic nemaj, tak že by rovnou udělali Maglev. Samozřejmě chtějí začít s jedním pilotním projektem (někde v Las Vegas, nebo tak nějak) a podle toho pak pokračovat. Zase jako dobrou naději vidím SAE v Dubaji - tam maj spoustu prachů a rádi je daj do podobných věcí a to je dobře, protože pokud dojde k rozšíření technologie, bude levnější.
23.08.2008 (21:48)  
M: Já myslím, že ono magnetické pole nemá na mobily žádný významný vliv, frekvenčně od sebe budou hodně daleko. Čekal bych spíše problémy s integrální skříní, metalizovanými okny a vysokou rychlostí, kde GSM ani CDMA nechtějí fungovat (onehdá jsem někde četl, že rozumná funkčnost je do 160 km/h).

Podle toho co napsal Cocik, je pravděpodobně signál distribuován uvnitř vlaku nějakým k tomu určeným systémem.
Registrierter Benutzer gillx 
23.08.2008 (18:48)  
Počítá se ještě s tím projektem transrapidu pro střední a východní evropu (http://www.transrapid.de/cgi-tdb/en/basics.prg?session=55469ddf48b03ed3_162329&a_no=153)? To by měla trať vést i přes ČR
Registrierter Benutzer M 
23.08.2008 (18:22)  
Co se tyce toho mobilu, tak to jsem nemyslel v souvislosti s rychlosti, ale s necim jako ruseni tech vln (nebo tak neco).
Jinak jak to zni, kdyz to jede kolem? Vystoupils nekdy "na vesnici"?:)
Registrierter Benutzer cocik 
23.08.2008 (18:11)  
Pokud se muzu vyjadrit k tomu hluku v maglevu (v Cine ziju a SH-HZ jezdim minimalne jednou tydne, maglev parkrat do mesice), tak do 350 je celkem ticho, ale pak je ten hluk hodne neprijemnej - takovy neprijemny strasne hlasity sumeni, clovek musi mluvit hodne nahlas, aby ho ten druhej slysel. Kdyz se miji dve soupravy (rozdil rychlosti cca 700 km/h, protoze to neni na maximalce), tak je to rana jak z dela. Taky trochu nechapu, jak v tehle rychlostech muze fungovat mobil, ale uz jsem z maglevu parkrat volal a nebyl s tim problem.
Registrierter Benutzer M 
23.08.2008 (17:22)  
JJJ - jak je to u zeleznice (natoz levitujici) nevim, ale auta to maji asi takto - do nejakejch 30 kmh slysis motor, potom je hlavnim zvukem zvuk od kol a nad 100 (130) je to zvuk aerodynamicky. Takze z toho, ze by sel hluk od kol asi nikdo opravdu strach mit nemusi. Jakej je zvuk vlaku co jede 500 kmh nevim a ani mne nenapada na cem to odpozorovat, protoze letadla jsou taky nekde jinde (na rozdil od auta tam nedovedu presne urcit, co je aerodynamicky hluk a co je hluk motoru). Kazdopadne je pomerne hloupost, ze by treni zvuku mohlo delat ZANEDBATELNY hluk. Jak takovej zanedbatelnej hluk vypada muzes zjistit treba u dalnice:-))

No, tolik k vecem, kterym jakoze vzdalene "rozumim" a ted ze sebe udelam vola:-) - Zajimalo by mne, jestli to magneticke pole nebo co muze mit vliv na provoz mobilu, televizniho a radioveho signalu a takovejch veci. Souvisi to nejak nebo je to uplne jina vesnice? Diky
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko