..: Radnice odhlasovala zrušení Masarykova nádraží :..

Ilustrační obrázekPraha - Hlavní město už nepočítá s Masarykovým nádražím, radnice by místo něj ráda nové městské centrum. Radní v úterý 5.8.2008 schválili změny územního plánu, umožňující stavět v prostoru dnešního kolejiště. Konečné rozhodnutí leží na pražských zastupitelích, kteří se jím budou zabývat v polovině září. Nové výstavbě zřejmě ustoupí i Nákladové nádraží Žižkov a část Smíchovského nádraží. Novinářům to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých kolejí by Langmajer viděl radši byty než mrtvé zóny s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží prý zůstanou památkově chráněné historické železniční budovy. Rozhodně tam nevznikne železniční muzeum plánované Národním technickým muzeem. Vlaky z Masarykova podle Langmajera pojme hlavní nádraží. Hlavním důvodem je prý fakt, že nádraží je hlavové a lokomotivy se musejí přepřahat. Podle řady odborníků je to ale nereálné a nepodložené. O Masarykově nádraží se kromě toho uvažovalo jako o konečné "rychlodráhy" z Kladna a letiště.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," vyjádřila se Anna Kodysová, mluvčí SŽDC. Zatím na to prý nejsou peníze, s propojením se nepočítá v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není přizvána k územnímu řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, které musí prokázat smysluplnost a ufinancovatelnost projektu ze státních prostředků.

Právě zahajovanou tříletou revitalizaci nádraží realizuje ING Real Estate Development. Na "Masaryčce" už nyní vznikne lukrativní parcela, kterou dráhy získají zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se bude na zhruba 20 hektarech. Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak nová smíchovská výstavba osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na cca 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově. Revitalizaci smíchovského nádraží zafinancuje Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400.000 metrů čtverečních. Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč)

zdroj: ČeskéNoviny.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 5.8.2008 (19:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   
13.08.2008 (13:11)  
Na Masaryčce sem byl v úterý, středu, pátek. Sloup spadl ve čtvrtek. V lidovkách bylo něco o tom, že při opravách. Žádné opravy ty dny kolem sem neviděl, nic se nedělo. Najednou se na chvíli něco dělá a zrovna to spadne. Zrovna dva dny po uveřejnění záměru zbourat vše. Podobné náhody se dějí snad jen v "hokejové" extralize, kde loni týden před udělováním licencí vytekl čpavek ze znojemského staďáku a věřitelé Vsetína dostali dluh až po půlnoci=lhůtě. Ale zatímco u Vsetína bylo jasné, že pan Bříza, jeden z hlavních kdo mají zásluhu na jeho vyloučení, s ním prohrál asi pět finálových sérií, komu může vadit nádraží? Pokud petice bude, napište prosím (nejlíp na hlavní stránku) kdy a kde se podepisuje. Ač Lovosičák, rád přijedu jen kůli podpisu.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
08.08.2008 (9:42)  
ad Lanhut:

A soudruh Zapotocky, odpurce drah (neb ajzbóni pod definitivou s jeho odporári za Republiky nestavkovali) rovnez prohlasil: "To co vozi slozite draha, odvezou kladensti hornici a hutnici klidne na kolecku..."

.. a definitiva definitivne padla
registrovaný uživatel land 
08.08.2008 (0:26)  
Ta debata Události, komentáře: otřesná neschopnost se vyjádřit. Po několika naprosto marných pokusech moderátorky z prvních hostů cokoliv celistvého a týkajícího se jejích otázek se poslední záchranou stal ten poslední maník z ČVUT. Ach, kde jsou má studijní léta na pražské technice, kde jsou proboha všichni ti lidi okolo mě s hlavou v pořádku...

Kam s tou dopravou dnes nemá připraveno nebo dokonce ve výstavbě nikdo, co na těch pozemcích má stát se samo vědělo už včera...

Je mi z tohoto stylu rozhodování a vládnutí nejen v tomto případě na blití..
registrovaný uživatel Stasa 
07.08.2008 (23:40)  
Problém je v tom, že když jedna jednotka zajede na jednu koncovou kolej, má čekat na obrat 30minut a druhá za ní přijede třeba za 10 minut a má taky čekat 30 minut, a za nimi další a to samé, tak ta první nemůže odjet dokud neodjedou ty dvě následující, ale ty mají odjet až po první. Přitom se ale vejdou více jak 4 jednotky za sebe (Regionov více, Ešusů méně). To velice znevýhodňuje koncová nádraží. V zahraničí se to řeší výhybkami mezi nástupišti a někdy i vloženou kolejí mezi ale na to je Masaryčka krátká a úzká. Pokud ale dáte krátký obrat souprav tak se budou kupit zpoždění. Když ale dáte linku například Pardubice - Praha - Čerčany, tak dosáhnete lepšího využití souprav, lepšího využití nástupišť, pohodlnější cestování skrz Prahu, a také lze v Pardubicích či Čerčanech jednotku vyčistit a vyzbrojit vodou, odsát WC a podobně. Přitom prostoje budou jen na dvou místech ale jinak by byly na čtyřech. Čištění souprav v centru hlavního města není příliš ideální. Podobně vedených průjezdů by bylo samozřejmě více. Čím více se ušetří, tím více se může jezdit!
Dá se říci, že při průjezdu příměstské dopravy hlavním nádražím dokáže celou Masaryčku nahradit jedno dvojkolejné průjezdné nástupiště. Proto také při uvažování o rychlodráze na letiště se mluví o dalších nástupištích, protože kapacita Masaryčky je velmi malá z důvodů omezení plynoucích z neprůjezdnosti.
Bude ale nutné dobudovat připojení MHD na hlavní nádraží, zatím je nedostatečné, to je ale možné podchody přímo do stanic Muzeum "A" a Náměstí republiky - oboje řádu stovek metrů. Také se dá propojit tramvajová trať z Florence / Vltavské a Žižkova nad novými nástupišti hlavního nádraží a vézt přímo na Václavské náměstí, IP Pavlova či Jiřího z Poděbrad. Možností je mnoho, zavrhovat to jen proto že jsme takhle zvyklí cestovat by byla škoda. To by jsme rovnou mohli zastavit veškerý vývoj!!! Já bych radši zastavil růst automobilové dopravy a ne rozvoj železniční!!! Také by bylo vhodné nad hlavní nádraží kde je parkoviště a magistrála umístit centrální autobusové nádraží, taky aby měl cestující vše v jednom mimo letiště, kam by bylo rychlé železniční spojení.
Z debaty v TV vyplynulo že Masaryčka se zruší, je jen otázkou kdy... Pro cestu do centra Prahy jsou na tom obě nádraží skoro stejně, z toho může cestující jen získat. Nevěřím ale že by zbouraly Nádražní budovu, té by bylo škoda. Doufám že brzy nějak využijí i Vyšehradské nádraží...
07.08.2008 (23:32)  
860 003 : budovy podél ulice Na Florenci mají skutečně své dny sečteny, i když bagr tam ještě nečeká. Ta krajní budova je objekt bývalé celnice (dnes je tam policie a opravna relátek) a ten je údajně památkově chráněn. Za těmi plechovými dveřmi dál se skrývá náhradní energetický zdroj pro stanici pro případy výpadku napájení z veřejné sítě ... Hostel Sluníčko, oblíbený u Bulharů, je už taky vyklizen. Zajímavé je, že se moc nemluví o tom, že by se měla vytěsnit z centra autobusová stanice na Florenci, jejíž nepotřebnost prokázaly povodně 2002, kdy se tam několik měsíců nejezdilo.
Pak jsou tam různé prostory, kde parkují kočáry pražských fiakristů apod.
Jenže všechny projekty "velkodráhy na Letiště" počítají s tím, že vedle sedmé koleje by vznikla kolej 8 a 9, možná i 10, odkud by jezdily tyhle vlaky. Došlo by ke zbourání těch přístavků, kde je dnes ordinace MUDr., policie, apod. Rovněž ta Pizzerie (a další) by měla jít k čertu a prostory by byly určeny pro vstup do nádraží, resp. k letištním vlakům.
07.08.2008 (23:11)  
Takže- sloupy tam byly všechny, i nějaké pomocné navíc a ty už tam jsou dlouho. Mluvil jsem tam s nějakým člověkem, říkal že stavět se má severně od 7. koleje, to by bylo jenom dobré, zbourat ty hrůzy a celý prostor nějak upravit, jinak to další asi nafoukli novináři jak je v této zemi zvykem. Snad tam napostaví nějakou 10patrovou hrůzu nebo chobotnici, vše by mělo ladit s původním nádražím, asi tak, jako se povedly perony na hlavním.
registrovaný uživatel Lanhut 
07.08.2008 (23:04)  
Ad Bovlk:
Bohužel,ne. Píšu jen to,co mně zůstalo v paměti. V tom projevu též Antonín Zápotocký prohlásil: To, co před sto lety odvezli formani s koňma, dnes nedokáže odtáhnout dráha.
registrovaný uživatel motáš  mail  
07.08.2008 (22:52)  
Prokristapána......HLAVNÍ PROBLÉM JE ŽE JE NÁDRAŽÍ SLEPÉ?!?!? COPAK NAPŘÍKLAD CITY ELEFANT (PŘÍMĚSTSKÁ SOUPRAVA) POTŘEBUJE PŘEPŘAHAT?!?!? VŽDYŤ NA NÁDRAŽÍ ZAČÍNÁ JEZDIT A BUDOU JEZDIT JEN VLAKY PŘÍMĚSTSKÉ KTERÉ JSOU OBOUSTRANÉ. RYCHLÍKY DO DĚČÍNA URČITĚ BUDOU POSÍLAT PO DOKONČENÍ NOVÝHO SPOJENÍ NA HLAVÁK.
07.08.2008 (22:46)  
Neskutečné bláboly těch prvních tří pánů ..., hlavně pan Votava byl zřejmě ovlivněn dnešním teplým dnem ... chceme vytěsnit individuální dopravu ... tím, že vytěsníme nádraží s nejlepší návazností na městskou dopravu.

V Paříži jsou v podstatě všechna nádraží taky hlavová, Lipsko nebo Frankfurt am Main a řada dalších a nikomu to nevadí... resp. tu či onde se razí pod městěm a nádražími tunely.
  1 2 3 4 5 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko