..: Požár vagónu zastavil vlak Eurocity :..

Červenka - Na dvě hodiny musel v pondělí 4.8.2008 mimořádně zastavit vlak EC 106 Praha na své trase mezi Olomoucí a Zábřehem na Moravě. Za Olomoucí totiž na druhém vagónu soupravy řady Bmee evidenčního čísla 060 začaly hořet podvozky a ve stanici Červenka poté vlak zastavil personál. Vzniklý oheň se ihned snažili zdolat drážní zaměstnanci, po chvíli na místo dorazili i hasiči. Při zásahu musel být odpojen proud z trolejí. Podle mluvčího Českých drah zatím podrobnosti nejsou známy. "Příčina požáru, stejně jako výše škody jsou zatím v šetření," uvedl Ondřej Kubala.

Cestujícícím se nic nestalo

Souprava vlaku z Varšavy do Prahy pokračovala dál po odpojení poškozeného vozu. Vzniklo tím více než dvouhodinové zpoždění. Někteří cestující si v Července přestoupili do Ex 120 Košičan, který do hlavního města dorazil o chvíli dříve, než EC 106 Praha. Ten na pražské hlavní nádraží dorazil ve 20:15. Vzhledem k tomu, že strojvedoucí přechází na R 423 Cassovia, byl i tento mezistátní rychlík opožděn o několik desítek minut.

Není to první požár v této hanácké železniční stanici. V říjnu 2007 v Července kvůli technické závadě shořela pojízdná měnírna a přes snahu tří hasičských jednotek vznikla škoda za 3 milióny korun.

zdroj: deník.cz, pozorování čtenářů


jatyrko | 5.8.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
07.08.2008 (7:23)  
To Tomo:
Moc bych za to nedal ze to nebyl strojvedoucí(komunikacni UIC maji u nas jen SVK 350 a CZ 372) ale pruvodci z druhe strany vlaku :)
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
06.08.2008 (14:18)  
Hergot, to je diskuze, jak kdyby shořel celej vlak. Zas tak horký to nebylo, trochu zahořel podvozek od přibrzděný brzdy, vůz byl řady Bmee.
06.08.2008 (5:55)  
M: Při záchranných pracích musí být vždy beznapěťový stav TV.
registrovaný uživatel M 
05.08.2008 (23:58)  
Ad vypnute TV - nezalezi i na tom, cim se hasi..?
05.08.2008 (20:07)  
Hašení požáru se musí uskutečnit při vypnutém a zajištěném TV.

karosa : vy jste asi nikdy posun neorganizoval. Rozpojit soupravu a odstavit vagon z té soupravy dokážu bez toho, že bych s ním pohnul o milimetr, aby se váš úřední dokumentační šiml nakrmil. Je to drobet pracné a hlavně potřebujete chápavého výpravčího, který tohle schválí a zorganizuje.

Jinak si přečtěte v trestním zákoně, co je skutkovou podstatou trestného činu obecného ohrožení. To že nějaký pracovník z inspekce straší tímto "trestným činem" neznamená, že to je pravda. Pánové z inspekce jsou vesměs technokraté s dopravními, vozebními nebo zabezpečováckými znalostmi, ale právnického vzdělání se jim nedostalo.

K tomu, aby nějaké jednání mohlo být posuzováno jako trestný čin, musí být naplněna jedna ze základních podmínek – musí jít o jednání společensky nebezpečné, které je v rozporu se zájmy společnosti (tedy ne s nějakou směrnicí) a současně by někdo (osoby, majetek) musel být nebo mohl být ohrožen.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
05.08.2008 (19:29)  
Viděl bych to na přebité brzdy. Něco podobného se stalo na R když jsem jel 3 roky zpátky do Mnichova, tenkrát jsem musel vyloženě vlakovou četu přemluvit že je třeba zastavit v nejblížší stanici a dát věci do pořádku. Píši o tom zde http://www.hamm2005.web2001.cz/
registrovaný uživatel Fauny  mail  
05.08.2008 (17:31)  
radekedar: Bee272 jde poměrně často vidět i na IC/EC Praha-Ostrava a naopak.
registrovaný uživatel karosa  mail  
05.08.2008 (17:09)  
Když ono to není s těmi požáry vozidel tak jednoduché,jak si kuchi a někteří další myslí.I když oheň uhasí osádka(ať už vlaku,nebo i autobusu,to je jedno),musí k tomu přivolat hasiče a požární inspekci.Do té doby, než inspekce událost zdokumentuje(vyfotí, natočí a pod.) se nesmí s vozidlem jakkoli manipulovat, to znamená, že se nemůže po uhašení požáru ani souprava rozpojit a vůz odstavit.A že tato doba netrvá deset minut,to je(snad)každému jasné.Jakékoli porušení této směrnice lze posuzovat jako obecné ohrožení(mohu potvrdit z vlastní zkušenosti)a potrestat .
registrovaný uživatel kuchi 
05.08.2008 (16:42)  
crash151:tomo(primy ucastnik) pise "zaměstnanci ČD požár jakž takž zvládli, i když poté u vozu ještě skoro hodinu byli hasiči." z toho plyne, ze vyrazeni vagonu trvalo minimalne hodinu. Navic jak jsem pochopil horel jeden podvozek, takze se mohl odpojit o jeden vagon vice (u horiciho podvozku, jasne ze nikdo nebude rozpojovat v ohni)a bylo by to. Do pul hodiny by to museli stihnout i s objizdenim soupravy
05.08.2008 (16:36)  
kuchi: V textu se píše, že vlak stál v Července dvě hodiny, během těch dvou hodin se nejen rozpojovalo, ale i hasilo
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko