..: Výluka trati Brno - Střelice :..

Ilustrační obrázek Brno - Přestavba nádraží Brno-Horní Heršpice, realizovaná Správou železniční dopravní cesty, zasáhne v letních měsících do vedení vlaků Českých drah. Kvůli výstavbě silničního podjezdu bude trať 240 a 244 z Brna do Střelic od 27. do 31. července a od 24. do 28. srpna zcela uzavřena. Bude platit výlukový jízdní řád, autobusy pojedou ve špičce častěji než vlaky, které nahradí.

Vlaky na trati z Brna do Jihlavy a do Hrušovan nad Jevišovkou budou po dobu výluky v části trasy nahrazeny autobusovou dopravou:
  • všechny osobní a spěšné vlaky na trati do Jihlavy (trať 240) v úseku Brno hl. n. – Zastávka u Brna
  • všechny rychlíky na trati do Jihlavy (trať 240) v úseku Brno hl. n. – Náměšť nad Oslavou
  • všechny osobní a spěšné vlaky na trati do Hrušovan nad Jevišovkou (trať 244) v úseku Brno hl. n. – Střelice
Rychlíky mezi Brnem a Jihlavou pojedou odklonem přes Havlíčkův Brod. Náhradní autobusová doprava tak bude jen pro ty, kteří potřebují z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Okříšek. Mezi Náměští a Jihlavou naváže na autobus náhradní vlaková souprava do Jihlavy, kde se setká s odkloněným rychlíkem přes Havlíčkův Brod.

Autobusy náhradní dopravy budou jezdit po čtyřech odlišných linkách s provozním označením A, B, C a R. Každá linka bude ve výlukových jízdních řádech i na samotných autobusech označena jinou barvou. Autobusy odjíždí z Brna podle mimořádného jízdního řádu dříve, než odjížděly vlaky.

Linka A (modrá)

Zrychlený spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Rosice u Brna, Zastávka u Brna a odtud dále regionálními vlaky do stanic na trati 240 (Brno – Jihlava).

Linka B (oranžová)

Zastávkový spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Troubsko, Střelice dolní, Střelice, Omice, Tetčice, Rosice u Brna, Zastávka u Brna a odtud dále regionálními vlaky po trati 240 (Brno – Jihlava).

Linka C (zelená)

Zastávkový spoj pro cestující jedoucí z/do stanic: Brno hl. n., Troubsko, Střelice dolní, Střelice a odtud dále regionálními vlaky po trati 244 (Brno – Hrušovany nad Jevišovkou).

Linka R (červená)

Rychlíkový spoj pro cestující dálkových vlaků, autobus jede přímo po trase Brno – Náměšť nad Oslavou.

Rozmístění zastávek náhradní autobusové dopravy:

  • zastávka Brno hl. n. bude umístěna před staniční budovou mezi vchodem do budovy a viaduktem u ulice Křenová
  • zastávka Brno-Horní Heršpice nebude obsluhována, zřízeny budou náhradní zastávky (zastávky MHD) Brno, Nemocnice Bohunice (pro linku A) a Brno, Ústřední hřbitov (pro linky B a C)
  • zastávka Troubsko nebude obsluhována, zřízena bude náhradní zastávka Troubsko, Nová (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Střelice dolní bude umístěna na nadjezdu nad železniční tratí
  • zastávka Střelice bude umístěna před staniční budovou (pouze pro linku C); linka B nebude obsluhovat stanici Střelice, bude zřízena náhradní zastávka Střelice, Vršovice (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Omice nebude obsluhována, náhradní zastávka bude zřízena na silnici Střelice – Tetčice, u odbočky do Omic
  • zastávka Tetčice bude u železničního přejezdu
  • pro zlepšení přestupu na návazné autobusy IDS bude, pro linku A, zřízena zastávka Rosice, Husova (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Rosice u Brna bude umístěna na silnici pod železniční zastávkou
  • zastávka Zastávka u Brna bude před staniční budovou (zastávka autobusů IDS)
  • zastávka Náměšť nad Oslavou bude před staniční budovou

Cesty větších skupin cestujících

Počty autobusů náhradní dopravy na jednotlivých spojích jsou určeny podle průzkumů frekvence. V této souvislosti ČD prosí zákazníky, aby u cest skupin nad 15 osob (dětské tábory, turistické akce apod.) dali o své cestě včas vědět. Požadavek by měl obsahovat číslo spoje, počet cestujících, nástupní a cílovou stanici a telefonický kontakt na objednatele. Pro zajištění dostatečné kapacity náhradních spojů je nezbytné vše sdělit ČD nejpozději dva pracovní dny před cestou. Informace umožní případné nasazení většího počtu autobusů.

Cestující na invalidním vozíku

Na těchto tratích jezdí běžně vlaky s vozem umožňujícím přepravu cestující na invalidním vozíku. V rámci náhradní autobusové dopravy však nebude možné přepravu cestujících na vozíku garantovat. Cestujícím nabízíme možnost využít rychlíků jedoucích odklonem přes Havlíčkův Brod.

Přeprava spoluzavazadel

V některých případech není možné po dobu výluky garantovat například přepravu jízdních kol, tyto služby budou v rozsahu uvedeném podle výlukových jízdních řádů k tratím 240 a 244, které jsou přílohou této zprávy. Všem zákazníkům je 24 hodin denně k dispozici kontaktní centrum Českých drah na čísle 840 112 113 nebo e-mail info@cd.cz. Tady mohou všichni uplatnit své požadavky při cestách větších skupin a samozřejmě tu získají bližší podrobnosti o dalších okolnostech výluky.

zdroj: Tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.7.2008 (14:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user taz 
30.07.2008 (11:19)  
No s tou cedulí jsem to myslel tak, že na to ještě nějaký měsíc mají. Chápu, že to píšeš s nadsázkou, ale ono tu nejde o budování jednoho podjezdu, je to jedna z etap přestavby železničního uzlu Brno, a těch činností je tam rozjetých podstatně víc.
MildaIV, práce kvapná houby platná :)
nevím, kdy jsi tam sledoval pracovní nasazení ty, ale v době kdy tama procházím já, jsem moc týpků zívajících, opřených o lopatu neviděl. Ale to je subjektivní názor na věc.
Registered user M 
30.07.2008 (11:02)  
Nuz OK, jestli teda nikomu 1,5 roku za jeden nadjezd/podjezd (nebo tu Husovu) neprijde divny, tak teda OK:-)
Ono jde asi o to, co se napise do te dokumentace. Tuhnuti betonu se ovlivnit neda, ale jestli se kope, montuje a svaruje 8 nebo 16 hodin denne a jestli to dela 5 nebo 10 lidi docela jo. Jiste, je to pak otazka penez...

A ad neni duvod spechat - dostanes jednu stranku anglickyho textu na prelozeni a vezmes si na to tri dny. Ne, v takovem pripade opravdu neni potreba nikam spechat
Registered user Racek 
30.07.2008 (10:58)  
MildaIV: pokud by někdo spěchal, znamenalo by to, že se někde stala chyba - buď inženýři něco špatně spočítali, nebo lopaťáci něco špatně postavili a teď to narychlo předělávají. Pokud jde všechno tak, jak má, není důvod spěchat.
Registered user Racek 
30.07.2008 (10:54)  
M: termíny na ceduli vycházejí z projektové dokumentace - to znamená, že si někdo sedl a probral všechny jednotlivé činnosti na stavbě, poskládal si, co může a nemůže probíhat současně, jak dlouho tuhne který beton, co všechno se dá současně vyloučit a kde se musí jezdit, a vyjde mu nějaká doba výstavby. Připočítá se rozumná rezerva a to se napíše do dokumentace ... obvykle v době, kdy se ani netuší, kdo bude zhotovitelem stavby, takže s jeho (ne)schopností to nijak nesouvisí. Lidsky řečeno: projektatant řekne investorovi "bude to trvat dva roky", investor to schválí a řekne zhotoviteli "má to být za dva roky hotové, tak to koukejte dodržet". Zhotovitel se k tomu zaváže a je jeho věc, jestli bude spěchat, nebo bude šetřit peníze, kapacity a zaměstnance, když uvidí, že se to dá stihnout ležérním tempem.
Druhou věcí je, že tenhle předběžný odhad má nějaké výchozí podmínky - a pokud počítá s tím, že zhotovitel dostane na začátku "do ruky" celé staveniště, jenže v reálu tam kvůli neschopnosti investorů měsíce straší nevykoupený barák na klíčovém místě, jde celý harmonogram do háje, resp. se musí operativně předělávat, aby se udělalo aspoň co se dá udělat.
Registered user M 
30.07.2008 (10:37)  
taz - asi mam pomalejsi myslenkovy pochody nez ty, ale to, co jsi napsal jsem nepochopil... Kdyby na ceduli meli napsany, ze to dodelaji 5/2015 a dodelali to 5/2012, tak jim jako maji vsichni gratulovat, jaci to jsou borci, ze to maji o tri roky driv (a cert vem, ze za pet let celkem)?
30.07.2008 (9:23)  
taz: Kdyby za války tímhle tempem opravovali Němci po náletech škody tak by prohráli dřív než začali. Stačí se projít po staveništi a pochopíš proč tomu tak je - nikdo nikam nespěchá.
Registered user taz 
30.07.2008 (7:35)  
M, a byl ses tam někdy podívat, co se tam vlastně děje? Na ceduli mají psáno začátek stavby 10/2007, ukončení 5/2009, takže ještě mají čas, ne?
30.07.2008 (5:43)  
M: Vždyť se každou chvíli překopává harmonogram kvůli pozemkům a podobným srandám. Záčátkem září se původně měla spouštět provizorní ESA, která měla ovládat i nový nákladní průtah, ale to definitivně padlo, protože se SOLID nechtěl vystěhovat.
Registered user M 
29.07.2008 (23:57)  
Stejnak mi prijde, ze se to tam stavi hrozne dlouho... Na druhou stranu, jestli se Husova bude opravovat 1,5 roku, tak je to asi v norme:-)
29.07.2008 (22:39)  
Pánové sorry, ale není nad rychlost příspěvku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko