..: Dopravní problémy na Ostravsku :..

Ilustrační obrázek Studénka - Podvečerní bouřková přeháňka zastavila dopravu mezi Studénkou a Jistebníkem. Polámané větve zaterasily jednu ze dvou traťových kolejí a potrhaly trolejové vedení. Mezi poškozenými spoji figurují jak regionální vlaky, tak dálkové spoje EuroCity a SuperCity Pendolino jedoucí mezi Prahou a Ostravou. "Stromy popadaly mezi Studénkou a Jistebníkem. Prořezávají je hasiči. Jakmile skončí, trolejáři začnou opravovat trakční vedení," informoval o situaci mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Rozmary počasí si zatím naštěstí pravděpodobně nevyžádaly žádné škody na životech. "V době události naštěstí úsekem neprojížděly vlaky. Nikomu se nic nestalo," dodal.

23:25 - Srážková oblačnost již opouští naše území a přesouvá se dále na východ; postižené vlaky se již blíží do svých cílových stanic. Během noci tak lze předpokládat zklidnění celé situace, která do značné míry negativně ovlivnila provoz vlaků na Ostravsku a způsobila mnohá zpoždění. Během večera došlo ke změně i v redakčním velínu. Denního redaktora, kolegu Samlepa vystřídal Vítek_V, který Vám během noci podával čerstvé informace. Prozatím tak ukončujeme tuto on-line reportáž. V případě, že by však opět došlo k významnějším potížím, budeme Vás informovat. Děkujeme za pozornost. Redakce ŽelPage.

22:25 - Dle zprávy, kterou přinesl zpravodajský server iDNES.cz museli hasiči ve večerních hodinách nedaleko Mostů u Jablunkova na česko – slovenské hranici odstraňovat strom, který při bouři spadl na trať 320. Jednotky HZS na severomoravsku již zasahovali u více než stovly případů spadaných stromů, či zatopených objektů.

22:05 - Vlaky v oblasti Ostravska se pomalu dávají do pohybu. Vlak R 628 Portáš si při průjezdu Červenkou veze + 97 minut, Ex 140 v Drahotuších + 62 minut, R 623 Bečva měl ve Valašském Meziříčí na kontě + 57 minut, IC 581 Ostravan v Suchdole n. O. + 16 minut a R 745 tamtéž se 48 minutami navrch. Naopak osobnímu vlaku 2802 bylo v Třinci hlášeno 100 minutové zpoždění. Situace na trati 030 se již vyjasnila. Na koleje u Bílé Třemešné, dle zpráv v médiích, popadaly stromy, trať je tak z tohoto důvodu v těchto místech neprůjezdná.

21:30 - Problémy zřejmě postihly i severovýchod republiky. Ze zatím nezjištěných důvodů V žst. Mostek (trať 030) na Královéhradecku stojí dálkové vlaky R 994 (49 minut zpoždění), R 995 (84 minut zpoždění) a Os 5472 se 130 minutami navrch, oproti své normální jízdní době.

20:55 - Rozmary počasí nejsou jedinou záležitostí, která komplikuje železniční dopravu na Moravě. V ŽST Drahotuše nacházející se nedaleko Hranic na Moravě se začaly hromadit dálkové rychlíky. V jednom z vlaků je i zpravodaj ŽelPage Martin Grill. "Pravděpodobně je tady porucha zabezpečovačky. Skoro půl hodiny jsme stáli v Lipníku nad Bečvou," hlásil před několika minutami do telefonu.

Neděle 13.7. 2008, 20:43 - Ostravskem se prohnala další bouře. Tentokrát zasáhla traťový úsek Ostrava-Vítkovice - Ostrava-Kunčice, který se tak stal neprůjezdným. Nejhůře zatím dopadl IC 541 Hutník, který je 51 minut opožděn a jede odklonem přes Ostravu hlavní nádraží, Ostravu-Stodolní, Ostravu-Střed, Ostravu-Kunčičky a Ostravu Kunčice.

22:20 - Vzhledem k tomu, že podle současných informací se situace uklidnila, ukončujeme tento "živý přenos". V případě, že by opět došlo k nějakým výraznějším komplikacím, budeme vás informovat. Děkujeme za pozornost. Redakce ŽelPage.

22:00 - Poškozeným úsekem projíždí Ex 140 Beskyd se 106 minutami. Situace zatím vypadá optimisticky; nová zpoždění jíž nevznikají. Velké škody zřejmě nezpůsobily rozmary počasí ani na Slovensku. Vlaky R 420 Excelsior a R 224 Šírava jedou načas; EN 376 Galileo Galilei si veze pouhé 2 minuty.

21:42 - Vlak SC 508 zvýšil své zpoždění na 218 minut. Do Českého Těšina dorazil IC 541 Hutník s bezmála 1 hodinou zpoždění. 66 minut si již ze své výchozí stanice veze R 742, jež právě brzdí do stanice Ostrava hlavní nádraží.

21:35 - Český hydrometeorologický ústav vydal upozornění na bouřky, které se na území Česka dostanou v nejbližších hodinách. Nejvyšší stupeň rizika je vyhlášen v Jihomoravském kraji, Zlínském kraji a na Vysočině. Mírně zvýšené riziko špatných povětrnostních vlivů platí i v Královehradeckém, Pardubickém, Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Naopak v klidu mohou být obyvatelé Karlovarského a Ústeckého kraje.

21:25 - Situace se již pomalu začíná uklidňovat. Vlaky směrem na Prahu se pomalu rozjíždějí. Nejdále dosud dojel EC 142 Odra, který se momentálně nachází ve Šťepánově a má bez jedné minuty čtyři hodiny zpoždění. Kousek za ním jede 131 minut zpožděný IC 582 Jan Perner.

21:10 - Neslavným rekordmanem dnešního dne se pravděpodobně stal obratový SC 508 z Ostravy hl. n. do Prahy-Holešovic. V současné době vyjel z Jistebníku a pomalu míří do studénky. Vystřídal tak na poškozeném úseku R 743, který je již v Ostravě Svinově. Postupně za Pendolinem se vydává i 143 minut zpožděný R 842 z Bohumína do Brna.

20:55 - Do Ostravy před malou chvílí dorazil spoj SC 507 Pendolino. Na svém příjezdu byl 133 minut opožděn. Ještě větší zpoždění si veze R 841 z Brna do Bohumína. Nyní se nachází v Ostravě-Svinově se 158 minutami. Ze Studénky na Jistebník pomalu projíždí po poškožené trati R 743 se 107 minutami.

Námět: Honnzok; doplnil: Vítek_V

Zdroj: Idnes.cz, Babitron, ČHMÚ


Samir Lepara | 13.7.2008 (20:58)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
13.07.2008 (8:05)  
Hmm. Takže, Ostravan je 581, to za prvé. A další věc. Do Studénky jel s deseti minutami, tam si postál a dojel s 35. Toť vše. Pa.
12.07.2008 (22:27)  
S tím koridorem Praha - Děčín to tak optimistické nebylo, došlo sice ke zpevnění skal např. z DC na hranice nebo Kozího vrchu u Mojžíře, ale v následujících letech po zprovoznění optimalizace se teprve sanují zdi a skály u Litochovic apod. Výřezy provádí hlavně správa elektro v rámci hlavní činnosti. A kdyby nebylo chalupaření a drahého uhlí, tak se mnohde jezdí jako v pralese....
12.07.2008 (21:36)  
Petr112: Ukrajince s pilkou netřeba. Stačí pár šotoušů vyřezávacíjích si fleky a SŽDC má po starostech. :D
12.07.2008 (21:32)  
Nevím jak na Moravě, ale když se stavěl koridor Praha- Děčín tak se skály zpevnily a stromy, které mohly ohrozit vedení bezmilosti vyřezaly. Ale jestli to kontrolují netuším. Jestli se teď šetří na ukrajincích s pilkou tak to bude takto vypadat.
12.07.2008 (21:23)  
Zajímavé je, že ty stromy přežívají za všech režimů. Před revolucí se objevovaly návrhy alespoň u hlavních tratí vykácet stromy v bezpečné vzdálenosti od kolejí, nic se nedělo ( a to neexistovali zelení ekoteroristé ), teď se tyto návrhy objevují taktéž a opět se nic neděje.
registrovaný uživatel Filous  mail  
12.07.2008 (21:18)  
Zase ty vichřice
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko