Lysá nad Labem - Včera okolo poledne vypadl z jedoucího rychlíku v Lysé nad Labem tříletý chlapec. Při pádu si způsobil lehké odřeniny a jednu malou tržnou ránu. Přiletěl pro něj vrtulník, který ho přepravil do nemocnice v pražském Motole. "Chlapec byl při vědomí, dýchal a plakal. Měl jen lehká zranění. Vzhledem k tomu, jak k úrazu došlo, jsme hned volali leteckou záchranou službu, vypadalo to na mnohem horší zranění," řekla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková. Chlapec se nyní v nemocnici podrobuje vyšetřením, jež zahrnují například CT hlavy, hrudníku a břicha.
Podle policejního vyšetřování se vlak v době, kdy chlapec vypadl, teprve rozjížděl. Mluvčí drah Ondřej Kubala tvrdí, že se souprava pohybovala rychlostí 70 až 75 km/h. Nehodu viděli jak cestující vlaku, tak vlakvedoucí. Ten pak spolu s nimi zatáhl za záchrannou brzdu. "Vlak byl sestaven ze starších vozů, které nedisponují blokováním dveří a centrálním zavíráním. Jsou takto schváleny pro provoz v České republice," doplnil Kubala. Jak k nehodě přesně došlo, není dosud známo. Podle prvních informací nebyl chlapec v době neštěstí na představku vozu sám. Vlakem cestoval spolu s rodinnými příslušníky.
Bohužel nejde o první takovýto případ v poslední době. Před dvěma lety vypadl v červnu z osobního vlaku na Olomoucku šestiletý chlapec. Podle tvrzení rodičů šel sám na WC a vypadl nedaleko vlakové zastávky ve Střeni. Letos v červnu se to samé stalo fanouškovi Baníku Ostrava, který cestoval zvláštním vlakem na zápas s fotbalovou Spartou. Z vagonu typu Bdt vypadl nedaleko stanice Zámrsk, když se za jízdy opíral o dveře.
Zdroj: Idnes.cz
Navíc z části zastávám názor PSA38... Ale je fakt, že by se ČD měly těchto vozů zbavit co nejrychleji, je to ostuda a vyhnuly by se těmto nepříjemnostem, které se stávají kvůli lidské blbosti.
Chudák dítě, ještěže kluk přežil. Tady měl prostě někdo z rodiny dávat pozor a nenechávat tak malý dítě bez dozoru.
Tamní železniční společnosti sice investují do nákupu nových vozidel, nicméně nejsou tak bohaté, aby po 20 letech mohly vozy poslat do šrotu a koupit si nové.
Mato : rozjezd vlaku končí okamžikem, kdy vlak dosáhne stanovené rychlosti. ICE1 se například rozjíždí na rychlost 250 km na dráze dlouhé 17 km. Pro lok 163 táhnoucí 4 vozy (hmotnost cca 180 tun) není celkem problém na krátké dráze dosáhnout rychlosti 70 - 75 km/h, zejména pokud strojvedoucí pojede na automatiku.
Za druhe - od mala jsem vlakem jezdil. Vim ale jiste, ze kdyz jsem se snazil ty dvere otevrit, tak to bylo bez sance (ve trech letech mne to tata pochopitelne ani zkouset nenechaval)... Takze jedine, ze by ten klucina byl nejakej novej Zaremba...
Za treti - decko bez dozoru muze z vlaku vypadnout dverma, muze si hrat na prostoru mezi vagonama (ze kteryho jsem ja osobne mel a v podstate porad mam hruzu a pokud nemusim, tak mezi vagony vubec neslapu), muze vypadnout aji z okna. Co s tim? Jedine, co mne napada, tak zrusit vagony, potom samozrejme zrusit cokoliv vysokeho, na co by decko mohlo vylezt, zamrizovat veskera okna, pravdepodobne zrusit auta (decka tam muzou vbehnout...). A nebo - fotr s matkou ho proste budou hlidat. Tecka
A ona vámi zmiňovaná,,bezpečnostní pravidla přepravy" existují i nyní,jmenují se čl.166 Smluvních přepravních podmínek.
Příčiny vidím dvě:
1. jak bylo dítě svým doprovodem hlídáno,
2. zastaralost vozového parku.
Ad 1.
Již před léty vypadl pětiletý chlapeček a zabil se. Viníkem byla soudem určena matka, protože jej nehlídala.
Ad 2.
Životnost vozů je 20 let. ČD by tedy měly každý rok obměnit (a nebo alespoň zrekonstruovat a tím prodloužit životnost) 1/20 své flotily. Když půjdete 20 let zpátky, tak nenajdete jediný rok, kdy se tak stalo. Aby se situace rapidně zlepšila vyžadovalo by to obrovskou finanční injekci ze strany vlastníka společnosti.
Před časem vydala Evropská komise nařízení ohledně provozní bezpečnosti autobusů - a tak ve Velké Británii skončily patrové autobusy s otevřenou zadní plošinou, kde jste mohli nastupovat při každém zastavení i mimo zastávku (třeba na křižovatce). Pokud bude vydáno obdobné nařízení týkající se osobních vagónů, nezbude ČD nic jiného, než vagóny upravit a nebo omladit svůj vozový park.
Do té doby je i na cestujícíh, aby dbali své osobní bezpečnosti. Nechci se dožít doby, kdy ČD sepíší bezpečnostní pravidla přepravy a já budu muset při každém zakoupení lístku stvrdit podpisem, že jsem s nimi srozuměn a budu je dodržovat (pod vysokými sankcemi).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.