..: Z rychlíku vypadl malý chlapec :..

Ilustrační obrázek Lysá nad Labem - Včera okolo poledne vypadl z jedoucího rychlíku v Lysé nad Labem tříletý chlapec. Při pádu si způsobil lehké odřeniny a jednu malou tržnou ránu. Přiletěl pro něj vrtulník, který ho přepravil do nemocnice v pražském Motole. "Chlapec byl při vědomí, dýchal a plakal. Měl jen lehká zranění. Vzhledem k tomu, jak k úrazu došlo, jsme hned volali leteckou záchranou službu, vypadalo to na mnohem horší zranění," řekla mluvčí středočeské záchranky Tereza Janečková. Chlapec se nyní v nemocnici podrobuje vyšetřením, jež zahrnují například CT hlavy, hrudníku a břicha.

Podle policejního vyšetřování se vlak v době, kdy chlapec vypadl, teprve rozjížděl. Mluvčí drah Ondřej Kubala tvrdí, že se souprava pohybovala rychlostí 70 až 75 km/h. Nehodu viděli jak cestující vlaku, tak vlakvedoucí. Ten pak spolu s nimi zatáhl za záchrannou brzdu. "Vlak byl sestaven ze starších vozů, které nedisponují blokováním dveří a centrálním zavíráním. Jsou takto schváleny pro provoz v České republice," doplnil Kubala. Jak k nehodě přesně došlo, není dosud známo. Podle prvních informací nebyl chlapec v době neštěstí na představku vozu sám. Vlakem cestoval spolu s rodinnými příslušníky.

Bohužel nejde o první takovýto případ v poslední době. Před dvěma lety vypadl v červnu z osobního vlaku na Olomoucku šestiletý chlapec. Podle tvrzení rodičů šel sám na WC a vypadl nedaleko vlakové zastávky ve Střeni. Letos v červnu se to samé stalo fanouškovi Baníku Ostrava, který cestoval zvláštním vlakem na zápas s fotbalovou Spartou. Z vagonu typu Bdt vypadl nedaleko stanice Zámrsk, když se za jízdy opíral o dveře.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 13.7.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Andrew33  mail  
13.07.2008 (21:02)  
Mato: Asi jsi nikdy pershingem , s max. pětivozovou soupravou co na 072 jedzí, nejel viď?? To zrychluje trochu jinak než např. nákladní vlak, a proto už na zhlaví moh klidně mít přes 70.
Navíc z části zastávám názor PSA38... Ale je fakt, že by se ČD měly těchto vozů zbavit co nejrychleji, je to ostuda a vyhnuly by se těmto nepříjemnostem, které se stávají kvůli lidské blbosti.

Chudák dítě, ještěže kluk přežil. Tady měl prostě někdo z rodiny dávat pozor a nenechávat tak malý dítě bez dozoru.
13.07.2008 (20:49)  
Ladislav16 : s tou špatnou výchovou stebou docela souhlasím ale o tom sem již tady podobně taky psal.
13.07.2008 (19:57)  
Vlad : jakpak jste přišel na to, že životnost vozů je 20 let ? Jak je možné, že v Německu (např. Bavorsko) jezdí v pravidelném provozu vozy vyrobené podle výrobního štítku v roce 1962, tj. před 46 lety. Na EC jezdí rychlostí 200 km/h německé vozy vyráběné v 70. letech minulého století, podobně na tom jsou rakouské vozy. Nerekonstruované - se stahovacími okny - mající maximální rychlost "jen" 160, jsou také ze 70. let a stále platí "nejlepší česká jednička je rakouská oddílová dvojka". Tyhle "zastaralé" vozy jezdí třebas na rychlících do Brna. Stejně tak stále jezdí v Rakousku na regionálních vlacích vozy typu "Schleieren" - velkoprostory pro 72 cestujících s maximální rychlostí 140 km/h. O Švýcarsku, Itálii či Francii ani nemluvě.
Tamní železniční společnosti sice investují do nákupu nových vozidel, nicméně nejsou tak bohaté, aby po 20 letech mohly vozy poslat do šrotu a koupit si nové.

Mato : rozjezd vlaku končí okamžikem, kdy vlak dosáhne stanovené rychlosti. ICE1 se například rozjíždí na rychlost 250 km na dráze dlouhé 17 km. Pro lok 163 táhnoucí 4 vozy (hmotnost cca 180 tun) není celkem problém na krátké dráze dosáhnout rychlosti 70 - 75 km/h, zejména pokud strojvedoucí pojede na automatiku.
13.07.2008 (19:50)  
Duke123: Tenhle problém je asi u všech. Rodiče nehlídaj a nevychovávaj ty haranty a pak jsou samý průsery!!! Teď to beru všeobecně!!!
13.07.2008 (19:35)  
ale na soudnost lidi se spolehnout neda...proto by to chtelo na vsechno predsuvny dvere, ono by se i zkratil pobyt ve stanicich,,,ale to je hudba budoucnosti...a jen na okraj muj postreh z WLABmee...Popelniky v kupe, stejne tak lapce koure v kupe:D:D
13.07.2008 (19:12)  
Ladislav16: Prosím tě, neříkej, že rodič musí chodit s děckem do 6 let na záchod, protože až vypadne nějaké 7 leté, tak ti to někdo připomene. Podle mě je problém v tom, že rodiče se celkově dětem nevěnuji. Mě osobně je jasné, že čím víc budu tomu svému říkat, že je to nebezpečné, tím víc to bude chtít zkusit otevřít. Taky jsem byl takový. Takže klidně s ním na ten záchod půjdu i v 10 letech. Pokud mě jednoho krásného dne tento pocit opustí a budu si myslet, že má rozum, klidně ho pustím na záchod samotného i 3 letého (i když to si zas nedovedu představit z jiného důvodu). No a pokud otevře dveře a vypadne, tak jsem své dítě přecenil a jako rodič selhal. Ale nikdy by mě nenapadlo vinit někoho třetího. Nesouhlasím s tím, aby se neustále zastávalo lidské blbosti. Chápu, že je to trend udělat z lidí co největší blbce, protože s takovým stádem se nejlépe manipuluje.
13.07.2008 (18:42)  
Mato: Máš pravdu, že vlak má být bezpečný, ale už se nejmíň stokrát omýlalo, že rodiče musí ve vlaku svá dítka hlídat a do šesti (asi) s nimi musí jít i na záchod, aby se jim nic nestalo (aby nevypadli z vlaku za jízdy)!!! Jestli si rodič neumí uhlídat vlastní dítě, tak je to jeho problém!!!
registrovaný uživatel M 
13.07.2008 (18:42)  
Mato - jako ty mas dost, ne? Jak ty vagony vsechny chces ohlidat? Nezapomen, ze hlidat bys musel aji na druhe strane. To taknak zaprve...
Za druhe - od mala jsem vlakem jezdil. Vim ale jiste, ze kdyz jsem se snazil ty dvere otevrit, tak to bylo bez sance (ve trech letech mne to tata pochopitelne ani zkouset nenechaval)... Takze jedine, ze by ten klucina byl nejakej novej Zaremba...
Za treti - decko bez dozoru muze z vlaku vypadnout dverma, muze si hrat na prostoru mezi vagonama (ze kteryho jsem ja osobne mel a v podstate porad mam hruzu a pokud nemusim, tak mezi vagony vubec neslapu), muze vypadnout aji z okna. Co s tim? Jedine, co mne napada, tak zrusit vagony, potom samozrejme zrusit cokoliv vysokeho, na co by decko mohlo vylezt, zamrizovat veskera okna, pravdepodobne zrusit auta (decka tam muzou vbehnout...). A nebo - fotr s matkou ho proste budou hlidat. Tecka
13.07.2008 (18:32)  
Ad Vlad:cestující-a nejen na železnici-budou muset dbát na svou bezpečnost vždy,bez ohledu na to,v jak starém a jak vybaveném vozidle je přeprava prováděna. V hodně mladých létech jsem řídil tramvaje a vozy T 3,které tenkrát byly skoro nové jezdí stále. A při rekonstrukcích se na nich někdy ponechávali a ponechávají i původní dveře,kde jediný zajištěním je tření ve spojce pohonu(průměr cca 80mm,kovové lamely a olejová náplň). Jejich roztažení cestujícím je možná menším problémem než otevření dveří na žel.voze,pocházejícím z doby o 20 let pozdějším.
A ona vámi zmiňovaná,,bezpečnostní pravidla přepravy" existují i nyní,jmenují se čl.166 Smluvních přepravních podmínek.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
13.07.2008 (18:18)  
Vážení diskutující, nenechte nevoli cloumati svým já a buďte rádi, že se v tomto případě naštěstí nic vážného dítěti nestalo.

Příčiny vidím dvě:
1. jak bylo dítě svým doprovodem hlídáno,
2. zastaralost vozového parku.

Ad 1.
Již před léty vypadl pětiletý chlapeček a zabil se. Viníkem byla soudem určena matka, protože jej nehlídala.

Ad 2.
Životnost vozů je 20 let. ČD by tedy měly každý rok obměnit (a nebo alespoň zrekonstruovat a tím prodloužit životnost) 1/20 své flotily. Když půjdete 20 let zpátky, tak nenajdete jediný rok, kdy se tak stalo. Aby se situace rapidně zlepšila vyžadovalo by to obrovskou finanční injekci ze strany vlastníka společnosti.

Před časem vydala Evropská komise nařízení ohledně provozní bezpečnosti autobusů - a tak ve Velké Británii skončily patrové autobusy s otevřenou zadní plošinou, kde jste mohli nastupovat při každém zastavení i mimo zastávku (třeba na křižovatce). Pokud bude vydáno obdobné nařízení týkající se osobních vagónů, nezbude ČD nic jiného, než vagóny upravit a nebo omladit svůj vozový park.

Do té doby je i na cestujícíh, aby dbali své osobní bezpečnosti. Nechci se dožít doby, kdy ČD sepíší bezpečnostní pravidla přepravy a já budu muset při každém zakoupení lístku stvrdit podpisem, že jsem s nimi srozuměn a budu je dodržovat (pod vysokými sankcemi).
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko