Česká Třebová - Zcela očekávaný výsledek přineslo výběrové řízení na rekonstrukci 30 lokomotiv řady 753 pro ČD Cargo. Zakázku za téměř miliardu korun získala společnost CZ Loko, která jako jediná tyto přestavby provádí. Jméno vítěze překvapivé není, a tak zaujmou alespoň detaily kontraktu, který ve středu podepsal v České Třebové generální ředitel Carga Josef Bazala. Podle tiskové zprávy ČD-C má smlouva striktně nastavené termíny a skončí v roce 2010, kontrakt financuje ING Leasing. Ještě letos by měly ČD převzít prvních pět lokomotiv, za rok 13 a v roce 2010 zbylých 12 lokomotiv. Lokomotivy pro přestavbu se již v Třebové několik let shromažďují za tamějším depem, po rekonstrukci ovšem zřejmě do těchto míst pošlou některé své nerekonstruované souputníky.
"Splnit zadávací podmínky bylo velmi náročné," prohlásil poněkud překvapivě ředitel CZ Loko Josef Bárta, protože výběrové řízení bylo již od začátku šito na míru jeho společnosti. Rozsah rekonstrukce by měl být stejný, jako v případě předešlých rekonstrukcí na řadu 753.7, jejichž zástupců jezdí v barvách českých soukormých dopravců již více než 25. Dosazen bude nový powerpack, tedy spalovací motor, alternátor a usměrňovač, řídící systém a pomocné pohony. Naopak poněkud problematické a zastaralé trakční motory zůstanou patrně opět netknuty.
Vedení ČD Cargo zároveň opět avizovalo svůj plán masivní obnovy vozového parku, do nějž má během dvou let investovat tři miliardy Kč. Hned po rozběhnutí zakázky na brejlovce má následovat počátek obnovy elektrických lokomotiv.
Zdroj: Tisková zpráva ČD Cargo.
Po půl roce v Cargu,můžu prohlásit, z mého pohledu,že došlo k nárůstu vozby(jezdí více vlaků).Prodloužili se nám vozební ramena.Z Brna zajíždíme do Kolína,jak přes Brod tak Č.Třebovou.Do Kútů,dále do Petrovic u Karviné,Českého Těšína.Prostě celou Moravu.
Nevím jak to bude s rekonstrukcí peršingů.Plány prý na to jsou,ale zatím je klid po pěšině.
Možná víte,že naše Cargo se má spojovat se Slovenským a tím má vzniknout velký dopravce.
Již dnes někteří Slováci zajíždějí do k nám a my naopak do Bratislavy
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.