..: Podle očekávání - vítězem tendru na rekonstrukce brejlovců CZ Loko :..

Ilustrační obrázekČeská Třebová - Zcela očekávaný výsledek přineslo výběrové řízení na rekonstrukci 30 lokomotiv řady 753 pro ČD Cargo. Zakázku za téměř miliardu korun získala společnost CZ Loko, která jako jediná tyto přestavby provádí. Jméno vítěze překvapivé není, a tak zaujmou alespoň detaily kontraktu, který ve středu podepsal v České Třebové generální ředitel Carga Josef Bazala. Podle tiskové zprávy ČD-C má smlouva striktně nastavené termíny a skončí v roce 2010, kontrakt financuje ING Leasing. Ještě letos by měly ČD převzít prvních pět lokomotiv, za rok 13 a v roce 2010 zbylých 12 lokomotiv. Lokomotivy pro přestavbu se již v Třebové několik let shromažďují za tamějším depem, po rekonstrukci ovšem zřejmě do těchto míst pošlou některé své nerekonstruované souputníky.

"Splnit zadávací podmínky bylo velmi náročné," prohlásil poněkud překvapivě ředitel CZ Loko Josef Bárta, protože výběrové řízení bylo již od začátku šito na míru jeho společnosti. Rozsah rekonstrukce by měl být stejný, jako v případě předešlých rekonstrukcí na řadu 753.7, jejichž zástupců jezdí v barvách českých soukormých dopravců již více než 25. Dosazen bude nový powerpack, tedy spalovací motor, alternátor a usměrňovač, řídící systém a pomocné pohony. Naopak poněkud problematické a zastaralé trakční motory zůstanou patrně opět netknuty.

Vedení ČD Cargo zároveň opět avizovalo svůj plán masivní obnovy vozového parku, do nějž má během dvou let investovat tři miliardy Kč. Hned po rozběhnutí zakázky na brejlovce má následovat počátek obnovy elektrických lokomotiv.

Zdroj: Tisková zpráva ČD Cargo.


Honza Beránek / JTB | 10.7.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


21.07.2008 (19:19)  
Jezdím na lokomotivě 27 roků,takže vím,co to obnáší.Rekonstrukce BREJLOVCŮ je sice dobrý počin,ale bez výměny trakčních motorů je to opravdu na nic.ČD CARGO by mělo dát do pořádku lokomotivy,které ještě za něco stojí,myslím tím alespoň opravy v rozsahu bývalých ERVÉČEK a jinak nakoupit nové stroje.Rekonstrukcí brejlovců se CARGO jen finančné vysílí a stejně bude muset nakoupit nové mašiny,protože za pár týdnů nebude s čím jezdit.Téměř po každé směně dávám lok. do opravy a nejsou to jen prkotiny,doslova se vše rozpadává pod rukama.
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
12.07.2008 (7:51)  
Bazala 68- 30 mašin v pohodě stačí na náhradu všech 751 a 750 v nákladní vozbě. Počítej a dopočítáš. Je to tak, kde dneska jezděj velký mašiny? a 751 taky nepůjdou ze dne na den do šrotu
registrovaný uživatel bazala68  mail  
11.07.2008 (23:04)  
30 lokomotiv, no to si nemyslím, že by bylo dostatek. Je již od pohledu vidět, že k Cargu šly stroje nižších evidenčních čísel. A tomu odpopvídá i jejích vizáž. Jak je to po technické stránce, to nedokážu odhadnout, ale pod oprýskanou slupkou se může skrývat HV na naprosto perfektním stavu.Reko peršingů na esa dobře, ale zase tak moc jich také není. Potom je zde ovšem i otázka motorové vozby. Čím jednou nahradit bardotky. Těžko si lze představit v současné finanční džungli třeba nákup 50 Herkulesů. A co potom takové 122 a 123 o laminech ani nemluvě. V obrazu zvyšujícího se objemu přeprav i za tyto zasloužilé stroje nevidím adekvátní náhradu.Laminům je přes 40 let a 122 a 123 přes třicet.Poznámka k reko brejlovců na 753.7 je také zajímavá. Ano reko powerboxu je nutná už i vzhledem k hospodárnosti provozu, ale zachování trakční pohonné výzbroje? Asi není TM jak v současnosti řešit. Jak je potom provedena reko lokomotiv 755?
11.07.2008 (10:23)  
Před spuštěním Carga,objížděli budoucí pánové jednotlivá depa,která provozují nákladní dopravu.Tam nám vykládali,jak bude Cargo prosperovat a hlavně opakovali,že spokojený zaměstnanec je i spokojená firma.Dále představili strategii firmy,jak se nechají vyrobit nové nákladní vagony,některé se půjčí a hlavně se obnoví lokomotivní park.Již zmiňované peršingy a potom motory.
Po půl roce v Cargu,můžu prohlásit, z mého pohledu,že došlo k nárůstu vozby(jezdí více vlaků).Prodloužili se nám vozební ramena.Z Brna zajíždíme do Kolína,jak přes Brod tak Č.Třebovou.Do Kútů,dále do Petrovic u Karviné,Českého Těšína.Prostě celou Moravu.
Nevím jak to bude s rekonstrukcí peršingů.Plány prý na to jsou,ale zatím je klid po pěšině.
Možná víte,že naše Cargo se má spojovat se Slovenským a tím má vzniknout velký dopravce.
Již dnes někteří Slováci zajíždějí do k nám a my naopak do Bratislavy
11.07.2008 (7:46)  
No asi kdyz presli pod Cargo, tak jim predstavovali strategii a plany firmy na nejblizsi obdobi.
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
10.07.2008 (21:15)  
Karel Dobrý: moje otázka zní stejně jako mouky..
10.07.2008 (16:41)  
U rekonstrukci pro OKDD a dalsi zustaly trakcni motory taky puvodni?
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
10.07.2008 (14:23)  
Karel Dobrý: Moh bys tady napsat něco víc o tom představování?
10.07.2008 (14:04)  
Ano psalo se o tom i v ŽM.
10.07.2008 (13:19)  
Při představování Carga nám strojvedoucím,bylo řečeno,že první bude přestavba Peršingů na Esa.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko