..: Železniční stanice Zlín střed bude rekonstruována :..

Ilustrační obrázekZlín - Železniční stanici Zlín střed čeká rekonstrukce. Po roce 2010 zde vyroste nový moderní objekt s podchodem a 3 krytá nástupiště. Z nádraží má vést přes koleje i nová lávka pro pěší. Na společném setkání se na tom shodli zástupci zlínského magistrátu, Zlínského kraje a dodavatelské firmy z Brna při plánování rekonstrukce železniční trati Otrokovice - Vizovice. Podle hlavního inženýra projektu Jiřího Pelce z firmy SUDOP Brno bude mít nové zlínské nádraží 5 nástupištních hran.

Cestující se nebudou muset bát ani nepřízně počasí. „Nástupiště budou zastřešená. Samozřejmě počítáme s podchodem a s novou výpravní budovou,“ říká Pelc. Nové zlínské nádraží bude širší a s více perony, kterým musí ustopit stávající nádražní budova.

Zlínský magistrát požaduje, aby projektanti u nádraží navrhli i nadzemní lávku, přes kterou bude možné bezpečně přejít trať. Modernizace železniční trati z Otrokovic do Vizovic, při které se počítá se stavbou nového zlínského nádraží, má být zahájena po roce 2010. Zdvojko­lejnění, elektrifikace a stavba nových přejezdů a budov mají stát dohromady kolem 5,5 miliardy korun.

Zlínský magistrát, kraj a SŽDC se však zatím neshodly, kudy má vést železnice přes hustě zastavěnou zlínskou čtvrť Podvesná. Zatím jsou na stole 2 varianty. Projektanti navrhují estakádu i tzv. polozapuštěný zářez v zemi. Podle původních předpokladů měli dopravní experti o Podvesné už rozhodnout, ale jejich verdikt zatím nepadl. Další schůzka ohledně budoucnosti železniční trasy se proto chystá začátkem srpna.

Zdroj: Zlínský deník


Adys Poslat mail autorovi | 10.7.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.07.2008 (0:03)  
mah:
Netuším, jaké ego by si měli zlíňáci chlácholit a do teď jsem ani nevěděl, že sedmikolejná stanice je vlastně zastávka. Díky za rozšíření obzorů.
Teď vás trochu poučím já, páč jste ve Zlíně asi v životě nebyl a váš vyhledávač vlakového spojení asi taky za moc nestojí. Výchozích/končících vlaků je v žst. Zlín střed 14 Os a 2 Ex. Nemá ovšem smysl hledět do jízdních řádů, co zde jezdí teď, protože ona se ta rekonstrukce má dělat kvůli tomu, co by zde mělo jezdit v budoucnu (a to už zde napsali jiní)...

Valdav:
Na trati 331 není jen silná osobní doprava, ale i nákladní a to především díky kontejnerovému překladišti, které se pořád rozrůstá a bude mít neustále se zvyšující intenzitu přepravy nákladů.
registrovaný uživatel Fabio  mail  
10.07.2008 (22:36)  
mah -> podivej se na toto :) http://www.cdrail.cz/gvd/k331.pdf
registrovaný uživatel Jim  mail  
10.07.2008 (22:09)  
mah:prave proto se planuje rekonstrukce teto trati, aby se nemuselo v Otrokach presedat, tudiz budou jezdit prime R Zlin-Praha, Ostrava, Olomouc a nevim kam jeste + Os na Vizovice, Otrokovice a dal na Breclav nebo Prerov.. na to asi nebudou dve nastupni hrany a jedna vyhybka stacit. Myslim, ze nadrazi Zlin-Stred na velky potencial, ale to ukaze az cas..
registrovaný uživatel mah 
10.07.2008 (21:50)  
pan x: nejsem znalec mistnich zlinskych pomeru, ale idos ani vyhledavac na CD mi tyto vlaky neukazuje, takze jediny vlak za den, ktery tam konci ci zacina mi vychazi ex520
no nic, uzijte si tam suprobr prazdne nadrazi, vlaky si na nem muzete maximalne predstavovat, a zlinske dusicky budou klidne :)
registrovaný uživatel Folcek 
10.07.2008 (21:47)  
No tož to bych neřekl, vrámci IDS tak jezdí dost lidí vlakem, protože se dostanou na kartičku MHD vlakem za kratší čas do Otrokovic. Třeba se plánuje ve Zlíně do budoucna něco velkého, tak se na to připravují. Třeba ty nástupiště budou sloužit jako nákladní rampy. :D
registrovaný uživatel V. 
10.07.2008 (21:30)  
mah: pokud je mi známo tak zde začínají i končí vlaky ;-) Třeba takový 4281, 14261, 14263, 4283.....

A podle mě bude jezdit více lidí, když budou jezdit přímé spoje třeba do Brna, Prahy, Ostravy. Dneska podle mě používají lidé k přepravě do Otrokovic na nádraží víc MHD než vlaků...
registrovaný uživatel mah 
10.07.2008 (21:10)  
folcek: i kdyby jezdil vlak co 20 minut, tak 5 nastupnich hran je proste zbytecnost a stavba 3 nastupist vyhozeny prachy. to bude velikost nadrazi holesovice, kde odjizdi cca 15 vlaku dohodiny, nebo treba Usti nad Labem, kde vyjizdi 9-10 vlaku do hodiny z nich dobra polovina zde zacina/konci nebo prepraha (uvrat od Chebu na Prahu), plus samozrejme nakldni provoz od nemeckych pristavu do cesky kontejnerovych prekladist.
proste pro tak velke nadrazi ve zline neexistuji argumenty a je to jen naplast na hu... nakonec tam uvidite, jak je to smutny pohled na obrovkse nadrazi, kde chcip pes a za par let se budou trhat koleje, jako v bubnech
registrovaný uživatel Folcek 
10.07.2008 (20:54)  
mah: ty dvě hrany by stačily, ale pokud se hodlá provoz zhušťovat, tak to by bylo málo, pokud bude dvojkolejka, tak vlaky budou jezdit možná co 20 minut a tím bude ve Zlíně trochu víc rachot. Ale to bourání nádražní budovy se mi nelíbí.....
registrovaný uživatel mah 
10.07.2008 (20:34)  
Pohled do jizdniho radu rika, ze tudy jedou cca 2 vlky do hodiny, za cely den pouze 2 rychliky (1 rano do Prahy, 1 vecer z Prahy). a zadny vlak zde nekonci ani nezacina. Na takovy provoz staci na kazdem konci 1 vyhybka a 2 nastupni hrany.
To si opravdy nekdo mysli, ze toto je ekonomicka investice?? nejde jen o to, aby se uchlacholilo ego zlinaku, ze jako jedine krajske mesto v CR nemaji nadrazi ale pouze zastavku?
10.07.2008 (19:53)  
Ze zastávky nádraží...
A po nově zrekonstruované, elektrifikované a prodloužené trati až na Lideč, budou jezdit pražské žaby... :))

Semík: Zvláště v odpolední špičce je to doslova "o držku..."
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko