Zlín - Železniční stanici Zlín střed čeká rekonstrukce. Po roce 2010 zde vyroste nový moderní objekt s podchodem a 3 krytá nástupiště. Z nádraží má vést přes koleje i nová lávka pro pěší. Na společném setkání se na tom shodli zástupci zlínského magistrátu, Zlínského kraje a dodavatelské firmy z Brna při plánování rekonstrukce železniční trati Otrokovice - Vizovice. Podle hlavního inženýra projektu Jiřího Pelce z firmy SUDOP Brno bude mít nové zlínské nádraží 5 nástupištních hran.
Cestující se nebudou muset bát ani nepřízně počasí. „Nástupiště budou zastřešená. Samozřejmě počítáme s podchodem a s novou výpravní budovou,“ říká Pelc. Nové zlínské nádraží bude širší a s více perony, kterým musí ustopit stávající nádražní budova.
Zlínský magistrát požaduje, aby projektanti u nádraží navrhli i nadzemní lávku, přes kterou bude možné bezpečně přejít trať. Modernizace železniční trati z Otrokovic do Vizovic, při které se počítá se stavbou nového zlínského nádraží, má být zahájena po roce 2010. Zdvojkolejnění, elektrifikace a stavba nových přejezdů a budov mají stát dohromady kolem 5,5 miliardy korun.
Zlínský magistrát, kraj a SŽDC se však zatím neshodly, kudy má vést železnice přes hustě zastavěnou zlínskou čtvrť Podvesná. Zatím jsou na stole 2 varianty. Projektanti navrhují estakádu i tzv. polozapuštěný zářez v zemi. Podle původních předpokladů měli dopravní experti o Podvesné už rozhodnout, ale jejich verdikt zatím nepadl. Další schůzka ohledně budoucnosti železniční trasy se proto chystá začátkem srpna.
Zdroj: Zlínský deník
Netuším, jaké ego by si měli zlíňáci chlácholit a do teď jsem ani nevěděl, že sedmikolejná stanice je vlastně zastávka. Díky za rozšíření obzorů.
Teď vás trochu poučím já, páč jste ve Zlíně asi v životě nebyl a váš vyhledávač vlakového spojení asi taky za moc nestojí. Výchozích/končících vlaků je v žst. Zlín střed 14 Os a 2 Ex. Nemá ovšem smysl hledět do jízdních řádů, co zde jezdí teď, protože ona se ta rekonstrukce má dělat kvůli tomu, co by zde mělo jezdit v budoucnu (a to už zde napsali jiní)...
Valdav:
Na trati 331 není jen silná osobní doprava, ale i nákladní a to především díky kontejnerovému překladišti, které se pořád rozrůstá a bude mít neustále se zvyšující intenzitu přepravy nákladů.
no nic, uzijte si tam suprobr prazdne nadrazi, vlaky si na nem muzete maximalne predstavovat, a zlinske dusicky budou klidne :)
A podle mě bude jezdit více lidí, když budou jezdit přímé spoje třeba do Brna, Prahy, Ostravy. Dneska podle mě používají lidé k přepravě do Otrokovic na nádraží víc MHD než vlaků...
proste pro tak velke nadrazi ve zline neexistuji argumenty a je to jen naplast na hu... nakonec tam uvidite, jak je to smutny pohled na obrovkse nadrazi, kde chcip pes a za par let se budou trhat koleje, jako v bubnech
To si opravdy nekdo mysli, ze toto je ekonomicka investice?? nejde jen o to, aby se uchlacholilo ego zlinaku, ze jako jedine krajske mesto v CR nemaji nadrazi ale pouze zastavku?
A po nově zrekonstruované, elektrifikované a prodloužené trati až na Lideč, budou jezdit pražské žaby... :))
Semík: Zvláště v odpolední špičce je to doslova "o držku..."
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.