..: České dráhy chtějí od prosince zrychlit spojení Praha - Kladno :..

Ilustrační obrázekKladno - Organizace zapojené do přípravy jízdního řádu projednávají zavedení taktového grafikonu a navazujících spojení na trati 120. Zásadní zpřehlednění nabídky je spojeno s mírným navýšením počtu souprav a zpřehledněním časů odjezdů vlaků. České dráhy slibují nasadit "nejnovější" vozidla. Na změnách se ovšem musí shodnout s městem Praha, Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy, které železniční dopravu v rámci objednávky veřejné služby subvencují. Podle zástupce organizátora pražské veřejné dopravy ROPID, Jiřího Prokela by železnice nabyla na důležitosti jako "páteřní dopravní systém v regionu".

Ilustrační obrázek Rychlíky a spěšné vlaky by odjížděly z pražského Masarykova nádraží vždy 2 minuty po celé, a to v rozmezí od 5. do 21. hodiny. Osobní vlaky by vyjížděly přesně v půl. Po 21. hodině by pak byly provozovány už jen osobní vlaky. Rychlíky a spěšné vlaky zastaví v Praze-Dejvicích, v Hostivici a na Kladně. Náměstek středočeského hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský říká, že kraj v současnosti záměr ČD analyzuje. "Musíme to zhodnotit. Samozřejmě to bude znamenat zlepšení, otázkou je, kolik to bude stát," uvádí. Vstřícněji se k plánům ČD staví ministerstvo dopravy. "Pokud bude splněna podmínka nasazení moderních vlaků s odpovídající kapacitou, pak ze strany MD bude tento provoz bez připomínek," sděluje mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Ministerstvo totiž s ČD na nové koncepci spolupracovalo.

Navrhované změny zasahují i do trasy Praha - Kladno - Rakovník. Rychlíky z metropole do Kladna budou pokračovat na Rakovník v dvouhodinovém taktu s přípojem v Lužné na spěšný vlak do Žatce, Chomutova a Jirkova. Na tuto trasu hodlají dráhy nasadit zcela nové motorové vlaky. Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova; pro rychlíky Dráhy však chtějí nakoupit zcela nové jednotky Desiro od firmy Siemens. Tendr však doposud nebyl vypsán.

V současnosti na trati Praha - Kladno cestuje denně až 24 tisíc lidí. Podle odborníků je nabídka spojů nedostatečná. Většinu dopravních kapacit zajišťují osobní vlaky, které svou trasu jedou téměř hodinu. Vyjma tohoto projektu okamžitého zlepšení je ve stádiu příprav také rychlodráha z centra Prahy do Kladna přes letiště Ruzyně. Ta by měla být podle plánů do provozu uvedena v roce 2013.

Zdroje: Finanční noviny a ČT24, další informace v neoficiálním návrhu jízdního řádu


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.07.2008 (22:41)  
Mnohem větší komfort než Desira poskytují cestujícímu rakouské motorové vozy 5047 a 5147, které mohou jezdit až čtyřmo s jedním strojvedoucím. Vmax 120, sedačky nejpohodlnější z toho, s čím jsem se setkal v celé Evropě, včetně toho co jezdí ve Švýcarsku nebo moderní francouzské motorové vozy a jednotky. Akcerelace vynikající.
25.07.2008 (11:47)  
Mirek Hruška: Hm, díky za zprávu. Jízda s nima byla sice dobrodrůžo, ale jedna výhoda - jakmile přijeli (na cestě z Rakovníka do Prahy) do Kladna tak byli určitě kapacitně lepší, než budou Regionovy...

Kde jsi to zjistil, že půjdou zrovna tam...?
25.07.2008 (1:29)  
R_V: Budou jezdit Znojmo - Břeclav a určitě nebudou Rakovnický :-D

Jinak se vám musím k něčemu přiznat lidičky. Ve skutečnosti jsem sice stojvedoucí SOKV Ostrava, ale v Trutnově.
24.07.2008 (18:34)  
A kam pak budou jezdit rakovnický 714+ 3x Btx (021), když píšou, že: "Vozbu většiny osobních vlaků by zajišťovaly jednotky Regionova." Jízda s Btxy je sice "dobrodružství", ale jako správného Rakovničáka mě to docela zajímá...(Nedostanou se třeba do jiný PJ?)
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
23.07.2008 (18:09)  
M@ra Hodinový takt bude pouze v úseku Zličín - Hostivice, Semmering se opravdu nevylepší :(
registrovaný uživatel asokol 
23.07.2008 (15:45)  
M@ra: To je přehnané tvrzení. Po Semmeringu pojedou 4 vlaky za den v intervlau 2 - 3 hodiny. Jinak se mi zdá, že jízdní doby nebude problém vyjezdit i s dnešním vozovým parkem.
registrovaný uživatel M@ra 
23.07.2008 (9:50)  
Vidím dobře, že konečně ožije hodinovým taktem i pražský Semmering?
registrovaný uživatel JnR 
22.07.2008 (23:48)  
messah: Můžete uvést jeden jediný důvod, proč by trasa Brno - Znojmo měla být výhodnější vlakem? (že ve vlaku platí režijka nepočítám)
registrovaný uživatel messah 
22.07.2008 (20:29)  
rozhodně u nechci vyvolat nějakou hádku. jsem jen laik, se mu nelíbí (nebo ho spíš nudí), že na trati jeho městem jezdí furt to samé (a 742+ x-krát 021, je zvlášť u bořího lesa opravdu zážitek ne nepodobný horské dráze). jinak se mi zdá, že je škoda že zrovna se spojení znojmo-brno se řeší busama a ne po železnici...
a vlaky z brna na břeclav bývají plné prakticky pořád, ať už rychlíky nebo osobáky.

[Posted by 88.83.225.2 via http://webwarper.net This is added while posting a message to avoid misuse.
Try: http://webwarper.net/webwarper.exe Example of viewing: http://webwarper.net/ww/www.zelpage.cz/zpravy/6333 ]
registrovaný uživatel bvak 
22.07.2008 (11:02)  
messah: v neděli večer by se toho uživilo... ;)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko