Paříž, Praha - Drahá ropa přinesla do světa dopravy, jež je na ni velmi vázán, výrazné změny. Jedním z prvních dopravců, který si toho všiml, jsou francouzské aerolinky Air France. Ty by chtěly ve spolupráci s firmou Veolia začít provozovat rychlovlaky, jež by měly nahradit krátké lety, které se aerolinkám nevyplatí. První vlak by měl vyjet nejdříve v roce 2010, kdy EU úplně otevře mezinárodní železniční dopravu konkurenci.
Plánovaná omezení ovšem nejsou jediným důkazem změn trendů v letecké dopravě. Již od začátku platnosti nového letového řádu omezí Air France nárůst dalších letů. "Zvýšení kapacity nebude tak vysoké, jak se čekalo kvůli vysokým cenám ropy. Detailní čísla poskytneme v polovině září, kdy skupina představí svůj program na zimu 2008/2009," řekl mluvčí společnosti. „Letečtí dopravci ještě nikdy nečelili takové krizi, jaká teď přichází,“ uvedl šéf sdružení leteckých dopravců IATA Giovanni Bisignani. Dle evropských dopravních expertů se dá v blízké budoucnosti předpokládat expanze dalších leteckých dopravců na železnici. Tuto teorii propaguje především analytik Kepler Equities Pierre Boucheny.
Je velice pravděpodobné, že se drahá ropa dotkne i letecké dopravy v Česku. Nejvíce ohroženy jsou takzvané nízkonákladové společností, mezi něž patří například Sky Europe, SmartWings nebo Irský Ryanair. Právě se SkyEurope si už nezaletíte do Sofie či Larnaky. Dopad údálostí posledních týdnů je ještě více vidět na irském obrovi Ryanair, který chce během letošní zimy zrušit sotvky letů.
Zdroj: MF DNES
Paris - Montpellier 3h25 // ORY/CDG - MPL 1h15/1h25 ... 10 letů
Paris - Strasbourg 2h20 // ORY/CDG - SXB 1h00 ... 7 letů
Paris - Lyon 2h00 // ORY/CDG - LYS 1h00/1h10 ... 8 letů
Paris - London 2h20 // CDG - LHR 1h15 ... 7 letů
-------------------------------------------------------
Člověk by řekl, že takové linky musí prodělávat, že ?
Třeba by se tak i stalo, kdyby cestující z New Yorku přímo na CDG nastoupil do TGV a v Lyonu na nádraží by mu někdo vydal kufr...
Nyní se podívejme, kolik zbytečných letů denně se na některých destinacích uskutečňuje, kde vlak je lepší alternativou a to zajisté nebudou všechny (vybrány pouze od Air France). To je zbytečně spálené energie... která navíc pochází 100% z ropy.
Paris - Marseille 3h05 // ORY/CDG - MRS 1h15/1h25 ... 18 letů
Paris - Montpellier 3h25 // ORY/CDG - MPL 1h15/1h25 ... 10 letů
Paris - Strasbourg 2h20 // ORY/CDG - SXB 1h00 ... 7 letů
Paris - Lyon 2h00 // ORY/CDG - LYS 1h00/1h10 ... 8 letů
Paris - London 2h20 // CDG - LHR 1h15 ... 7 letů
V případě linky Paris - London nemá ani cenu brát do soutěže jiné letiště než LHR z důvodu velké vzdálenosti dalších od centra.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.