..: Air France míří na koleje :..

Ilustrační obrázekPaříž, Praha - Drahá ropa přinesla do světa dopravy, jež je na ni velmi vázán, výrazné změny. Jedním z prvních dopravců, který si toho všiml, jsou francouzské aerolinky Air France. Ty by chtěly ve spolupráci s firmou Veolia začít provozovat rychlovlaky, jež by měly nahradit krátké lety, které se aerolinkám nevyplatí. První vlak by měl vyjet nejdříve v roce 2010, kdy EU úplně otevře mezinárodní železniční dopravu konkurenci.

Plánovaná omezení ovšem nejsou jediným důkazem změn trendů v letecké dopravě. Již od začátku platnosti nového letového řádu omezí Air France nárůst dalších letů. "Zvýšení kapacity nebude tak vysoké, jak se čekalo kvůli vysokým cenám ropy. Detailní čísla poskytneme v polovině září, kdy skupina představí svůj program na zimu 2008/2009," řekl mluvčí společnosti. „Letečtí dopravci ještě nikdy nečelili takové krizi, jaká teď přichází,“ uvedl šéf sdružení leteckých dopravců IATA Giovanni Bisignani. Dle evropských dopravních expertů se dá v blízké budoucnosti předpokládat expanze dalších leteckých dopravců na železnici. Tuto teorii propaguje především analytik Kepler Equities Pierre Boucheny.

Je velice pravděpodobné, že se drahá ropa dotkne i letecké dopravy v Česku. Nejvíce ohroženy jsou takzvané nízkonákladové společností, mezi něž patří například Sky Europe, SmartWings nebo Irský Ryanair. Právě se SkyEurope si už nezaletíte do Sofie či Larnaky. Dopad údálostí posledních týdnů je ještě více vidět na irském obrovi Ryanair, který chce během letošní zimy zrušit sotvky letů.

Zdroj: MF DNES


Samir Lepara | 6.8.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.08.2008 (15:56)  
pájin - když ale víš, kdy jedeš, vlak vyjde poměrně dobře. Já třeba jezdím Břeclav - Curich - Břeclav od 67 Euro. Kam se hrabou všechny nízkonákladovky.
registrovaný uživatel pájin 
06.08.2008 (15:45)  
Nebo v létě až do Burgasu. Bohužel se obávám, že nabídnutá cena s ohledem na jízdní dobu a služby stejně nebude zajímavá v porovnání s charterovým letem. Cena by mohla alespoň konkurovat autobusu. Bouhužel, evropské dráhy se neumí domluvit, proto cestující si buď připlatí a letí, a nebo ušetří a za stejnou dobu se dopraví autobusem. S oblibou dávám za příklad relaci Praha - Zurich, kdy občas vyjde levněji i letadlo.
06.08.2008 (15:08)  
Právě se SkyEurope si už nezaletíte do Sofie ? No tak to by chtělo aby nově zaváděný (od prosince t.r.) EC "Avala" Praha-Bělehrad nekončil v Bělehradě ale jezdil až do Sofie.
registrovaný uživatel pájin 
06.08.2008 (14:53)  
Paris - Marseille 3h05 // ORY/CDG - MRS 1h15/1h25 ... 18 letů
Paris - Montpellier 3h25 // ORY/CDG - MPL 1h15/1h25 ... 10 letů
Paris - Strasbourg 2h20 // ORY/CDG - SXB 1h00 ... 7 letů
Paris - Lyon 2h00 // ORY/CDG - LYS 1h00/1h10 ... 8 letů
Paris - London 2h20 // CDG - LHR 1h15 ... 7 letů
-------------------------------------------------------
Člověk by řekl, že takové linky musí prodělávat, že ?
Třeba by se tak i stalo, kdyby cestující z New Yorku přímo na CDG nastoupil do TGV a v Lyonu na nádraží by mu někdo vydal kufr...
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.08.2008 (12:25)  
Rail-2005 : V tom případě je všechno co jsem napsal kravina :-) ORY bohužel neznám, vždy jsem měl (bohužel) čest jen s CDG.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.08.2008 (12:19)  
Foxx: To máte sice pravdu, ale jen částečně. To se dá brát pouze u linek směřujících na/z CDG. Jenže 90% veškerého provozu jsou linky spojující ORY s regionálními centry. Tyto slouží především v místní přepravě a nemají garantovaný přestup na dálkové linky (také je to moc dobře vidět na skladbě cestujících).
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.08.2008 (11:47)  
Rail-2005: Sice budu za kverulanta, ale budu ti trošku oponovat. Pokud vynecháme linku Paris - London, na které také letí jen 7 letů, vyjde nám spojení Paříže s ne až tak významným dopravním uzlem ( z hlediska letecké dopravy) který je napojen na hub ( v tomto případě Paříž) častým spojením (feeder) ze kterého pak velká část cestujících pokračuje dál (transit) někam do světa. V ČR je takovýn spojem Brno - Praha a částečně i Ostrava - Praha, ale tam bude to procento lidí končících v Praze přeci jen o trochu větší. Prostě kdyby jsi prohlédl u přepážky v Brně letenky zjistíš že většina lidí sedajících do letadla ji nemá na trasu Brno - Praha, ale na Brno - Praha - něco... a stejný to bude třeba v Lionu nebo Montpelliere a takovým se prostě vyplatí letět, protože třeba na Ruzyni je provoz řešen ve vlnách, a je koncipován aby se přestupy zvládly. V Paříži CDG je podobná jedna velká vlna prakticky celý den.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.08.2008 (10:58)  
Je pravda, že ve střední Evropě moc VRT není, na to si ještě budeme muset pát let počkat. Nicméně v západní Evropě je daleko větší trh letecké přepravy, kvůli tomu, že se tam nachází velké státy, kdy vnitrostátní pohyb substrátu je vždy větší než mezistátní. Ve střední Evropě nemá vnitrostátní letecká přeprava velký význam.

Nyní se podívejme, kolik zbytečných letů denně se na některých destinacích uskutečňuje, kde vlak je lepší alternativou a to zajisté nebudou všechny (vybrány pouze od Air France). To je zbytečně spálené energie... která navíc pochází 100% z ropy.

Paris - Marseille 3h05 // ORY/CDG - MRS 1h15/1h25 ... 18 letů
Paris - Montpellier 3h25 // ORY/CDG - MPL 1h15/1h25 ... 10 letů
Paris - Strasbourg 2h20 // ORY/CDG - SXB 1h00 ... 7 letů
Paris - Lyon 2h00 // ORY/CDG - LYS 1h00/1h10 ... 8 letů
Paris - London 2h20 // CDG - LHR 1h15 ... 7 letů

V případě linky Paris - London nemá ani cenu brát do soutěže jiné letiště než LHR z důvodu velké vzdálenosti dalších od centra.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
06.08.2008 (10:42)  
No tak Air France už nějakej rok není, jen Air France - KLM, ale budiž, u Sky Europe nejspíš zkrachujou i kdyby byla ropa za dolar barel. :-)
registrovaný uživatel pekař 
06.08.2008 (9:31)  
No jo, absence VR tratí ve střední Evropě je znát. Otázkou je, jak může být konkurenceschopné třeba Pendo jedoucí dvoustovkou mezi Prahou a Varšavou.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko