..: CZ Loko představí novinku, už s asynchronními motory :..

Ilustrační obrázek Jihlava - Překvapení chystá na konec července lokomotivka CZ Loko. Jihlavská společnost totiž chce při otevření nové administrativní budovy představit novou posunovací lokomotivu, která by měla mířit o kategorii výše, než dosavadní výrobky CZ Loko. Novinka by podle agentury ČTK měla nést označení 719.701, což by v systematice řadových označení příslušelo čtyřnápravové lokomotivě. Navíc má mít ve svých podvozcích konečně i asynchronní trakční motory, jejichž pronikání na české motorové lokomotivy uťal krach ČKD v roce 1998.

Lokomotiva by se měla představit i v září na veletrhu InnoTrans v Berlíně. Další detaily projektu ale nejsou zatím známy, na rozdíl od nové administrativní budovy lokomotivky v Jihlavě. Díky osmimilionové investici by měli všichni administrativní pracovníci sedět na jednom místě, za rok navíc přibyde i nová montážní hala.

Zdroj: ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 7.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
07.07.2008 (19:33)  
Ad Josef Petrák:a vy jste přesvědčen,že nákladní doprava na neelektrizovaných tratích má v této zemi budoucnost? Já tedy ne. Podívejte se na to:stále více kamionů,stále více opravených a zmodernizovaných silnic,nové dálnice a.t.d. Možná na několika tratích ano,ale v globále jsou nové motorové lokomotivy pro nákladní dopravu zbytečné. No a na to osobní opravdu stačí motorové vozy,ve státě,kde má každý třetí obyvatel auto to prostě jiné nebude. Je to pesimistické,ale pravděpodobně tomu tak bude. Pokud ne,budu jenom rád,a nejen já.
07.07.2008 (16:47)  
Ad Vlad: To bylo samozřejmě myšleno jako vtip! ;o) Navíc nemám informace o 719.7 pouze z této konference a vzhledem k povaze zdrojů si nejsem jist, zda je možno tyto zprávy dále šířit...

Ad JTB: Ano, opravdu se v případě 719ky jedná o "variaci na EffiShuntera" s AC/AC přenosem (CAT - Siemens; předchozí lokomotivy z CZ Loka jsou vesměs AC/DC), dále je použita kompletně nová koncepce vedení dvojkolí (pryč s nevyhovujícími kyvnými rameny) a z důvodu snížení hluku je na vozidlo dosazena disková brzda...takže asi tak! Ale s podrobnostmi si počkejte třeba na InnoTrans! ;o)

Hawk!
07.07.2008 (16:27)  
Vlad: já bych to bral spíš s humorem. Tuhle zprávu o novince CZ Loka jsme zaregistrovali v neděli večer a rozhodli se o ni s čtenáři podělit, není čas na další zjišťování. Samozřejmě mě napadlo, že se bude jednat o nějakou variaci na dvounápravového Effishuntera, ale řadové označení mne hodně překvapilo, proto jsem to vypíchnul. Zásadní jsou na lokomotivě ale především ty asynchrony, protože jediná taková aplikace byla myslím v roce 1998 na dvounápravové 709.601 tehdejšího ČKD, dnes snad stále posunuje v areálu SKV. I Effishuntery řady 709.0 jsou myslím koncipovány AC/DC.


To ovšem nic nemění na tom, že pokud má čtenář výhrady ke zpravodajství ŽP, výsměchem mu sotva pomůže. Nemůžeme být všude a už vůbec ne v době dovolených, takže pokud má někdo z čtenářů k lokomotivě další informace, sem s nimi (nebo do mejlu:) )
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
07.07.2008 (16:11)  
thomas: Vážený kolego, a co tak - až příště zase vyrazíte na nějakou technickou konferenci, kde se budou představovat železniční novinky - z toho pro ŽP připravit nějakou zajímavou reportáž?
07.07.2008 (14:55)  
Ad Petr-V: Máš recht...místo, aby chodili po technických konferencích (kde se mj. představují tyto novinky), tak se toulají podél tratí s fotoaparáty... ;o)))
07.07.2008 (14:46)  
thomas: Že jó, já když jsem tenhle článek ráno četl, říkal jsem si, že ŽP teda nemají moc dobré špióny... ;)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
07.07.2008 (13:56)  
Hele, novy stroj, nova konstrukce. Alespon pro vleckare? A tratove zkousky? Na okruhu, nebo i "lamani" ramu, diesel original od Rudolfa Diesela, nebo cosi o trochu novejsiho? Rizeni tahu/skluzu? EDB? ABS?HiFi? Stereo ...? Preju stesti. Rertofitaru je nemalo. ale nova konstrukce, to se tesim.
07.07.2008 (12:55)  
719 je dvounápravová. Něco o ní vím, jediné co můžu říct je, že to zase takový zázrak nebude. Tím nechci říct, že bude špatná, to ne, jen opět technologicky 10-15 let pozadu. :)
07.07.2008 (12:23)  
Vousáč, k čemu budou Cargo motorové vozy? :)
07.07.2008 (12:14)  
Ad Josef Petrák:myslím,že motorové lokomotivy z ciziny jsou pro České dráhy zbytečností. Vývoj cen a celkově politika státu směřuje jinam:lokální trati zrušit,popř.elektrizovat,na pár procentech by se to možná i vyplatilo. Na ostatních tratích stačí a budou stačit motorové vozy,které se uvolní ze zrušených lokálek(já osobně za lokálku považuji i 070 v úseku Turnov-Všetaty). Osobní dopravu snadno převezmou autobusy,kde se ani ty nevyplatí tak buď osobní auta,nebo se oblasti bez dopravy jednoduše vylidní.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko