..: SŽDC se stává provozovatelem dráhy v ČR :..

Praha - Dnes, tedy 1.7.2008, vstupuje v účinnost novelizovaný zákon č. 77/2002 Sb., který - mimo jiné - přesouvá některé důležité činnosti z Českých drah, a.s., (ČD) na Správu železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC). Prvním červencem počínaje přechází na SŽDC údržba dopravní cesty či sestavování jízdního řádu, což posiluje rovné konkurenční podmínky pro všechny dopravce. SŽDC se stává v pravém slova smyslu provozovatelem dráhy.

zdroj: Tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 1.7.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.07.2008 (0:58)  
To je zásadní omyl, že jediná rozdělení infrastruktura je pouze ve Velké Británii. A kromě Železničáře je asi všem jasné, že ta údajná Anglická tragédie by se našim cestujícím jevila jako pohádka. Proti krizi anglický železnic jsou české železnice o 50 pater níže.... Infrastruktura v rozkladu a vozidla jakbysmet. Pár stále nehotových koridorů a elefantů to nevytrhne.

S těmi budovami nevím o jakého soukromníka jde. Vlastíkem by měla být SŽDC, neboť je zaplatil stát. Prostor pro vlakové čety si holt měly ČD zajistit už dříve, když prodáte chalupu za tržní cenu (ca 12 GKč), jaksi pozbydete právo nemovitost užívat.

Vzhledem, k tomu, že k faktickému rozložení dlouho běřícího systému došlo teprve před pár dny, netroufal bych si soudit změnu tempa rozkladu dráhy. Uvidíme. Nevím jestli se to vyřeší převodem prací na soukromníka, ale pokud by se tato zakázka zadávala POCTIVĚ (o čemlž lze bohužel v jisté míře pochybovat s ohledem na CZ poměry) a poctivě kontrolovaly výsledky správy cizího majetku, tak by výsledek měl být lepší. Koridory také staví soukromníci, to vám nevadí?
04.07.2008 (11:57)  
Chikatetsujin: No je sice možné že si polepší, což mne osobně těší, ale na druhou stranu se obávám aby to u nás nedopadlo podobně jako v Británii, kde to jako v jediné západní zemi rozdělili podobně jako u nás a poté horkotěžko dávali dokupy.

No a k té údržbě
Zlepšení? Proto od 1.7. spadli budovy pod soukromníka, čekárny se zavírají, vlakové čety budou trávit noci u ohníčku a údržba veškerá žádná. Přijde vám to jako zlepšení služeb?

Zlepšení údžby DC? Proto se od 1.7. ruší většina STO, tedy traťovek? Dříve co pamatuji, byly tratě v daleko větším pořádku než dnes. Minimum pomalých přes přejezdy, protože vysekáno, minimum prokluzů a nezvládnutých výjezdů stoupání - vysekáno. Pád stromu na trať? Zvládnuto během hodiny, protože traťovka okamžitě vyjela a mohl bych pokračovat. A dnes? Vlak si ve vegetaci dělá tunel, mnohdy nejsou vidět ani návěstidla, přes dobře umístěný stromeček a od padlého stromu se raději vyřeže četa s pomocí cestujících než čekat na traťovku. A myslíte že to vyřeší, když se práce traťovky přesune na soukromníka?

Mě to jako zlepšení udržby nepříjde.
02.07.2008 (18:30)  
Podstata problémů české železnice spočívá především v tom, že železniční doprava není věcí odborníků, ale věcí politikaření. Politická garnitura ODS (která je šedou eminencí všech problémů > neviditelná ruka trhu přece řeší vše) dosud nepochopila, že železniční doprava není pouze technickou variantou dopravy silniční. A od toho se to odvíjí. V Rakousku, Německu, Švýcarsku apod. do železnice netlachají politici a především poslanci ovlivňovaní různými lobbystickými skupinami. Poslanci, kteří rozhodují o zákonech vesměs nemají ponětí o tom, jak fungují kvalitní železnice.

(Co říci o poslanci ČSSD, který ve Sněmovně navrhuje, aby bylo stanoveno zákonem, že do českých vlaků budou řazeny kuřácké vozy. Proč se pan ministr dopravy takového váženého pana poslance nezeptá, jak v takovém případě budou vypadat mezistátní vlaky. To se jako v pohraniční stanici k soupravě sestavené za zahraničních nekuřáckých vozů bude přidávat vůz kuřácký ...) Pročpak pan ministr neupozorní takovéhoto poslance, že v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Itálii jsou všechny vlaky nekuřácké a železnice jsou minimálně o jeden stupeň výše než železnice české. Jak rád bych byl, kdyby česká železnice vypadala alespoň tak jako italská ... Trasu Řím – Florencie (316 km) ujedete osobními zastávkovými vlaky za 4.33 hodiny – stejně dlouhou trasu Praha – Břeclav ujedete za 7.22 hodiny; osobním vlakem Bologna Centrale – Brennero (350 km) za 5.25 hodiny; shodnou vzdálenost Praha – Ostrava Svinov za 8 hodin ...

Hlavní teze "posílí se rovné podmínky pro všechny dopravce". Kdo může doložit, že České dráhy jako "provozovatel dráhy" někoho (jiného dopravce) diskriminovaly v přístupu na železniční dopravní cestu – železniční dopravní cesta je podle zákona 266/1994 Sb. veřejná dopravní cesta na níž může drážní dopravu provozovat každý, kdo splní zákonem stanovené podmínky.
Pokud byl některý dopravce diskriminován, podal u soudu žalobu a domáhal se nápravy ? Já osobně nevím o žádném dopravci, který by něco podobného učinil. Jistě by to bylo soustíčko k pochutnání pro nejmenované televize nebo tištěná periodika.

Nejmenovaní pánové (ale celkem veřejně známi) v médiích dokola melou, že je ČD omezují (z dnešního pohledu omezovaly) v přístupu na dopravní cestu a brání jim v podnikání a nic konkrétního nikdy nedoložili.

On byl zkrátka ten rakousko–uherský c.k. erár blbý (a zřejmě socialistický), když začal koncem 19. století s postátňováním železnic (na základě zákona stát vykoupil akcie).
02.07.2008 (0:16)  
Jsem na to zvědav, ale když vidím současný stav (vlnkovitost jako prase, nepodbité pražce, rozbahněná místa, povolená upínadla a to nemluvím o spodku), tak se mi chce věřit, že teď už existují jen lepší scénáře.
02.07.2008 (0:03)  
To je právě otázka, zda se na té údržbě něco zlepší nebo ne. SŽDC údajně chce přejít na trochu jiný model údržby, kdy většinu mají obstarat na objednávku externí firmy a vlastní traťovky budou zčásti utlumeny.
01.07.2008 (23:55)  
Pendožabák a M Hruška: Zajímavá představa, že by to tu při unitárním systému fungovalo jako v Rakousku. Jednolitý systém jsme tu měli desítky let a vše jde neustále do háje. Vozidla stárnou, infrastruktura se pomalu rozpadá (koridory, pokud vím, jsou finacovány SFDI mimo okruh poplatků za užití DC). Takže systém evidentně nefungoval dobře a je třeba jej změnit.

Navíc se zase trochu zprůhlední toky peněz.
Do teď: Poplatek dopravce -> SŽDC -> ČD (spráce infrastruktury)
Nyní: Dopravce -> SŽDC

Navíc si ČD mohou v obchodním modelu polepšit a domáhat se plně sjízdné infrastruktury (bez pomalých jízd a jiných dlouhodobých závad), když jí teď sami neudržují.
registrovaný uživatel Racek 
01.07.2008 (21:51)  
Hm, taky si myslím, že "rovným konkurenčním podmínkám" by podstatně více, než převod údržby na SŽDC, prospělo odříznutí ČD od volného a neomezeného přívodu státních peněz. Dokud bude jeden rovnější dostávat v podstatě libovolnou dotaci na rychlíky, jdou konkurenční podmínky do pr...
01.07.2008 (21:42)  
Podle mě není žádný problém v tom, kdyby provozování dopravy a správa dopravní cesty bylo opět v jednom ranci včetně nákladní dopravy. Jak již někdo řekl: Mirek Hruška: Když tu pořád operujete s Rakouskem, Švýcarskem nebo Německem, můžete mi vysvětlit, proč tam DC patří národnímu dopravci a i jeho zaměstnanci zajišťují provozování dráhy i dr. dopravy? Velice jednoduché. Protože je zároveň dopravcem a má eminentní zájem na tom, aby ta trať byla sjízdná, případně aby se její stav lepšil. Nechápu toto všelijaké dělění a doufám, že třeba někomu z vedoucích funkcí dojde to, že financovat 3x takové množství vedoucích pracovníků je zbytečné a celkové dělení moc dobrých výsledků nepřineslo. Jinak pokud by chtěl někdo nazančit, že by bývalé ČD s. o. bránily někomu vstup na koleje, tak by mě to zajímalo (rád se přivzdělám) proč ? Kde ? Kdy?

Já osobně kdybych se jako stát chtěl někde přiučit, jak se dělá doprava poohlédl bych se v Rakousku respektive u ÖBB !
registrovaný uživatel Mates 
01.07.2008 (19:36)  
a CD prej objednala 60 city elefantu.. to sou dneska zpravy :)
registrovaný uživatel JK ml. 
01.07.2008 (18:56)  
Možná pozn mimo, možná to až sakra souvisí.........Koukali jste včera na reportéry ČT? Kterak tam novináři naznačovali že náš pan ministr dopravy možná kope za Viamont, kerému meziročnně za poslední rok stouply obdivuhodně kšefty?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko