..: PKP Intercity kupuje 10 lokomotiv Siemens :..

Ilustrační obrázekPolsko - Polská společnost PKP Intercity, která se zaměřuje na dálkovou dopravu, se rozhodla zakoupit 10 nových lokomotiv ES64U4 Eurosprinter. Kontrakt v hodnotě 44 milionů € (přes 1 miliardu Kč) získala německá firma Siemens, která by měla lokomotivy dodat do dvou let. Ještě letos by se na polských kolejích měl však objevit první testovací kus. Peníze na tento nákup získaly PKP IC již v roce 2006 půjčkou od Evropské investiční banky. Doposud si však většinu lokomotiv půjčují od PKP Cargo.

Tento nákup je letos již druhý velký vyhlášený tendr na dodávky nových vozidel. Již dříve PKP Intercity objednala 17 nových vozů za 100 milionů Złotých (713 milionů Kč). Tuto dodávku bude zajišťovat poznaňská Fabryka Pojazdów Szynowych. V průběhu několika příštích měsíců hodlá také PKP Intercity vypsat výběrové řízení i na 20 ucelených jednotek pro dálkovou dopravu (podobého typu, jako pendolino). Tento nákup může souviset s plánovanou dodávkou sedmi pendolin pro Ukrajinu, která spolu s Polskem hodlá za 4 roky pořádat fotbalové mistrovství Evropy.

Zdroje: PKP Intercity, rynek-kolejowy.pl


JiříK. | 1.7.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
04.07.2008 (13:20)  
Řeknu to takhle: Podle mě je blbost dělat 20 lokomotiv > Drahou maloserii. Ale já se domívám že u 20 kusů nezůstane.
Jo škoda, že se škoda :-D nevyhrála tendr aspoň v polsku( jestli se do výběrového řízení vůbec zapojila).
Sice tu ještě máme Rumuny, Bulhary, kteří si žádné moderní lokomotivy neobjednaly, ale i tam se se*e Siemens.
Tak snad se naplní má slova a bude víc než 20 lok. ř. 380
registrovaný uživatel Iwan 
03.07.2008 (11:41)  
V tendru byly určeny tyto podmínky: 10 kusů elektrických lokomotiv - uspořádání náprav Bo-Bo Vmax>= 200 km/h 3kV DC, 15kV 16 2/3Hz AC i 25kV 50Hz AC, Hlavní Oprava nesmí být provedení dřívěji než po 12 letech provozu, v termíně dodávky prví lokomotivy tato musí mít provozní povolení pro území Polska, Čech, Německa a Rakouska.
02.07.2008 (15:03)  
Glagol, Jaroušek: budoucí 109E může být jaká je, ale rozhodnutí zdejších mega super skvělých drah, cpát peníze nás, daňových poplatníků, do Škodovky, to mě štve! Dávno jsme tu mohli mít moderní lokomotivy (taury) za cenu stejnou, nebo dokonce NIŽŠÍ jak "zázrak"!!! Lokomotivy odzkoušené, výborných vlastností. Ale my raději fénujeme a čekáme na roky zpožděné "zázraky". :(
02.07.2008 (13:39)  
pekař, potrefená husa se vždy ozve. ;) Ale dobrý, zasmál jsem se... Jaroušku, jsem taurofil a fandím 109E! Lepší je, aby Škoda vše držela pod pokličkou, dokud to není OK, než se chlubit polotovarem a pak se nechat médii vláčet za každý bug-jak si to užily ČD např. s CDT680 ;)
registrovaný uživatel pekař 
02.07.2008 (12:18)  
Jaroušek: máš něco proti mým houskám?
02.07.2008 (11:37)  
A proč mají být 380-ky debilní, když ještě nejsou v provozu???!!! To je jako říct o pekaři, že bude mít špatný housky, zatímco on teprve staví pekárnu... A kromě toho, važení ,,taurusofilové", víte kdy byl prototyp Taurusu uveden do provozu (myslím rok)? A pokud je mi známo, tak vývoj ve všch oblastech jde neustále dopředu
registrovaný uživatel tenzor 
02.07.2008 (7:53)  
Pikehead: Lvov je na Ukrajině (součástí Polska byl snad naposled před 2. sv. válkou)
01.07.2008 (22:35)  
Zlamalik: Ne, nepise se to nikde, ale z textu by to tak slo vykladat...

"Trat ze Lvova do Polska..." to zni opravdu bizarne, Lvov je preci Polsko :) a ta trat mimochodem bude asi KFNB, ne?
registrovaný uživatel junkrs 
01.07.2008 (22:28)  
...a co se týká ME ve fotbale asi to taky moc žhavý nebude, protože se do starých stadionů zatím ani nekoplo, takže to asi nestihnou připravit a bude se to stěhovat jinam. To jen tak pro zajímavost :-)
01.07.2008 (19:26)  
Jezdil jsem zatím často do Polska a co jsem slyšel tam, Ukrajinci mají údajně předělat trať ze Lvova do Polska na normální rozchod a pasové odbavení se má provádět ve Lvově. Do Polska jezdit zřejmě ukrajinské Pendolino asi nebude. Anebo bude jezdit až ze Lvova.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko