..: AGV v Česku :..

Ilustrační obrázek Velim - Na zkušebním železničním okruhu VÚŽ Velim nedaleko Prahy se testuje prototyp rychlovlaku AGV, jež je nástupcem francouzských souprav TGV. V běžném provozu bude jezdit až 360 km/h, výjimečně však může vyvinout rychlost i přes 500 km/h. Výrobcem těchto rychlovlaků je společnost Alstom. Vlak budoucnosti s nezvyklými aerodynamickými tvary bude po okruhu jezdit do září, a to s maximální rychlostí omezenou na 200 km/h.

Jednotka se skládá ze 7 vozů, sedačkami pro cestující jsou však vybaveny zatím pouze dva. Zbytek obsadila pojízdná "laboratoř". Předmětem měření je například hluk, proudění vzduchu, napětí v různých komponentech, účinnost a zahřívání brzd nebo chování vlaku v obloucích.

Cena jedné soupravy se pohybuje zhruba kolem 726 milionů korun. První AGV by se měly objevit v komerčním provozu počátkem roku 2011.

Vysokorychlostní tratě budované pro rychlostí nad 300 km/h nyní zažívají nebývalý rozvoj. Podle nejnovějších studií mohou rychlovlaky konkurovat letecké dopravě, a to především na krátkých a středně dlouhých trasách. Vrchním limitem pro jejich časovou i energetickou výhodnost je vzdálenost mezi výchozí a koncovou stanicí do 1000 km.

K velmocím v tomto odvětví železniční dopravy patří především západní státy jako Francie, Německo nebo Španělsko. V budoucnu by mohla jedna větev evropské sítě VRT železnic vést také přes Česko. Více informací o jejich rozšíření do Česka vám přineseme v připravovaném článku.

zdroj: ČT24 a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.6.2008 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Středočeský Francie


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.06.2008 (8:01)  
ZŽO - je kvalitní, není příliš drahý. Zkoušky tlakotěsnosti se dělají, tuším, nejblíže ve Vídni v onom "megavelikém zařízení za megaveliké peníze", :o).
25.06.2008 (21:57)  
Nejde nekde nahodou sehnat rozpis jizd? Prosim, nema nekdo kontakty na spravnem miste?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
25.06.2008 (21:50)  
M: Víš jak. Zprávy o podobných studiích většinou začínají slovy: "Nezávislá britská/americká studie prokázala...", a pak už si jen stačí vybrat o jakém balastu si jaký nesmysl chceš přečíst, abys nakonec zjistil, že jsi to dávno věděl... :o)
registrovaný uživatel M 
25.06.2008 (20:45)  
Podle nejnovějších studií mohou rychlovlaky konkurovat letecké dopravě, a to především na krátkých a středně dlouhých trasách.

Ty vole, tak to jsou studie jak noha. Priste budou studie na to, ze nez nekam jet autem 200 metru, tak ze to rychlejc vyjde pesky:-)
registrovaný uživatel Kóřa 
25.06.2008 (20:33)  
Ten poslední záběr v tom videu nemá chybu. Český průvodčí se smutně svěšenou hlavou beznadějně zavírá dveře a na rychlovlak u nás se mu nechá jen zdát.
registrovaný uživatel brqo 
25.06.2008 (20:24)  
2 sADaSemík:S tou cenou máš samozřejmě pravdu, ale taky je pravda, že ZŽO je jedno z nejlepších zařízení svého druhu v Evropě (a projevme i trochu hrdosti, možná na celém světě). Podle toho co tvrdili, když jsem tam byl na exkurzi, tak jsou schopný tam prověřit spoustu věcí (dynamiku, hlučnost, nějáké statické zkoušky...) a udělit spoustu homologací pro velkou část Evropy. Jediný, co něják nemůžou dělat, je zkoušení klimatickejch podmínek ve vozech a vozidlech. Na to je nějáký megaveliký zařízení (bohužel nevim přesně kde v Evropě), za stejně megavelikej peníz... Tak asi tak...
registrovaný uživatel V. 
25.06.2008 (20:09)  
No by mě zajímalo kdy se bude zkoušet a myslím, že to bude určitě zajímat i ostatní co by měli zájem se na soupravu podívat popř. vyfotit... ;-)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.06.2008 (20:02)  
Když už novináři neumějí psát, tak to po nich prosím alespoň opravte. ...chování vlaku v zatáčkách snad v obloucích!
registrovaný uživatel Semík  mail  
25.06.2008 (19:38)  
To sAD: Moc tomu nerozumím, ale testuje se tu proto, že pronájem okruhu je oproti ostatním zkušebním okruhům levnější, přece jen jsme východní Evropa. A opravdu na některé zkoušky, např měření hluku, má jako jeden z mála atest.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko