..: AGV v Česku :..

Ilustrační obrázek Velim - Na zkušebním železničním okruhu VÚŽ Velim nedaleko Prahy se testuje prototyp rychlovlaku AGV, jež je nástupcem francouzských souprav TGV. V běžném provozu bude jezdit až 360 km/h, výjimečně však může vyvinout rychlost i přes 500 km/h. Výrobcem těchto rychlovlaků je společnost Alstom. Vlak budoucnosti s nezvyklými aerodynamickými tvary bude po okruhu jezdit do září, a to s maximální rychlostí omezenou na 200 km/h.

Jednotka se skládá ze 7 vozů, sedačkami pro cestující jsou však vybaveny zatím pouze dva. Zbytek obsadila pojízdná "laboratoř". Předmětem měření je například hluk, proudění vzduchu, napětí v různých komponentech, účinnost a zahřívání brzd nebo chování vlaku v obloucích.

Cena jedné soupravy se pohybuje zhruba kolem 726 milionů korun. První AGV by se měly objevit v komerčním provozu počátkem roku 2011.

Vysokorychlostní tratě budované pro rychlostí nad 300 km/h nyní zažívají nebývalý rozvoj. Podle nejnovějších studií mohou rychlovlaky konkurovat letecké dopravě, a to především na krátkých a středně dlouhých trasách. Vrchním limitem pro jejich časovou i energetickou výhodnost je vzdálenost mezi výchozí a koncovou stanicí do 1000 km.

K velmocím v tomto odvětví železniční dopravy patří především západní státy jako Francie, Německo nebo Španělsko. V budoucnu by mohla jedna větev evropské sítě VRT železnic vést také přes Česko. Více informací o jejich rozšíření do Česka vám přineseme v připravovaném článku.

zdroj: ČT24 a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 25.6.2008 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Středočeský Francie


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Bovlk 
26.06.2008 (22:27)  
Semik: Masina, o ktere mluvi Sames1, jezdi jen 120 km/h. Pritom 900g predmet prezije pri 240 km/h - zrejme bezpecnostni rezerva na predmet letici z protijedouciho vlaku nebo tak neco.
Registrierter Benutzer Semík  mail  
26.06.2008 (21:28)  
Hmm, tak 900g, takže stačí pták, který bude mít 1 kg a sklo je v ...... Takže pokud srazím jednoho dravého ptáka týdně, tak budu každý týden měnit sklo, ....ó jak ekonomické jezdit vysokou rychlostí.
Registrierter Benutzer Bovlk 
26.06.2008 (20:23)  
Sames1: Konstrukce kabiny odolna proti narazu do 240 km/h, ale u predmetu s hmotnosti 900g. Pri srazce s tatrovkou nebo v Moravanech by zrejme take nevydrzela.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
26.06.2008 (19:58)  
Mám dotaz k tomu připravovanému článku: Bude se hovořit o alternativním vedení VRT v ČR, které připravuje FD ČVUT? Mně připadá jako mnohem racionálnější než to, s čím počítá ministerstvo, takže by se tomu měla dělat osvěta. :-)
Registrierter Benutzer sames1 
26.06.2008 (19:02)  
Nechal bych jadernou energii na odborniky do jine diskuze tady se jedna o luxus ala AGV :)
Jinak nevim jesli uz to tu bylo ale cetli ste tohle ?: http://www.emdiesels.com/lms/emdweb/products/euro_4000.jsp
Ja jen ze taky novinka na kolejich :) Jeste me zarazily cisla u : http://www.emdiesels.com/pdf_files/EMD_JT42CWRM_fact_sheet_CZ.pdf Konstrukce kabiny odolna proti narazu do 240 km. Celni sklo odolne az do narazu 320 km/h :D to by v CR asi uz nikdo na zeleznici neumrel krom sebevrahu :D
26.06.2008 (17:48)  
Proč by se to nemohlo přepočítávat? V korunách bylo sedm trpaslíků za něco přes pět miliard, kolik na tom bylo utopených dluhů za zkrachovalý ČKD netušim. V eurech by to bylo zase jinak a v dolarech ještě úplně jinak, záleží jen na tom, kde a proč to kupujete. No a jak je známo, AGV nemá naklápění, tudíž by po našich tratích jezdilo ještě pomaleji než to pendo (který mmch umí myslim i 230, když by byly tratě a legislativa).

Jinak ekonomika využití odpadního tepla z jaderek nebo i uhelek je otázka vzdálenosti od místa spotřeby. Čili pokud to opravdu chcete, musíte je stavět v suburbanu .. ne někde za dvacíti kopci. Jinak to náklady na investici a údržbu do parovodů spolehlivě zabijou. A navíc to využijete stejně jen od října do března.
Registrierter Benutzer sames1 
26.06.2008 (17:41)  
Nechapu proc porad porovnavate casti sistemu ...
Rail-2005 : Nevim kde jste k tem cislum prisel ale zni to velice zajimave... to je ale spotreba a energeticka narocnost. Je v tom zapoctena i rekuperace u vlaku? Jsou v tom zapocteny i poryvy vetru nebo to ze ve vyzssich vyskach letadlo spotrebovava mnohem mene paliva a casto i plachti (pristavani, meneni vysky kvuli krizeni apd.)
Krom toho by me zajimalo kdo vam rekl ze ve Fr. je 96 % energie z Jadra? http://proatom.luksoft.cz/jaderneelektrarny/index.php?akce=staty Francouzi jsou na spici co se tyce vyroby energie z jadra ale uvadejme presnejsi cisla. Krom toho srovnavat ele. a derivaty ropy ... a jejich ekologicnost... No na vyrobu jaderne ele. je za potrebi navazet jeden vlak rocne do Temelina ... kolik ale je za potrebi investovat do dopravy a tezby ropy a jeji rafinace zrovna nejekologictejsi take neni (i kdyz z ni mame plasty maziva atd...). Chtelo by to porovnat celkove oba sistemy jak letecky tak zeleznicni. Vlak si tu trasu projede nekolikrat a s jednim strojvedoucim. Letadlo ma jinou kapacitu a ani nevim kolik lidi na dispecinku si ho prebira ... zrusene lety .. Po roce by se mohl secist jak je co vyhodne na dane trati a to samozdrejmne neznamena ze jsou to hned cisla pro vsechny trate. Vi tady nekdo jakou energi spotrebuje Nafta nez se dostane do lokomotivy ? od jejiho vytezeni az po jeji natankovani do tazneho prostredku.
Kamos mi nedavno rikal ze jede z Londyna do Parize ... rikam mu ze bych jel Eurostarem a on ja raci poletim je to rychlejsi...no ja mu marne vysvetloval vyhody zeleznicni prepravy. Ale ke konci rozhovoru mi rika tak cau za 8 hodin v Fr. Jsem se zasmal a rikam no to je fak ryyychle ...let jedna hodina a zbytek strchani 7 hodin ... Lidi nekdy neuvazujou ale jen koukaji na reklamy a vselijake ,,vedecke studi,,misto toho aby si zacli veci overovat. A AGV v CR? No nejdriv zacit stavet infrastrukturu. Porad Mali cechacci zijou v presvedceni ze velke veci se delaji v USA a na Zapade...Pred 150 lety bylo ke smichu ze nekdo chce spojit Brno s Vidni Zeleznou drahou. A dnes tam je dvoukolejna trat s elektickym dratem. No ale abych nebyl tak velky optimista. Kdyby to bylo takove zajimave tak do toho uz davno investoval soukromy sektor. Proto asi kazdej investuje do Nizkonakladovych leteckcych spolecnosti :) Mozna kdyby to nekdo aplikoval na zeleznici :)
Registrierter Benutzer M 
26.06.2008 (17:41)  
Rail2005 - aniz bych chtel jakkoliv zpochybnit ta cisla (a zkousel tvrdit, ze letadlo bude ekologictejsi...), tak jen poznamenam, ze hodnoty u toho letadla vyjdou stejne asi na kazde podobne dlouhe trati (pokud to neni oblast s trvalym protivetrem a tak...), zatimco u vlaku muzou urcite rozdily (nemam ale poneti, jestli to budou vyznamnejsi odchylky) veci jako profil trati, pocet zastavek a tak
Registrierter Benutzer tenzor 
26.06.2008 (17:31)  
Rail-2005: ze by jelo TGV na plny vykon, to si rozhodne nemyslim (uz proto ze by muselo mit tech 300 km/h jako faktickou maximalku a to by bylo absolutne neekonomicke, aby jezdilo touhle rychlosti). S ohledem na aerodynamiku bych tipoval tak 5 MW, vic ne. Z toho plyne ze bude energeticky rozhodne mene narocnejsi nez Boeing 737 nebo kterekoli kapacitne srovnatelne letadlo.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
26.06.2008 (17:12)  
Odpadní pára se může využít (a ve velké míře ve Francii také využívá) k vytápění měst, do skleníků atd. Kdyby nám Temelín neprodukoval zbytečně páru do atmosféry, mají jihočeši zdroj poměrně levného vytápění. Jenže to by někdo musel zainvestovat infrastrukturu a to se nikomu nechce.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko