..: Praha 4 chce v Kačerově železniční zastávku :..

Ilustrační obrázekPraha - Praha 4 by ráda společně s okolními městskými částmi zřídila železniční zastávku Kačerov s přestupem na metro a autobusy MHD. Pravidelné vlakové spojení by mělo ulehčit dopravě v této oblasti a přetíženému metru. Podle místostarosty Prahy 4 Martina Hudce by se se stavbou zastávky mohlo začít už v příštím roce. Místní dispozice jsou mimořádně vhodné, místo je snadno dostupné z Jižní spojky i Severojižní magistrály, v místě jsou k dispozici parkovací kapacity a pro další se jistě najde prostor.

Trasa metra C, obsluhující lidnaté Jižní Město, již dosáhla hranice své kapacity. Odlehčit, a v případě potřeby i zastoupit by jí měla částečně paralelní trasa D, která bude mj. obsluhovat i dopravně přetíženou oblast Kačerova, Krče a Lhotky. Jenže na dvacet let odkládanou a mnohokrát přeplánovanou stavbu dosud nejsou peníze a její zahájení je stále v nedohlednu.

Ilustrační obrázekDočasné řešení se přitom přímo nabízí. Kačerovem totiž prochází elektrifikovaná železniční trať z hlavního nádraží a Vršovic do Krče, Braníku, Zbraslavi a Vraného, případně Radotína, Řevnic a Berouna. Vybudování zastávky na této trati a zavedení pravidelného vlakového spojení by mělo ulehčit MHD, omezit individuální automobilovou dopravu a případně zastoupit přerušenou trasu C směrem do centra. Praha 4 počítá s tím, že dojíždějící mimopražští by auto odstavili u zastávkek na okraji města. Do Kačerova s přestupem na MHD, případně až na hlavní nádraží by pak dojeli vlakem.

Kačerovská zastávka by mohla vzniknout v bezprostřední blízkosti stanice metra. Bylo by ovšem nutné zajistit bezbariérový přestup, protože železnice v těchto místech leží o několik metrů níže. Jinak by stavba mohla proběhnout zřejmě bez větších problémů, protože mezi dvěma kolejemi z Prahy-Krče je dostatek místa pro ostrovní nástupiště a přístup by se dal relativně snadno zajistit rozšířením již existujícího chodníku z podchodu pod Michelskou ulicí (nyní veřejnosti nepřístupný, slouží k přístupu do Dopravních podniků). Čtvrtá část nyní zjišťuje nákladnost projektu a možnosti financování. Společně s Prahou 11, 12, městskými částmi Zbraslav, Libuš a Kunratice chce během prázdnin shromáždit všechny návrhy a připomínky do společného memoranda. To pak předloží Českým drahám. Stavět by se pak v ideálním případě mohlo začít již v roce 2009.

Podle společnosti Ropid, integrující pražskou hromadnou a příměstskou dopravu, má projekt smysl, ale vlaky by měly ve špičce jezdit každých 15 minut, mimo špičku po půlhodině. To bude ale možné až po zprovoznění Nového spojení v roce 2009.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: ceskenoviny.cz

Ilustrační foto: NIcKON


NIcKON Poslat mail autorovi | 21.6.2008 (12:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
21.06.2008 (13:25)  
O tom ,že by tam mohla být zastávka se už opravdu mluví hodně dlouho a tak doufám ,že jí konečně postaví.
21.06.2008 (13:01)  
Předchůdce: po Praze nebudu jezdit autem nikdy, jen když jedu mimo ni. Nejsem blázen...
21.06.2008 (12:59)  
Předchůdce, ty asi nebydlíš v Hlavním městě, že? :) jinak by jsi takovou věc z úst nevypustil a nenapsal. Metro C neslouží jen pro Jižní město, ale na Háje směřují i různé autobusové linky z periferních částí Prahy a obcí Středočeského kraje. A ty všechny ta linka má dopravit do práce - většinou v centru. Jakékoliv rozdrobení této špičkové frekvence přijde vhod. A pokud lze takto jednoduše na dalším místě provázat metro a příměstské vlakové linky, je to jen dobře - když někdo pojede z Jižáku na vlak, na nemusí na Hlavní nádraží, ale může přestoupit tady a pokud jede do Vršovic, tak se cesta jistě zkrátí.
21.06.2008 (12:51)  
jsou to vyhozené peníze lidi stejně budou jezdit autem
a zastávka bude terčem vandalů jak známo těch je v této oblasti mnoho
21.06.2008 (12:08)  
Na to jak dlouho je tahle zastávka v úvahách se skoro divím, že se začalo něco dít. No snad se to konečně povede, vlaky potřebují zastávky na frekventovaných místech.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko