..: Škoda Transportation kontruje - 380 je hotova, zanedlouho bude na okruhu :..

Ilustrační obrázekPraha - Nečekaný spád nabírá situace mezi vícesystémovými lokomotivami v ČR. Ani ne týden po schválení lokomotiv řady 1216 oznámila Škoda Transportation, že její dlouho očekávaný (a také již rok zpožděný) prototyp lokomotivy typu 109E (řada 380 ČD) je dokončen. Ještě tento měsíc by se měl podrobit prvním jízdním zkouškám v areálu továrny, během letních měsíců by se měla dostat i na ŽZO do Cerhenic.

"Výroba pokračuje přesně podle smlouvy s ČD, nejsou s ní žádné problémy. Vše se teď ukáže v rámci zkušebního testování," prohlásil dnes generální ředitel Škoda Holding Jiří Zapletal. Ve výrobě by aktuálně měly být tři kusy 109E, z nichž první prototyp se podrobuje zkouškám a v červenci by měl absolvovat jízdy na ZŽO v Cerhenicích. Veřejnosti by se měl představit jako první ale až stroj 380.002, jehož roll-out je naplánován na berlínský veletrh InnoTrans 2008 v září letošního roku.

Na základě smlouvy s Českými drahami by měl výrobce zajistit postupné schválení typu lokomotivy i v sousedních zemích, čímž bude, podobně jako v případě lokomotiv Siemens ES64U4-C, umožněn plynulý přechod na koleje jiných železničních správ bez nutnosti přepřahu. Ihned po svém nasazení do provozu se má řada 380 ČD objevit na elitních výkonech, zejména spojích EC/IC na prvním tranzitním koridoru mezi Berlínem, Vídní, Bratislavou a Budapeští. České dráhy za jeden kus zaplatí od 100 do 150 milionů korun.

První sérií testů absolvovala první česká "třísystémovka" již v prosinci 2006, kdy byl pevnostním zkouškám podle norem TSI podroben skelet 109E. Právě tato přísnější pravidla pro pevnost skříně si dříve vyžádala změnu designového řešení lokomotivy, na němž se podílelo návrhářské studio firmy Porsche. Stroj údajně jako první v Evropě získal certifikát pro vysokorychlostní vozidla. Konstrukce skříně byla již při testech ve VÚŹ schválena německým drážním úřadem EBA.

Spolupráce: Georgo. Zdroj: ČTK


Honza Beránek / JTB | 16.6.2008 (17:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
23.06.2008 (22:00)  
Lokomotiva 380 je defakto hotová.Probíhá oživování a zanedlouho budou chodové zkoušky. Žádné foto nemám k dispozici. Je na lokomotivu uvalené inf. embargo.
registrovaný uživatel mah 
23.06.2008 (7:30)  
tak jsme zase o tyden dal, o masince ani slovi ani obrazek - no nic, dokud to skutecne nepojede, tak neuverim, ze skoda neco ma
22.06.2008 (22:19)  
Sharky: to skutečně nevím, jen jsem uvedl celkem často popisovanou praxi s vozidly Škoda (v této generaci výzbrojí jen 471). Je to reference. Pokud bude 380 skutečně spolehlivá, budu jen rád.

Duke: analýza je silné slovo, ale asi tak... :-D
22.06.2008 (19:37)  
Sharky33: Nejspíš provedl analýzu spolehlivosti současné produkce Škody, kterou srovnal se spolehlivostí obdobných produktů konkurence a na základě tohoto závěru vyslovil hypotézu.
22.06.2008 (10:58)  
Chikatetsujin - ty víš ,že bude nespolehlivá ? Můžeš napsat jak jsi to zjistil ? Vypadá to ,že máš lepší informace než ostatní .
22.06.2008 (8:36)  
Zas na druhou stranu stim kurzem jsou pro škodu levnejsi komponenty ze zahraničí. Trafo, polovodiče, řídící komputery, suroviny a já nevim co ještě.
22.06.2008 (0:44)  
Sames1: Je tu pár faktorů, které asi nedovolí nějaké zvláštní exportní úspěchy.

1. Vysoká cena. Obzváště při současném kurzu je totálně nekonkurencechopná se západními firmami.

2. Kulhající spolehlivost. Dnes dopravce potřebuje spolehlivost 99.99 %. Tzn. porucha je vzácnost a nikoliv denní standard. Prostoje a zálohy se totiž krutě prodražují.
registrovaný uživatel sames1 
21.06.2008 (18:13)  
Paninaro : Zbozne prani Skodovaku ..ale i ME !!! Ale kdo by to kupoval Polaci nemaji prachy.Nemci a Rakusaci raci vemou osvecene Taurusy a Slovaci ... Ti raci odkoupi a zmodernizuji to co ted bude prebyvat v CR. Ja vim ze Vyvazi i do USA a Italie a tedi Litvy ...ale dvoukusove serie se neda nazvat ani obchod. To je spsi z nouze a z kamaradstvi :/ Ale preju Skode at se jim ot rozjede ... podle me to vypada se skodovkou velice dobre jen neumi prodavat. Kde vsude vystavovaly 471 a kde ji nechali jezdit jako prezentaci?
20.06.2008 (23:43)  
Tak doufám, že to neskončí u 20 kusů... Ideální by bylo tak 100 kusů v těchto výkonových parametrech a tak 200 kusů v modifikaci pro běžnější tratě (5000 kW - 160 km/h) :-) A hlavně doufám, že se budou exportovat.
registrovaný uživatel Raquac 
20.06.2008 (21:03)  
Luxian: Ovsem, ta trat je primarne urcena pro jednotky ICE 3, o tom vubec nediskutuju. Ale ukazuje se, ze trat vyuzitelna POUZE temito jednotkami (mysleno z rodiny ICE) komplikuje zivot, protoze VSECHNY vlaky projizdejici tenhle usek, musi byt vedeny ICE 3.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko