Klášterec nad Ohří — České dráhy pokračují v rekonstrukci nádražních budov. Tentokrát prošla komplexní rekonstrukcí budova v železniční stanici Klášterec nad Ohří. Nachází se v Ústeckém kraji, na trati 140 Chomutov – Cheb a je jednou ze zastávek rychlíků z Prahy přes Ústí nad Labem do Chebu. Objekt pochází z 2. pol. 19. století a před rekonstrukcí byl ve velmi špatném stavu. Zejména čekárna pro cestující pak zdaleka neodpovídala požadavkům současného století. Stavební práce za 13,8 milionu korun začaly v prosinci loňského roku, kolaudace stavby proběhla v úterý 14. září 2010. Součástí byly i úpravy bezprostředního okolí budovy. Kromě nové fasády a střechy byla vyměněna také okna a dveře. První nástupiště doznalo celkového zpevnění, byla vybudována nová kanalizace. Rekonstrukcí haly vznikl bezbariérový vstup a nové toalety pro cestující, které byly zařazeny do systému euroklíč pro handicapované.
Zdroj: České dráhy; foto: Jiří Randa
1 2 | Zpráv na stránku: |
Nástupiště v Klášterci se měli řešit již v rámci elektrizace Kadaň - Karlovy Vary, ale Sudop neumí projektovat nástupiště na osovou vzdálenost 4,75 m a hranu 550 mm nad temenem kolejnice a tak vše bylo ponecháno při starém. Současný stav jsou sypaná nástupiště s hranou z užitých betonových pražců - na lepší traťovka opravdu nemá.
Chomutov se lepších nástupišť taky hned tak nedočká. Vzniklo sice několik menších studií a projektů, ale žádná revitalizace se konat nebude - firma Bostas každému slíbila, co si přál, ale skončila v insolvenci .
S nějakými úpravami typu koridor je uvažováno nejdříve po roce 2030 ( před 5 lety to bylo ještě 2015, s šetřílkem Bártou to bude tak 2100 ).
Podchod je na dvoukolejné trati nezbytný(nouzové řešení je přejezd/přechod jako v Boči.Další dobré řešení je zastávka mimo stanici(Krasíkov),což je mnohdy lepší řešení(vzdálenost docházky z obce/města).
Klášterec i Ostrov(nejfrekventovanější stanice CV-KV)by ty nástupiště potřebovaly,protože nástup ze starých,úzkých a v místě přechodů velmi nízkých nástupišť je velmi obtížný pro starší,cyklisty,lidi s kočárky,vodáky.
Kromě peněz za nástupiště a podchody by byl v těchto stanicích i problém se zrušením koleje,kdy by v Klášterci i Ostrově zbyly jen 3.
http://jrtrain.zelpage.cz/report/2004_cvslav/2004_cvslav.html
zde je pár fotek z roku 2004 (zrovna se prováděla elektrizace), kde jsou částečně patrné původní perony
ad fotky - foceno úplně náhodou cestou kolem v podvečer, kdy uvnitř byla tma, tedy nemělo smysl se tím zabývat
nicméně se nebráníme tomu, když to někdo nafotí a přispěje :-)
Nástupiště ve Stráži: Je sice hezké, ale jen pro jednu kolej, kdo vymyslel tu krátkou nudli u třetí koleje asi nepřemýšlel...
František: tak teď jen aby byla trošku údržba a za pár let to tam nevypadalo stejně zanedbaně jako před rekonstruckí
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.