..: Komplexní rekonstrukcí prošla další výpravní budova :..

Nádražní budova v Klášterci nad Ohří před rekonstrukcí, foto: Lukáš Vrobel / www.spvd.cz Klášterec nad Ohří — České dráhy pokračují v rekonstrukci nádražních budov. Tentokrát prošla komplexní rekonstrukcí budova v železniční stanici Klášterec nad Ohří. Nachází se v Ústeckém kraji, na trati 140 Chomutov – Cheb a je jednou ze zastávek rychlíků z Prahy přes Ústí nad Labem do Chebu. Objekt pochází z 2. pol. 19. století a před rekonstrukcí byl ve velmi špatném stavu. Zejména čekárna pro cestující pak zdaleka neodpovídala požadavkům současného století. Stavební práce za 13,8 milionu korun začaly v prosinci loňského roku, kolaudace stavby proběhla v úterý 14. září 2010. Součástí byly i úpravy bezprostředního okolí budovy. Kromě nové fasády a střechy byla vyměněna také okna a dveře. První nástupiště doznalo celkového zpevnění, byla vybudována nová kanalizace. Rekonstrukcí haly vznikl bezbariérový vstup a nové toalety pro cestující, které byly zařazeny do systému euroklíč pro handicapované.

žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain

žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain žst. Klášterec nad Ohří, foto: Jiří Randa, JRtrain

Zdroj: České dráhy; foto: Jiří Randa


Dominik Jaroš | 28.9.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
03.10.2010 (20:17)  
kdo ji bude hlídat nevím, nicméně je osazena větším množstvím kamer (na každém rohu jedna nebo dvě)
registrovaný uživatel xchess 
03.10.2010 (2:42)  
Ještě zde zůstává nezodpovězená otázka, kdo tu pěkně opravenou budovu uhlídá před některými cestujícími a dalšími návštěvníky. Zvlášť pokud by se někdy sousední kraje domluvily a skončily přepřahy v Klášterci. Potom by tam zmizel posunovač a ( snad ) zůstala jen pokladní.
Nástupiště v Klášterci se měli řešit již v rámci elektrizace Kadaň - Karlovy Vary, ale Sudop neumí projektovat nástupiště na osovou vzdálenost 4,75 m a hranu 550 mm nad temenem kolejnice a tak vše bylo ponecháno při starém. Současný stav jsou sypaná nástupiště s hranou z užitých betonových pražců - na lepší traťovka opravdu nemá.
Chomutov se lepších nástupišť taky hned tak nedočká. Vzniklo sice několik menších studií a projektů, ale žádná revitalizace se konat nebude - firma Bostas každému slíbila, co si přál, ale skončila v insolvenci .
S nějakými úpravami typu koridor je uvažováno nejdříve po roce 2030 ( před 5 lety to bylo ještě 2015, s šetřílkem Bártou to bude tak 2100 ).
29.09.2010 (22:59)  
Kliminho:V Ostrově n.Ohří je stejně tragické nástupiště jako v Klášterci,Chomutově,Perštejně,Vojkovicích,Hájku,nebo Dalovicích.
Podchod je na dvoukolejné trati nezbytný(nouzové řešení je přejezd/přechod jako v Boči.Další dobré řešení je zastávka mimo stanici(Krasíkov),což je mnohdy lepší řešení(vzdálenost docházky z obce/města).
29.09.2010 (14:03)  
Podchod: Je na těchto nástupištích zbytečný, v Ostrově jsou ty nástupiště celkem vysoká. V Klášterci je to strašné, ale tragická je situace v Chomutově (viz fotky, třeba http://jrtrain.zelpage.cz/report/2004_cvslav/jr_223.jpg)
29.09.2010 (10:24)  
Ve Stráži nový peron je(jediný 550 mm nad temenem kolejnice),ovšem není k němu podchod,ale chodí se úrovňově přes 4. kolej(proto je asi posunut mezi 2.a4.kolej).
Klášterec i Ostrov(nejfrekventovanější stanice CV-KV)by ty nástupiště potřebovaly,protože nástup ze starých,úzkých a v místě přechodů velmi nízkých nástupišť je velmi obtížný pro starší,cyklisty,lidi s kočárky,vodáky.
Kromě peněz za nástupiště a podchody by byl v těchto stanicích i problém se zrušením koleje,kdy by v Klášterci i Ostrově zbyly jen 3.
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
28.09.2010 (21:20)  
ještě dodám, že sice perony nejsou nijak moderní, nicméně opravené jsou také

http://jrtrain.zelpage.cz/report/2004_cvslav/2004_cvslav.html
zde je pár fotek z roku 2004 (zrovna se prováděla elektrizace), kde jsou částečně patrné původní perony
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
28.09.2010 (16:54)  
pokud mne paměť neklame, Stráž prošla rekonstrukcí včetně perónů již před několika lety spolu s elektrifikací a modernizací trati
ad fotky - foceno úplně náhodou cestou kolem v podvečer, kdy uvnitř byla tma, tedy nemělo smysl se tím zabývat
nicméně se nebráníme tomu, když to někdo nafotí a přispěje :-)
28.09.2010 (15:32)  
Interier: Uspořádání je stejné. Stěny jsou z 90% tmavě modré (jako barva loga ČD) s nějakým tým šedým a žlutým pruhem. Přidali se lavičky. Někdy nějaké fotky pořídím.
Nástupiště ve Stráži: Je sice hezké, ale jen pro jednu kolej, kdo vymyslel tu krátkou nudli u třetí koleje asi nepřemýšlel...
28.09.2010 (15:09)  
Kevin: Je pravda, že ve Stráži nad Ohří nové peróny jsou - ovšem, jestli to je výsledek "popletení" nebo samostatné akce už nevím.

František: tak teď jen aby byla trošku údržba a za pár let to tam nevypadalo stejně zanedbaně jako před rekonstruckí
28.09.2010 (14:27)  
Pjetro: Taky bych jej rád viděl. A zajímalo by mě, jaké jsou ty "požadavky současného století" ;). Pokud se nepletu, lavičky tam byly, výčep piva k ukrácení čekání na nenavazující osobní vlaky též, možná bylo vše jen trochu zanedbané, což se nyní - a to je dobře - změnilo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko