Čelákovice - Hned všemi čtyřmi nápravami se dnes ráno ocitl mimo kolej prostřední vůz jednotky řady 471. Osobní vlak 9407 z Prahy do Nymburka vykolejil na pražském zhlaví stanice Čelákovice a paralyzoval dopravu na trati 231. Naštěstí nebyl nikdo zraněn. Kvůli výluce zabezpečovacího zařízení po přívalových deštích v uplynulých dnech jezdí vlaky v tomto úseku maximální rychlostí 40 km za hodinu.
Rychlíky jsou odkláněny přes Poříčany, osobní vlaky v úseku Mstětice - Čelákovice i na jednokolejné trati Poříčany - Nymburk musely nahradit autobusy pražského dopravního podniku. Tento stav potrvá do nočních hodin z pátku na sobotu. České dráhy doporučují cestujícím, kteří v odpoledních hodinách pojedou do oblasti Lysé nad Labem a Milovic, aby, pokud mohou, využili jinou formu dopravy.
zdroj: ČTK, tisková zpráva ČD, Ilustrační foto: Petr Studnička
Já nespatřuji vzor jak má vypadat veřejná doprava v blábolech veřejných škůdců hromadné dopravy o "neviditelné ruce trhu" a konkurenci v podobě dalších dopravců (kde to v Evropě funguje ????), ale ve Swiss Travel System, v němž jsou zapojeny desítky nejrůznějších dopravců (železnice, MHD, BUS, lanovky, lodní doprava), kteří spolupracují, světe (spíše český teoretický "sorboní odborníče") div se, nikdo si tam nekonkuruje ... v zemi s tržní ekonomikou... kokuruje si snad někdo v rámci IDS, kde se jezdí za stejný tarif u různých dopravců ?
Ať mezi Prahou a Brnem jezdí třebas tři železniční společnosti, ale nechť tam platí KMB, síťová jízdenka apod. Když mohu jet třebas v Praze na "tramvajenku zakoupenou u DP" vlakem, autobusem DP, autobusem Hotliner nebo Martin Uher, tak to musí jít i na železnici.
Toužebně očekávaný ideál (i mnoha diskutujících na ŽelPage), jak bude krásné, když výpravčí a konstruktéři grafikonu přestanou být součástí ČD a.s. a jak se to zlepší, bude mít za následek jen jediné - výpravčí (zaměstnanec SŽDC s.o.) nemá nic společného s dopravcem (ČD a.s., kdokoli jiný), takže prostě vlaku v době stanovené jízdním řádem buď postaví nebo provede výpravu vlaku a nějaké zpožděné přípoje (včetně cestujících) ho nezajímají.
V době MU bylo zab. zař odpojeno,resp. byli odpojeny kolejové obvody a zavedeno telefonické hlašení o provedení přípravy vlakové,jízda vlaků na PN, el. mech. jako by nebyla.Přestavníky zůstali funkční a proto "podhození" nebyl problém,ale stačilo použít kolejový závěrník,což se zjevně nestalo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.