Eschede - Smuteční ceremonií a pamětní mší si připomněli pozůstalí, záchranáři a veřejnost 10 let od tragické nehody rychlovlaku ICE u dolnosaského městečka Eschede. Souprava vlaku ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen na cestě z Mnichova do Hamburku tu 3. června 1998 v rychlosti 200 km/h vykolejila a narazila do pilíře silničního mostu. Most se následně zřítil na soupravu vlaku a 5. vůz kompletně pohřbil ve svých troskách. 101 třešňových stromů (každý připomíná jednu oběť nehody) a pomník ve tvaru mostu dnes stojí na místě nehody jako památka obětem tohoto neštěstí.
Během ceremonie promluvil k shromážděným dolnosaský ministerský předseda Christian Wulff, který vyzdvihl nasazení záchranářů, policistů i dobrovolníků. Připomněl, že Eschede se stalo nejen místem velkého smutku, ale i solidarity a lidskosti. Za všechny pozůstalé promluvil Heinrich Löwen, který kritizoval německé dráhy i justici: „K nehodě se nikdo nepostavil čelem, nikdo nepřiznal žádné chyby, nikdo nepřevzal odpovědnost“. U soudu nakonec stanuli jen 3 zaměstnanci depa, byli ale zproštěni všech obvinění.
Příčinou nehody bylo nasazení nedostatečně odzkoušených kol s gumovým odpružením obručí. Tato kola sice nabízela komfortnější jízdu vlaku, ale byla náchylnější k poškození. Na osudném kole vznikla nepatrná trhlinka, kterou ale při kontrole nikdo neobjevil. Obruč kola tak nakonec právě nedaleko Eschede praskla a způsobila vykolejení vlaku. Dráhy se po nehodě vrátily k celokovovým kolům a přepracovaly pravidelné kontrolní prohlídky.
Zdroj: NDR Norddeutscher Rundfunk; foto: ICE fan page
1 2 | Zpráv na stránku: |
Každopádně je vidět, že nejtragičtější nehody většinou způsobí souuhra více lidských chyb a náhod.
Jinak památník na okraji vesnice je skutečně důstojné místo připomínající 101 obětí téhle katastrofy.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.