..: V úterý uplynulo 10 let od tragické nehody v Eschede :..

Ilustrační obrázek Eschede - Smuteční ceremonií a pamětní mší si připomněli pozůstalí, záchranáři a veřejnost 10 let od tragické nehody rychlovlaku ICE u dolnosaského městečka Eschede. Souprava vlaku ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen na cestě z Mnichova do Hamburku tu 3. června 1998 v rychlosti 200 km/h vykolejila a narazila do pilíře silničního mostu. Most se následně zřítil na soupravu vlaku a 5. vůz kompletně pohřbil ve svých troskách. 101 třešňových stromů (každý připomíná jednu oběť nehody) a pomník ve tvaru mostu dnes stojí na místě nehody jako památka obětem tohoto neštěstí.

Během ceremonie promluvil k shromážděným dolnosaský ministerský předseda Christian Wulff, který vyzdvihl nasazení záchranářů, policistů i dobrovolníků. Připomněl, že Eschede se stalo nejen místem velkého smutku, ale i solidarity a lidskosti. Za všechny pozůstalé promluvil Heinrich Löwen, který kritizoval německé dráhy i justici: „K nehodě se nikdo nepostavil čelem, nikdo nepřiznal žádné chyby, nikdo nepřevzal odpovědnost“. U soudu nakonec stanuli jen 3 zaměstnanci depa, byli ale zproštěni všech obvinění.

Příčinou nehody bylo nasazení nedostatečně odzkoušených kol s gumovým odpružením obručí. Tato kola sice nabízela komfortnější jízdu vlaku, ale byla náchylnější k poškození. Na osudném kole vznikla nepatrná trhlinka, kterou ale při kontrole nikdo neobjevil. Obruč kola tak nakonec právě nedaleko Eschede praskla a způsobila vykolejení vlaku. Dráhy se po nehodě vrátily k celokovovým kolům a přepracovaly pravidelné kontrolní prohlídky.

Zdroj: NDR Norddeutscher Rundfunk; foto: ICE fan page


ANKU | 5.6.2008 (10:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.06.2008 (8:28)  
Podvozky souprav ICE1 měly od začátku dost hlučný chod, proto po čase DB dosadily nápravy s gumovým odpružením. Když obruč způsobila tragickou nehodu u Eschede, tím že zachytila za jazyk výhybky, vrátila se do podvozků opět monobloková kola. Nyní skončil nákladný "Projekt Redesign", který spočíval v kompletní modernizaci vlaků ICE1, bohužel pouze interiéru. Nadále se tak jezdí s hlučnými podvozky, jako na samém začátku.
Registrierter Benutzer tenzor 
05.06.2008 (8:28)  
Mato: protože jsem detailista, jenom upřesním - ta povolená rychlost tam byla 64 km/h (40 mph) a říkali že vlak jel 177 km/h (110 mph, možná přibližná hodnota vycházející z odhadu, protože mašina měřila rychlost do 90 mph). Nejvíc mě dostalo, že nebyli odsouzení hlavní viníci tohoto ani následného neštěstí - pracovník který dal fírům špatné informace o nákladu a pak ti, kteří rozhodli o zprovoznění benzinovodu bez revize. Odškodnění se vyřešilo mimosoudně...
Registrierter Benutzer tenzor 
05.06.2008 (8:19)  
anheuser: no ještě bych dodal, že cestující, který vidí jak kus kovu prorazil podlahu blízko něj a místo toho, aby okamžitě zatáhl záchranou brzdu, půjde hledat průvodčího, postrádá jak pud sebezáchovy a zřejmě i duševní zdraví. Osobně bych si na místě vlakového personálu myslel, že člověk, který mi tohle tvrdí, je buď dement nebo zdrogovaný, takže díl viny na tom IMHO nesou nejmenší ze věech.
Každopádně je vidět, že nejtragičtější nehody většinou způsobí souuhra více lidských chyb a náhod.
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
05.06.2008 (8:16)  
K tomu prípadu, ktorý opisuje Mato, myslím, že rozhodujúci činiteľ čo sa týka predpísanej brzdiacej hmotnosti a účinku je vo vozňoch a nie v 5 rušňoch. Predpísané brzdiace % sú predpísané v ZCP. A o tom nerozhoduje rušňovodič, ani vedúci. Keď sa píše vlak, napíšu sa brzdiace hmotnosti na jednotlivých vozňoch, sčítajú sa len zapojené a prevádzky schopné brzdy, čo zistí vozmajster pri úplnej skúške brzdy. A vypočíta sa skutočné brzdiace %, porovná sa s potrebným a to rozhoduje, či je vlak brzdený a na akú rýchlosť. Brzdiaci účinik rušňov je len na vyše, nakoľko nie vždy je na rušňoch prieb. brzda zapnutá. A no to , koľko má brzdiť sú vypracované tabuľky, predpisy, cest. poriadky. O tom len tak nerozhoduje hl. rušňovodič, podľa našich predpisov !
05.06.2008 (6:52)  
juDŽin: Obvinit a odsoudit někoho za tuhle tragédii by znamenalo jeho sociální vraždu. Dobrá, nikdo se k tomu nepostavil čelem, ale v tomhle případě by obviněných muselo být podstatně víc než tři lidé někde na nejnižším stupni. Přečetl jsem o tom docela hodně materiálů, samozřejmě, k ničemu tajnému jsem se nedostal, ale nejzákladnější chyba nastala už montáží obručí bez jejich řádného vyzkoušení, samozřejmě, zakončilo to chování vlakového personálu ICE 884, kdy po upozornění cestujícím, že podlahu prorazil kus nějakého kovu se v klídku šel podívat, co se stalo, místo aby neprodleně zastavil vlak.
Jinak památník na okraji vesnice je skutečně důstojné místo připomínající 101 obětí téhle katastrofy.
05.06.2008 (6:36)  
Tragická, smutná událost. Škoda, že DB nebrali doporučení UIC na "odpružené" monobloky pouze do 70 km/h, že ICE nemá konstrukci jak TGV.
Registrierter Benutzer Mato 
05.06.2008 (6:09)  
V této době běží na ČT1 tuším v úterý ve 20.00 podobný cyklus o železničničních katastrofách (asi hlavně v USA). Před týdnem byla čelní srážka rychlíku a nakladního mamutího vlaku (2km dlouhý ložený benzínem, obilím a chemikáliema) v plné rychlosti, tento týden vyklolejení mamutího vlaku (loženého 6210 tunami chemikálií), který vylej na trať s 5 lokomotivama ale brzdilo jich "jen" 2 (ESP, ostatní neměly ESP funkční, navíc po zatáhnutí Nouzové brzdy se ESP vyřadilo a špalíky vagonu nedokazali tu tíhu zastavit), takže sjezd ze Sklaistých hor neubrzdil v zatáče poblíž městečka kde je povolena rychlost Vmax 62km/h jel rychlostí 172km/h, smetl 7 domů. Při odklízecích pracech došlo k poškození benzinovodu který lezel podzemí v blízkosti trati a ten pak vybuch. Cele toto neštestí si vyžádalo "jen" 6 obětí. 2 malé děti, 2 strojvůdci (kupodivu hlavní strojvůdce v čelní lokomotivě přežil a byl zproštěn viny, protože se ukázalo, že dostal špatné informace o množství naloženého nákladu - 69 vagonů - místo 90 tun/vagon 50tun/vagon - a tedy nemohl dostatečně odhadnout potřebnou brzící sílu a ještě než vyjel byl vlastně odsouzen k vykolejení) a 2 oběti požáru.
05.06.2008 (1:30)  
Toto byla fakt tragická nehoda. Srážka si ve změti trosek vzala 101 lidských životů a mnoho dalších utrpělo fyzických i psychických újem. A to jenom kvůli několika dělníkům z depa, kteří nedokázali řádně prohlédnout podvozky vlaku, především kola. celou tuto záležitost jsem viděl v rekonstrukci nehody, jenž dával program ČT1 nebo NOVA. díval jsem se na to se svými spolužáky a s naší paní učitelkou ve škole na videu v hodině našeho odborného předmětu Osobní přeprava.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko