Amsterdam - Bert Klerk, předseda představenstva správce nizozemské železniční infrastruktury společnosti ProRail, představil v interview s redaktory deníku „Volkskrant“ nový koncept provozování dálkové železniční dopravy. Od roku 2010 by vlaky InterCity mezi Amsterdamem, Utrechtem a Eindhovenem měly jezdit bez pevných jízdních řádů. Počet spojů by se měl navýšit na 12 za hodinu, interval mezi spoji by tedy neměl přesáhnout 10 minut. Vlaky též ztratí své pevné odjezdové koleje a cestující svůj spoj najdou díky „dynamickému informačnímu systému“. Nizozemské dráhy (NS) tento návrh principálně vítají a potvrzují, že tento systém je v současné době na několika tratích možný. Pokud by se systém osvědčil chtěl by ho ProRail rozšířit i na další tratě (Amsterdam – Haarlem – Rotterdam nebo Utrecht – Arnhem). Vláda počítá s nárustem cestujících okolo 5% ročně.
zdroj: LOK-Report
Interval 12-30 min vám připadá hustý? Tak si představte, že čekáte společensky zmožení v mrazivé Lublani o půl páté ráno na zastávce autobusu MHD, kde je napsáno "interval 90 minut". A takhle jsou v LJ "vyřešeny" všechny jízdní řády! :-) aneb Jak jsem se naučil jezdit taxíkem.
Ale k věci: Jeden jízdní řád je pro cestující, druhý pro dráhy, to je zřejmé. V článku se píše o tom prvním. Nizozemsku (nikoli Nizozemí!) závidím, to je skutečný sen.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.