Belfort - 20. května představil Alstom novou generaci svých lokomotiv, nazvanou Prima II. Lokomotiva bude využívat osvědčenou techniku svých předchůdců, současně ale nabídne nejnovější technologie. Měla by se vyznačovat vysokou modularitou a mírou individualizace pro budoucí majitele. Prvním zákazníkem jsou Marocké národní železnice (ONCF), které obdrží 20 lokomotiv pro osobní i nákladní dopravu.
V elektrické verzi bude lokomotiva dostupná v různých konfiguracích, s výkonem od 4 do 6,4 MW a nejvyšší rychlostí od 120 do 200 km/h. Vybavena bude IGBT elektronikou a poradí si s různými napěťovými soustavami (25 kV, 15 kV, 1500 V a 3000 V). Kabina řidiče disponuje velkými prosklenými plochami pro dobrý výhled strojvedoucího, klimatizací a splňuje nové evropské normy EU-DD (norma dbá na pohodlí strojvedoucího při ovládání lokomotivy). Velké rovné bočnice umožňují jednoduché umístění loga provozovatele nebo reklamních fólií. Nárazníky budou schopny absorbovat náraz v rychlosti do 65 km/h.
Ilustrační foto: Alstom
zdroj: Alstom, LOK-Report
65 km/h, to mi pripada jako sci-fi... pri narazu do stojici prekazky (typu vlak, ne sebevrah samozrejme :) ) u soucasnych lokomotiv dochazi pri teto rychlosti k totalni destrukci stanoviste strojvedouciho.
Já bych řekl, že škodovka je trošku jiná liga, tu se podaří prodat kromě ČD tak max.v rusku, ale s taurusem nebo tímto bych ji rozhodně nesrovnával.
Je to trošku vytuněná lokomotiva ze 70.let za cenu tauruse..
Taky netuším proč takovým způsobem zmršili ten původní porsche design.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.