..: Po nehodě v Moravanech musí lokomotivy na revize :..

Ilustrační obrázekPraha - Oficiální příčina tragické nehody v Moravanech, při níž 19.5.2008 přišel o život strojvedoucí a 6 cestujících bylo lehce zraněno, vyvolala celoplošná preventivní opatření proti jejímu zopakování. V celé republice jsou hromadně kontrolována hnací vozidla, opatření už učinili i samotní strojvůdci.

Jako definitivní příčina srážky dvou vlaků, kdy 19.5.2008 ve 4:48 na první koleji ve stanici Moravany najel vlak Lv 72 461, tvořený lokomotivou ČD Cargo 163.004, rychlostí 62 km/h zezadu do osobního vlaku 5011, byla Drážní inspekcí určena porucha pískovače na hnacím vozidle osobního vlaku 5011. Jeho strojvedoucí použil pískovač při rozjezdu z Kostěnic, avšak kvůli poruše EP ventilu na pískovači tento zůstal v činnosti a podle nalezených stop intenzivně sypal písek až do Moravan. Ten na kolejnicích vytvořil v deštivém počasí kašovitou emulzi, která přilnula na kola a hlavy kolejnic způsobila přerušení vodivého kontaktu mezi vlakovými dvojkolími a kolejí a tím zdánlivé uvolnění kolejového obvodu, které následně zabezpečovací zařízení ESA 11 vyhodnotilo jako uvolnění oddílu a povolilo vjezd dalšímu vlaku.

České dráhy nyní podle svého mluvčího intenzivně kontrolují pískovače všech hnacích vozidel. Jde prý řádově o stovky lokomotiv a jiných vozidel. Cílem této kontroly je předejít opakování podobného selhání v budoucnu. Přijatá opatření se týkají také strojvůdců, kteří od nynějška nesmějí používat pískovače při brzdění, s výjimkou nouzových situací. Vyšetřování nehody Českými drahami, Drážní inspekcí i policií nadále pokračuje, první závěr zní, že podle železničářů se na českém území podobná nehoda ještě nestala. Zda bude přistoupeno k dodatečným úpravám zabezpečovacího zařízení ESA 11, které podle některých názorů také nese část viny na nehodě, v této chvíli zatím není známo.

Zdroj: iDnes


NIcKON Poslat mail autorovi | 29.5.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 1049an 
31.05.2008 (22:52)  
knemo: byly měřeny hodnoty mezi dvojkolím a kolejnicí u všech náprav; tedy paralelní řazení odporů.
registrovaný uživatel knemo 
31.05.2008 (22:37)  
Martin-CZ: není to tvrzení, je to domněnka. U šuntového odporu jsou to "hodnoty" nebo "hodnota"? Byl měřen mezi kolejnicemi nebo mezi kolejnicí, dvojkolím a druhou kolejnicí? Bylo takto změřeno všech 16 náprav soupravy a všechny měly takovýto odpor nebo jen jedna speciálně vybraná?
31.05.2008 (22:20)  
knemo: Opravdu se tam taková hodnota naměřila. A co se týká nestandardního nastavení, tak parametry obvodu byly na rozdíl od tohoto tvrzení v mezích regulačních tabulek pro tento typ obvodů.
registrovaný uživatel knemo 
31.05.2008 (22:12)  
1049an: mokrý písek a megaom? to jako voda je izolant?
Worel: již jsem se jednou zmínil a v minulé diskusi to také zaznělo ne z mé klávesnice. nestadartní nastavení KO (mimo předepsané tabulkové hodnoty) kvůli ovlivňování KO pendolínem.

Končím diskuzi. Pravdu stejně nezjistíme. Jak jsem napsal. Příliš rychle nalezena příčina nehody.
registrovaný uživatel 1049an 
31.05.2008 (22:04)  
Ale byl to písek. Pokud vím, byl u té soupravy naměřen šuntovací odpor něco pod megaohm, zatímco by se měl pohybovat v řádu setin ohmu.
registrovaný uživatel worel 
31.05.2008 (22:02)  
knemo:
A co byste tedy očekával, že ČD a spol. zveřejní? Co myslíte, že bylo tou chybou?
Stále tu jen opakujete, že písku nevěříte, dobrá, očekávám ale, že přijdete s něčím vlastním.
registrovaný uživatel 1049an 
31.05.2008 (21:57)  
pavliq: Mám pocit, že drážní inspekci křivdíš. Pokud vím, je jedinou institucí, která tuhle nehodu nepovažuje za věc, ke které může dojít jednou za 1000 let a postavila se jak proti drahám, tak i SŽDC a AŽD. Na její popud se začalo správní řízení. Otázka bude, kdo politicky z koho. Stačí, aby u inspekce vyměnili šéfa a bude zase zameteno.
registrovaný uživatel Palko 
31.05.2008 (21:53)  
To, že se obsadí KO sousedící z kolejí by samo o sobě nestačilo, aby byla kolej prohlášená za volnou! Kolejový obvod na té koleji, by musel hlásit volno, a K TOMU JEŠTE NAVÍC by musel být obsazen sousední kolejový obvod. Takže kdyby odjížděl vlak ze sousední koleje B a obsadil přilehlý úsek, nic by se nestalo, protože kolej A by byla stále obsazena vlakem (její KO by hláil obsazeno).
registrovaný uživatel pavliq 
31.05.2008 (20:54)  
knemo:
Ano, plně souhlasím, SŽDC a AŽD se usnesli, že ZZ je nedotknutelné, plácli si s ČD a.s. a DI, že se vlasně nic moc nestalo, co je to jeden mrtvý fíra, pro uklidnění veřejnosti se "kontrolují" písečníky mašin a buzerují fírové "nařízením", které je sepsáno velmi alibisticky a hlavně jde proti stávajícím předpisům.
Je nám přeci jasné, co by se stalo třebas při projetí návěstila a bouchnutím do čehosi, nedej bůh s lidmi!
Jak by se ptali u soudu? Pane fíra, proč jste nepískoval. když vám to D2 a V15 přímo přikazuje - mohl jste zabránit nehodě!! Kdo měl možnost nahlédnout do soudních jednání, dá mi za pravdu. Tam nikoho žádné číslované bláboly nezajímají.... :-(
registrovaný uživatel MirekM  mail  
31.05.2008 (20:25)  
knemo: Ano, ani tohle by nebylo úplně neprůstřelné za předpokladu, který jsi napsal v předposledním příspěvku. Ale v Moravanech žádný vlak ze sousední koleje neodjížděl, takže téhle nehodě by to zabránilo. U výhybek by teda možná stálo podle tvého příkladu zvážit ještě jednu dodatečnou podmínku, totiž že obsazená výhybka povoluje uvolnění/obsazení pouze pro kolej, na kterou je přestavena.
Nemůžeme mít stoprocentní bezpečnost, ale musíme se snažit se k ní co nejvíc přiblížit.

J. Kareš: Naprosto všechny chyby počítače bez jediné výjimky jsou způsobeny lidským faktorem. Ať už je to obsluha, programátor, konstruktér nebo kdoví kdo ještě. A pravděpodobnost selhání počítačů, kterým se věnuje pozornost výrobců odpovídající jejich celosvětovému nasazení plus pozornost konstruktérů ZZ, je mnohem nižší než pravděpodobnost selhání rozespalého výhybkáře.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko