..: Lokomotiva Taurus poprvé v české metropoli :..

Ilustrační obrázek Praha – Již tuto sobotu 31. května od 9 hodin bude všem návštěvníkům a cestujícím na pražském Hlavním nádraží přistaven k prohlídce stroj nikdy dříve v našem hlavním městě nespatřený – lokomotiva Siemens Taurus, přesněji stroj 1216.226 v nátěru podporujícím český národní fotbalový tým na EURU 2008, bude vystaven veřejnosti. Od deváté hodiny ranní bude k shlédnutí u prvního nástupiště.


Ilustrační obrázekSoučasně s představením tohoto stroje bude probíhat setkání s fotbalovým reprezentantem Tomášem Ujfalušim, který bude zodpovídat dotazy a také proběhne autogramiáda.

Lokomotiva se během dne přesune na nádraží Praha–Holešovice, kde bude také k vidění. Čas příjezdu stroje do Prahy a detailní časy jeho pohybu po metropoli zatím nejsou známy.

Lokomotivy Taurus řady 1216 C jsou uzpůsobeny pro provoz v České a Slovenské republice, Německu a Rakousku. Tato varianta podstupuje intenzivní proces schválení pro plný provoz na území ČR – zatím je povolen jen na tratích Brno – Břeclav a České Budějovice – Horní Dvořiště. V plánu je jejich nasazení ve vozbě vlaků EuroCity na našem území. Řada 1216 / ES 64 U4 je držitelem světového rychlostního rekordu lokomotivy činícího 357 km/h z 2. září 2007, pokořeného na rychlostním koridoru Norimberk – Ingolstadt.

Zdroj: ČD


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 28.5.2008 (11:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla Pozvánky

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
28.05.2008 (19:49)  
84, neboj, Kopřivnici vynechaj ;) tam odvezou na oplátku dosloužit konvoj barčí, tak bacha!
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
28.05.2008 (19:44)  
Mno...Taurus v Praze...jééé...dělá se tour po republice? Příště ho dovezou ukázat třeba do Jaroměře aby taky viděli, co tam stejně nikdy jezdit nebude :oD
28.05.2008 (19:12)  
Anowis, Happy: Akorát, že problém to začíná být již nyní. Kdyby si ve VŘ vybrali ES64U4, už s tím mohli dva roky jezdit (samozřejmě při vedomí všech problémů se schvalováním výkonné asynchronní loko s ohledem na rušivé složky, ovšem 380 se se stejným problémem bude muset teprve poprat.)

Smlouva byla podepsána a je účinná od 27. 12. 2004 prototyp měl být nejpozději do 30 měsíců - tj 27. 5. 2007, první lokomotiva schálená u DÚ má být ČD předána do 48. měsíce od nabytí účinnosti smlouvy, tj. 27. 12. 2008...

Vzhledem k tomu, že prototypy ještě nebyly ještě ani dokončeny, natož aby byly oživeny a najížděly první km, lze očekávat zpoždění minimálně 1 rok...
28.05.2008 (18:59)  
čmoudík: Díky za info. Je to ostuda. Až se schválí Taurus na "hlavní" tratě, asi si připiju na zdraví; snad to nedude v domově důchodců... .
28.05.2008 (18:28)  
Samozřejmě z Brna a do Brna jako nečinný.
28.05.2008 (18:27)  
Samozřejmě,že se to ví,Cargo to samozřejmě nebude, přijede na zvl Sv už ráno v 6:00 do Libně. Holešovice se nekonají,zpět pojede na 875 do Brna a poté na 275.Toť vše
28.05.2008 (18:05)  
Jak ten Taurus dovezou do Prahy to ví Cargo. Normální mimořádná přeprava.
Registered user happy 
28.05.2008 (17:55)  
ad waszyn: No ona je to politická vůle a tlak,aby to právě byla rádoby tuzemská firma.Ale věřím,že si snad reputaci opraví.
Registered user waszyn 
28.05.2008 (17:48)  
Anowis: ano, samozřejmě bude určitě lepší lokomotiva z 20 kusové série, kde kus to originál, po 10 letech nevychytané mouchy apod. Ano správně narážím na 471. Je trestuhodné, že po těch zkušenostech dráhy nesáhly po seriově vyráběném osvědčeném produktu.. A tato společnost ještě dostane 12 giga na svůj super shopping..
Registered user Anowis 
28.05.2008 (17:40)  
Pevně věřím, že tento rakouský šmucke nechtějí dráhy kupovat.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko