Kutná Hora - Železniční stanice Kutná Hora město je zařazena mezi nádraží, která by měla být v rámci projektu Českých dráh zrekonstruována. „Hledáme partnera, který zainvestuje opravy a za to dostane dlouhodobý pronájem komerčních prostor,“ vysvětluje podstatu projektu „Živá nádraží“ Markéta Krausová z tiskového oddělení ČD. Jedním ze zájemců, který se o rekonstrukci nádraží uchází, je také samotné město Kutná Hora, které se tak může stát případným investorem.
„Podali jsme nabídku společnosti České dráhy reality,“ potvrzuje starosta Ivo Šalátek s tím, že to byla jediná cesta, jak změnit současný stav tohoto objektu v centru historického města. Ve spolupráci s projektanty „Kutnohorského oblouku“ připravili na tuto lokalitu studii, zahrnující rekonstrukci a dostavbu výpravní budovy za zhruba 18 milionů korun. Počítají i s parkovištěm pro 100 aut za 2 milióny. Vybudují se také příjezdové komunikace, chodníky, veřejné osvětlení a zeleň. Jestli město uspěje, chtělo by na rekonstrukci využít evropské peníze.
Kutnohorský oblouk zkrátí spojení s Prahou
Dalším projektem, který by měl výrazně posunout kvalitu vlakové dopravy do historického a turisty vyhledávaného města, je „Kutnohorský oblouk“, tedy nové, elektrifikované spojení mezi stanicemi Kutná Hora hlavní nádraží a Kutná Hora město, které by odstranilo stávají úvraťovou jízdu, zvýšilo traťovou rychlost z 50 na 70 km/h, zkrátilo jízdní dobu ze 7 na 4,5 minuty a umožnilo přímé spojení do Prahy pantografovými jednotkami. Tam stále probíhá řízení o vlivu životního prostředí EIA, které by v nejbližších měsících mělo skončit. „Záleží na státním rozpočtu, zda se podaří tuto akci zařadit do investičních akcí,“ komentuje tuto záležitost starosta s tím, že stále vede jednání na kraji i přímo s ministrem dopravy.
zdroj: Deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jak na to.
o tom kutnohorským oblouku je to na str.25, ale i ten zbytek stojí za prohlídnutí
KH je dnes - to je realita - dalším, trochu vzdálenějším předměstím Prahy, takže je zájem, aby se tamní obyvatelé dostávali rychle do metropole za prací apod. Nejde jen o dojíždění do PH, ale i do Kolína apod., tak aby se cesta železnicí stala atraktivní a obyvatelé nemuseli používat silničních vozidel (včetně autobusů) na přecpané silnici do Kolína.
Platí to i naopak, V KH se staví velká fabrika, takže bude patrně zájem o dojíždění i do KH apod.
Drátečky jistě upravit lze, investory - trafikanty, nebo značkové boutique - mám pochybnost. I zřídit oblouk lze. Ale proč to prvé i poslední hradit (nedej bože) z veřejných rozpočtů, pokud není ekonomicky rozumné vytížení?
Naproti tomu bych byl i pro dotaci ve smyslu Praha - Třebová, Praha - Beroun (Plzeň), potažmo Praha - Kralupy (Roudnice), asi i Přerov - Ostrava na (snové) čtyři koleje.
Z obdobného soudku = rozpočtové určení daní (připouštím, nepatří sem, pouze pro ilustraci). Často a rádo se nadává na Prahu, ale i Brno a Ostravu, tedy obce, které jaksi přirozeně stále živí více lidí, než kolik (= kteří) tam bydlí. Ale že odsávají i (samozřejmě vůlí našich poslanců) těm menším uměle vzniklá stutární a nová krajská města a to na úkor dobře vedeným dědinám, to je jaksi OK. Primárně mne napadají statutární města nedosahující ani 100k obyvatel v Ústeckém kraji, odkud "ti úspěšnější" namnoze jezdí za prací právě do Práglu. A to včetně města historicky krajského. Neplatí to náhodou i o Vysočině a Liberci?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.