Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR
Uz je to zpet (informace DI o dosavadnich zjistenich k nehode v Moravanech). Nekdo z k-reportu na DI napsal a odpovedel mu primo tiskovy mluvci pan Neusar, byla to snad nejaka technicka zavada (ze zmizel ten clanek z jejich webu).
Lidi jestli jste četli ten canc o zákazu pískování, proberte svoje nadřízené, ať už někdo konečně hne zadkem, zvedne telefon , zavolá do AŽD, že není možné aby zabezpečovacímu zařízení 3.(nebo kolikáté) generace zmizel vlak z "dohledu" a to se nad tím ani nepozastavilo a staví si vlakové cesty vesele dál....To je totiž ta pravá vina. Ne fíra, ne písek. Teď zmizel vlak protože písek, příště protože kupa listí a sliz z něj,olej,mour,cement, co já vím co dá všechno rozsypat na dráze po obou kolejnicích jedné koleje a následně to rozjet nedaleko zastavujícím vlakem s kotouč. brzdami.A co místo písku na lokomotivách používat železné, lépe však měděné piliny ? :-) Doufám že kromě cancu o zákazu a omezení pískování se tvrdě pracuje i na úpravě softwaru....
Takže jsem zvědavý s čím a jak přijde DI a DÚ.
Podle všeho, to totiž zatím vypadá, že dosavadní zprávu proti ESA 11 si někdo objednal. hádejte proč asi.
O snížené viditelnosti, tj. viditelnosti kdy není možné rozeznat osoby a předměty na vzdálenost 100 metrů a používají se noční návěsti se nikde nepíše.
Uvědomte si, že strojvedoucí při nehodové události zahynul, nemůže se nijak bránit, takže se bude vycházet z toho, že včas nebrzdil, resp. že začal brzdit pozdě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.