Plzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".
Lidé, kteří si zakoupili jízdenku za starou cenu ji mohou rezervovat na konkrétní datum do koce května včetně rezervací na červnové spoje. Poté již nepůjdou použít na rezervaci, ale jen je bez poplatku vrátit. Jízdenky za starou cenu jsou ovšem stále na některých spojích doprodávány a tak se cestující mohou setkat jak s novou, tak i ještě se starou cenou. Což mnohé cestující překvapilo, když jedou pokaždé za jinou cenu.
Za shodnou cenu, 90 korun, jezdí i konkurence, například ČSAD Autobusy Plzeň, nebo Centrum Tour. Ty však dovezou cestující až do centra Prahy, kdežto Student Agency jen na okraj prahy do Zličína, odkud musí pokračovat dál městskou hromadnou dopravou. ČSAD Autobusy Plzeň jezdí na Zličín z Plzně za 70 Kč, navíc nabízejí například 20% slevu na zpáteční jízdné. Jízdenka vlakem přijde mezi hlavními nádražími na 145 korun, zákaznické jízdné na 109 Kč, zpáteční jízdenka pak 261 Kč, resp. 196 Kč.
Zdroj: iDnes.cz, foto: Student Agency
Pro ostatní a hlavně Pekaře: Což SA nesplňují, mají proti zisku obrovský obrat. Jančura vlastně nemá "co točit" tak si musí půjčit, přečtě te si něco o ekonomice a o tom jak se dělají peníze. Copak si myslíte, že se točit musí jenom vaše peníze?
Já bych si jen dovolil vyřknout domněnku, že Jančura si svůj kolejový projekt nevycual z prstu, ale má dost detailní kalkulace a podnikatelký plán. Ostatně bez toho by mu stejně žádná banka nepůjčila. A vzhledem k tomu, že mu banky hodlají půjčit, tak se zjevně projekt jeví životaschopně.
Na světě existují velmi funkční privátní železniční dopravci, tak nevím proč by ten model nemohl fungovat i u nás. Největší problém v ČR je, že bohaté společnosti nehodlají své snadno získané miliardy (např vedení ČEZ) investovat do veřejné dopravy. V tomto ohledu má u mě Jančura značné uznání - nesyslí, ale prostředky investuje a společnost rozvíjí.
Nicmene, ze neco neni mozne, tak v to jsi neveril ty, ne ja. Takze nevim, proc mi pises priklady neceho "nepravdepodobneho" co se stalo navzdory...
Kdyby ti nekdo pred 10 rokama rekl, ze ti proda letenku do Londyna za 500 korun, tak by to nebylo velkohube, ale zrale na psychiatra...
2.Pokud ho ty vlaky neuzivi, tak co ho bude zivit? Vydela 3 giga prodejem work&travel?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.