..: Traťový úsek Kunovice – Veselí nad Moravou je již řízen dálkově z jednoho místa :..

Ilustrační obrázek Kunovice - V železniční stanici Kunovice bylo aktivováno zabezpečovací zařízení ESA 11 od výrobce AŽD Praha. Systém ESA 11, propojený s tzv. graficko-technologickou nadstavbou, zajišťuje od konce března 2008 provoz mezi Kunovicemi a Veselím nad Moravou. Nahradil dopravní zaměstnance ve 3 železničních stanicích, z nichž dvě jsou nyní dopravně neobsazeny. Provoz řídí z Kunovic jediný výpravčí z dálkového obslužného pracoviště.

Do plnohodnotného řízení celého traťového úseku zbývá ještě realizovat traťové zabezpečení mezi Uherským Ostrohem a Veselím nad Moravou. Optimalizací se ušetřilo během posledních 3 let celkem 35 zaměstnanců.

Nyní se v Kunovicích střídá ve směnách 8 výpravčích, kteří řídí provoz na úsecích Uherské Hradiště – Kunovice – Veselí nad Moravou a Uherské Hradiště – Kunovice – Hradčovice. Současně obsluhují informační systémy pro cestující ve stanici a také v dálkově řízených stanicích Ostrožská Nová Ves a Uherský Ostroh.

Ilustrační obrázek

Zařízení, instalované společností AŽD Praha, se muselo přizpůsobit specifickým podmínkám tamější dráhy. V tomto místě se křižují 2 velmi frekventované tratě a denně musí výpravčí stavět vlakovou cestu asi pro 200 vlaků osobní dopravy. Na ukončenou stavbu bude navazovat instalace zařízení ESA 11 v Uherském Brodě, které umožní dálkově obsluhovat traťový úsek Kunovice – Luhačovice.

ilustrační foto: Šari

zdroj: Železničář


Adys Poslat mail autorovi | 29.4.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


registrovaný uživatel Jozka 
30.04.2008 (19:33)  
Lépe by bylo napsat, že je nutno stavět asi 200 vlakových cest ;-)

..ale zdroj: Železničář a krátký "výcuc" z něj mluví za vše. Dokonce 3 (!) zaměstnanci odešli úplně mimo dráhu, zbytek doprovodný soc. program (11 lidí) a ostatní stále na dráze :-D
30.04.2008 (16:30)  
Těch 200 vlaků nebude přitaženo za vlasy. Pro každý vlak musíte stavět vlakovou cestu v každé stanici, takže počet vlaků se vám násobí počtem stanic a stavění vlakové cesty pro vjezd a odjezd se počítá samostatně. Pro jeden vlak z Kunovic do Veselí tedy máte čtyři vlakové cesty v nácestných stanicích a pátou v Kunovicích (i pro směr Uherské Hradiště).
registrovaný uživatel karosa  mail  
30.04.2008 (14:45)  
Fr.Omáčka: tam zřejmě vypadlo slůvko "i nákladní", jinak těch osobních bude kolem 150 denně(podle mého odhadu).
30.04.2008 (11:43)  
Není 200 vlaků osobní dopravy značně přitaženo za vlasy?
29.04.2008 (21:27)  
Hlavně nechápu, proč se to celé neřídí rovnou z Přerova? Možná časem no ... :-)
29.04.2008 (19:28)  
Semík: Myslím, že to bude ještě na dlouho. V Brodě se teprv vyměňují návěstidla a mezi Brodem a Hradčovicema pak instalují jedny závory a mění zabezpečovačka.
registrovaný uživatel Semík  mail  
29.04.2008 (19:10)  
Jak to teda bude s tím ovládáním. Úsek z Hradčovic do Kunovic bude ovládán z UH. Brodu, nebo zůstane Kunovicím? Jsem svého času zaslech, že Luhačovice - Kunovice budou řízeny z UH. Brodu. A kdy nám to zprovozní až do Luhačovic? Kabely už jsou skoro 3/4 roku položeny.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko