Fulda - V sobotu večer, krátce po 21. hodině, došlo v tunelu nedaleko německého města Fulda k vykolejení rychlovlaku ICE. Podle oficiálních informací byl důvodem nehody střet vlaku se stádem ovcí v rychlosti asi 250 km/h, přibližně 500 metrů za vjezdem do tunelu, načež po prudkém brždění vykolejilo deset z dvanácti vozů soupravy. Spojem ICE 885 z Hamburku do Mnichova jelo přibližně 170 cestujících, z nichž 20 utrpělo lehká a tři středně těžká zranění, převážně zlomeniny a pohmožděniny. Ostatní cestující byli z místa nehody evakuováni záchranným vlakem a autobusy. Provoz na trati byl přerušen a na místo nehody byl vyslán nehodový vlak, specializovaný na nehody v tunelu. Podle policejních zdrojů při srážce uhynuly dvě desítky ovcí.
Landrückentunnel se nachází na vysokorychlostní trati Hannover-Würzburg. Má délku 10 779 m a je nejdelším železničním tunelem v Německu. Otevřen byl v roce 1991 se začátkem provozu vlaků InterCityExpress na síti DB a vlaky jím projíždějí rychlostí až 250 km/h. Zatím není známo, jak se stádo přibližně 120 ovcí na trať dostalo, nicméně policie už jejich majitele zná. Souprava ICE první generace, tvořená dvěma hnacími a deseti vloženými vozy, vykolejila téměř v celé své délce a zastavila přibližně po kilometru jízdy. Škoda na trati a vlaku se již v neděli ráno odhadovala na několik milionů eur, pozdější odhady ale předpokládají částku výrazně vyšší.
Vysokorychlostní trať mezi Fuldou a Würzburgem zůstává neprůjezdná až do odvolání, přičemž správce infrastruktury předpokládá trvání oprav na několik dní. Deutsche Bahn uvažuje o vypracování výlukového jízdního řádu s platností od pondělí 28. dubna. Vysokorychlostní spoje v relaci Hamburg - Kassel - Würzburg - Mnichov jsou vedeny odklonem a jejich jízdní doby se tak prodlužují o minimálně 30 minut.
zdroj: n-tv.de, Novinky.cz, Deutsche Bahn
Děkujeme uživatelům comar a Vampiric
Jinak to "vzdyt se nikdy nic nestalo" mi něco připomíná. Vysoce postavení hlupáci jsou zkrátka všude, nejen u nás.
Tunel ma sikmy betonovy portal, ale trat je v celem useku neoplocena, nikde neni oplocena. A Mehdorn pravil hned ze zacatku, ze to neni treba, vzdyt se nic nikdy nestalo a nikomu to dosud nevadilo.
***
Takže je možné, že budou povoláni odborníci od STASI na stavění drátěných zátarasů na někdejší Německo–něměcké hranici, resp. berlínské zdi...
Jedna verze hovoří o tom, že to hlásil do Fuldy "Aufsicht" (výpravčí), druhá do FnM dispečerům.
Nevylučuji, že pravda je obojí. Jenže než systém dokázal informovat strojvedoucího ICE 885, tak byl malér hotov. Klíčovou otázkou je, zda komunikační systém DB dovoluje hovor přímo mezi strojvedoucími nebo nějaký generální kanál, tak aby hlášení slyšeli všichni ...
Zřejmě to všichni podcenili - no kdo by předpokládal, že stádo ovcí dokáže vykolejit vlak ... když střetnutí s podstatně větší "krávou" skončí jen likvidací dobytčete a škody na vlaku jsou minimální.
Já si osobně myslím, že vyšetřování skončí konstatováním, že se jednalo o souhru okolností, které nikdo nepředpokládal (ani v nejhorším snu).
Kdyby, kdyby, kdyby
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.