..: Včas jelo v prvním čtvrtletí devět vlaků z deseti :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Českým drahám se daří dodržovat jízdní řád čím dál více, alespoň podle statistik. Zatímco v loňském říjnu přijelo včas 85 % vlaků, v únoru a březnu už to bylo přes 91%. Z 213 tisíc vlaků vypravených minulý měsíc jich do cílové stanice dojelo 194 tisíc podle jízdního řádu. Toto číslo považuje vedení ČD za úspěch i proto, že s příchodem jara začala SŽDC opravovat několik tratí, na nichž se pak spoje častěji zpožďují. Kritici ovšem připomínají nepřesnou metodiku, kterou ČD pro sběr dat používají.

Průměr za první čtvrtletí tohoto roku je pro ČD ještě příznivější. Z celkového počtu 631.538 vypravených vlaků osobní dopravy jich včas dojelo 591.047 - tedy 93,6 %. Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly si cestující na zpoždění stěžují zejména kvůli výlukám na rekonstruovaných tratích nebo závadám například na výhybkách nebo zabezpečovacím zařízení.

"I když jsme při přípravě jízdního řádu plánované výluky zohlednili, někdy stačí drobná nepředvídaná mimořádnost, jako je závada na provozovaných kolejích nebo na vozidlech, a zpoždění už se nedá zabránit," vysvětluje Miroslav Jasenčák, ředitel Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy ČD. "Převážná většina zpoždění dálkových vlaků přitom vzniká kvůli vnějším vlivům, které České dráhy nemohou ovlivnit," dodává. ČD už přitom musely Olomouckému kraji za zpoždění v loňském roce zaplatit 2,6 milionu korun.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 27.4.2008 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
30.04.2008 (10:28)  
V akom prostredí ČD fungujú, také robia štatistiky. Kraje pokuty ukladajú na základe tejto štatistiky, tak je logické,že sa optimalizuje práve na ňu. Nezabúdajte na to, že zákazníkom ČD nie je cestujúci (nepočítam SC) ale kraj/štát ...
29.04.2008 (17:44)  
Jirka Panther, tenzor:
Velmi krásně vystiženo.

Otázka pro tvůrce Babitronu: Bylo by možné na základě sledovaných zpoždění vypracovat nějakou vypovídající statistiku?

Když se člověk podívá sem
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpcizina
je mu opravdu jasno.
registrovaný uživatel M 
29.04.2008 (16:06)  
kua, tenzore, prekvapujes:-)
29.04.2008 (14:31)  
Tak jsem konečně pochopil, proč byl Babitron v původním provedení tak nežádoucí. Naprosto se připojuji k Tenzorovi, který to krásně definoval - kolik lidí přijelo včas? To by byl ukazate!!!
Další věc, která se hodí je vyvatování posledního úseku trasy vlaku. Má to logiku, ale zkresluje statistiky.

No a na závěr - když si pustíte Babitron, průměrná barva v pracovní den je žlutá a při pohledu na tabulku On-Line slovenských vláčků, tak tam najdu jinou barvu než zelenou jen u vlaků v Čechách a někdy z Maďarska, či Rakouska. Může to někdo vysvětlit?
registrovaný uživatel tenzor 
28.04.2008 (18:34)  
Jinak když mluvíme o srovnání, mě přišlo trefnější tohle (ze začátku 80. let):
Veškeré změny cen jsou prováděny citlivě a s ohledem na blaho spotřebitele, například zdražení předního hovězího je vykompenzováno zlevněním lokomotiv na zahraničním trhu.
registrovaný uživatel tenzor 
28.04.2008 (18:32)  
Michal Janko: spíše osobominut..
Modelový příklad: máme čtyři motoráčky, v kterých jede 20 lidí v každém, tři 'normální' osobní vlaky se 100 lidmi, jeden spěšný vlak se 120 lidmi, dva rychlíky se 150 lidmi a jedno EC s 200 lidmi. Motoráčky jedou víceméně na čas, osobní vlaky mají zpoždění 5-7 minut, což se zakamufluje na 5, jeden rychlík jede se zpožděním 5 minut stejně jako spěšný vlak a jeden má 20 minut. EC má 30 minut zpoždění, ale protože dojelo ze sousedního státu o 10 minut pozdě, tak se to nepočítá. V podání ČD jely vlaky včas na 90 procent.
Lidi ze dvou osobáků chtějí přestoupit na rychlík, ale to jim nevyjde protože na přestup je jen 5 minut a přesně se zastavením vlaku od protější hrany rychlík odjede. Tím pádem celkem 50 lidí musí čekat dvě hodiny na další.
Stejný osud potká osud 50 lidí z rychlíku a 50 z EC, kteří přestupovali dál. Budeme v našem příkladu hodní, lidi z rychlíku musí čekat v průměru jen hodinu na další vlak a ze spěšného vlaku je přestup v pohodě.
Takže, vlakem jelo celkem 1 000 lidí, pozdě do cíle přijelo 920 lidí (tedy jen 8 procent dojelo včas), z toho 400 s výrazně větším zpožděním než 5 (7) minut. Celkové zpoždění bude 50*120 + 250*6 + 120*5 + 150*5 + 50*60 + 100*20 + 50*60 + 150*30 = 21 350 minut, v průměru tedy 21,35 minuty na člověka. Ale 90 procent vlaků jelo na čas, že?
registrovaný uživatel M 
28.04.2008 (17:56)  
MJ - docela trefne srovnani:-)
28.04.2008 (17:30)  
Taky ste desetiprocentní? :-)
28.04.2008 (16:48)  
babilon:
Nahotu krále by odhalila statistika zpoždění dálkové přepravy, nebo ještě lépe zpožděných osobokilometrů.
Podle téhle propagandistické statistiky totiž platí, že když pojede motoráček v relaci Václavice--Starkoč celý den včas a všechny vlaky EC v ČR budou zpožděny o 200 minut, stále pojede většina vlaků včas.
Trochu mi to připomíná světlé socialistické včerejšky, kdy jsme si měli úžasnou průmyslovou výrobu, dámských vložek a pomerančů se však jaksi nedostávalo.
28.04.2008 (12:52)  
Chikatetsujin: Čísla jsou v pořádku (možná, že někdo něco občas ulže, ale je to statisticky nevýznamné). Problém je v tom, že jsou to počty zpožděných vlaků, nikoliv zpožděných cestujcících. Tam to procento bude výrazně vyšší, neboť zpožděné jsou především dálkové rychlíky.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko