..: Nové webové stránky o cestování mezi Prahou a Brnem :..

Ilustrační obrázekBrno - České dráhy zpřístupnily veřejnosti novou sekci svých webových stránek, věnovanou speciálně cestování mezi Brnem a Prahou. Dopravce tento krok komentuje snahou o zpřehlednění poskytovaných informací o možnostech přepravy mezi českou a moravskou metropolí. Cestující tu naleznou ceníky jízdenek a přehled všech dostupných vlakových spojení, včetně detailů o jízdě vlaků. Nová část webu ČD navíc na jednom místě prezentuje prakticky všechny možnosti slev a platné akční nabídky, čímž částečně reaguje na častou kritiku nepřehlednosti tarifního systému a nedostatečné propagace svých produktů.

"Počet cestujících mezi Brnem a Prahou je obrovský. Chceme proto pomoci lidem zorientovat se v našich obchodních nabídkách a všechny, kdo váhají, jak jet do Prahy, přesvědčit, že cesta vlakem může být levná a pohodlná,“ říká Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace ČD. Nová část firemních webových stránek nezapomíná ani na zdůraznění kvality spojů na prvním koridoru: od brněnských expresů, přes mezistátní vlaky EuroCity až po spoje vedené jednotkami pendolino. V aktuálně platném grafikonu jezdí mezi Prahou a Brnem rekordní počet taktových spojů, z toho šest párů expresů, které na své cestě zastavují pouze v Pardubicích. V kombinaci s vlaky EC a SC je tak každou hodinu zajištěno rychlé spojení dvou největších měst republiky.

zdroj: České dráhy a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Praha


 Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.04.2008 (16:37)  
jakub - ja vim, ale znas to - jsou obchody, kde maji (v "prumeru") protivny prodavacky a jsou obchody, kde maji (v "prumeru") prodavacky ochotny...
21.04.2008 (10:04)  
Popravdě řečeno už po přečtení první věty, kde se praví ta stará pohádka o nehodách na D1 jsem se musel smát. Kolik autobusů je průměrně denně zpožděno kvůli nehodám na D1? Jaká je tedy průměrná jízdní doba autobusu při započtení zpoždění? A ted to samé u vlaků. Domnívám se, že zrovna tak časté jako jsou nehody na D1 jsou i mimořádnosti na koridoru jako PZZ atd. Navíc jízdní doba vlaků je delší i podle jízdního řádu a to zhruba o 10-20 minut (SC nepočítám, protože je to trochu mimo)...
20.04.2008 (22:58)  
M: To je vše o lidech - někteří informují...
registrovaný uživatel M 
20.04.2008 (21:53)  
Muj cerstvy postreh (s tim webem to souvisi zhruba tak, jak napsal ten "Japonec") - naci borci vcera ve dvou Havirov-Brno. O vlacich vedi asi celkem prd a ja blb jim radu nedal. No, zahlasili zpatecni Brno a co dostali? Samozrejme lupen za 650, ackoliv mohli mit za 390. Ale to by jim to ta kravka/vul museli rict ze...
Dilo pak zavrsili tak, ze zpatky museli pres Breclav, takze kdybych jim nerekl, ze by to radsi meli nahlasit nak doprdu, tak jeste mohli zaplatit flastr...

Takze webem, o kterem "nikdo" nevi to zacina, neochotou informovat to pokracuje a totalnim vseobecnym odporem k CD to konci...
19.04.2008 (14:10)  
Pato: Na kritice není nic špatného. Pokud to není je sprosté pomlouvání, tak jde o názor pisatele - je jedno jestli má pravdu nebo ne, je to výraz postoje vůči dané službě.

K webu ČD. Typický obyčejný cestovatel: Otevře IDOS, najde spojení v požadovaný čas a vidí cenu: Connex 242 Kč, vlak 314/236 Kč, u spojů SA není uvedena cena. Co mě vede pátrat po zajímavější cenové nabídce ČD? Nic. Nejdřív musím zjistit, že taková možnost vůbec existuje, pak jí budu hledat.

Takže stránka sama o sobě není špatná, ale špatné je, že se moc nepracuje na tom jak k ní zájemce přivést.
registrovaný uživatel pato 
19.04.2008 (13:25)  
Začínám mít dojem ,že i kdyby ČD jezdily zdarma,bude to pořád špatně ,jen proto, že jsou to ČD. Ať udělá tento podnik cokoli,-viz tvorba nových stránek- je okamžitě podroben kritice"odborníků na slovo vzatých".Přesto, že hodně věcí v činnosti ČD se mi nelíbí tak z kritiky čehokoliv za každou cenu je mi zle. A nezapoměňte se do mě obout jak jsem zastánce dráhy a jak jsem určitě placený propagátor ČD. :-)
registrovaný uživatel M 
19.04.2008 (10:22)  
Nevim no... Patnact procent malo? Asi dost zalezi na objemu produkce, velikosti a strukture fixnich nakladu a tak ne? Je jasny, ze kdyz si 15% prirazi hospoda ke steaku tak nevydela. Lowcosty nebo nedej boze financni spekulanti by za 15% asi utrhli ruce...
19.04.2008 (9:25)  
Ad tenzor: Smyslem mého příspěvku bylo poukázat na to, že není velký rozdíl mezi pojmy "SA" a "dopravci na realci Praha - Brno".
registrovaný uživatel tenzor 
19.04.2008 (9:21)  
M: odhadem a víceméně spodní hranici nákladů, samozřejmě můj odhad může být úplně mimo, ale zarážely mě řeči některých lidí (byť třeba spojených s Tourbusem apod.) že je SA jen pračka špinavých peněz a že v žádném případě nemůžou vydělat, takže jsem si to zkusil spočítat a vyšlo mi tohle.
Jak už jsem psal těch 20-30 je při ceně jízdenky 180 Kč, někteří jezdí na levnější, takže reálně vydělají méně, jen pár procent z ceny lístku. Ale i těch 15 procent zisku z obratu pro drtivou vetšinu našich obchodníku málo je.

zirecek: ano, ale snaží se vydělávat co nejvíce s ohledem na vytlačení konkurence i na budoucnost (teď by mohli ještě zvýšit ceny a rýžovat na tom, ale neudělají to, protože ví, že by mohli časem ztratit pozice). Je to opačný přístup než má většina obchodníků s čímkoli u nás (zvednu ceny, ejhle, nemám větší zisky, protože mám méně zákazníků -> opět zvednu ceny nebo snížím kvalitu).
registrovaný uživatel M 
18.04.2008 (21:32)  
tenzor - by mne fakt zajimalo, jak jsi pocital fixni (rozumej nevazanej na konkretni jizdu) naklady... A doufam, ze jsi pro vsechny spolecnosti neuvazoval stejnou castku...

BTW - a kolik by mel byt ten zisk na jednu jizdenku teda? Kdyz 20-30 z toho tveho komentu vyznelo jako hrozne malo. Vzdyt je to 15% z ceny listku...
18.04.2008 (19:01)  
tenzor: Vždyť SA se snaží vydělávat co nejvíce, má jen poněkud jiné postupy než většina; i když je to pořád jen forma reklamy, :-).
registrovaný uživatel tenzor 
18.04.2008 (18:02)  
ekoter: a čí je to chyba? Já bych řekl že konkurence, která není schopná konkurovat (ať už se jedná o jiné autobusy nebo vlaky).
Jinak s těmi náklady, jednou jsem to zkusil počítat a vyšlo mi že pri 180 Kč jízdence a plně obsazeném autobusu by mohla SA vydělávat 20, max. 30 Kč. Pravda, studenti jezdí levněji, takže méně. Ale o to go, chytrý obchodník nemusí vydělat moc, zvlášť když si tím udělá reklamu na jiné výrobky, blbý (tj. naprosto typický český) obchodník se bude snažit vydělat co nejvíc za každou cenu aniž by zákazníkovi nabídl kvalitu a pak se diví, že ho převálcoval ten chytrý a že musel jít s cenami dolů a i tak o jeho produkty není velký zájem...
registrovaný uživatel M 
18.04.2008 (17:54)  
Asi nejlepsi koment byl ten, ktery "kritizoval" to, ze CD "reklamuji" v jizdni radu apod. Ne porad, ne pouze, ale podobnych "reklam" je hodne. Je sice fakt, ze tahle reklama je nejlevnejsi, ale taky na prdlacku:)
18.04.2008 (16:35)  
Že tu konkurenci mají ale velikou! Já si myslím, že z hlediska přepravních objemů mají na relaci Praha - Brno tak 80 až 90% (pokud beru jenom autobusy).
registrovaný uživatel Web 
18.04.2008 (16:05)  
Petryk: 1) Je mi to uplně fuk, podstatné je, že SA nedostává dotace, ČD dostává. To se pak dělá marketing :-)
2) Praha-Brno nejezdí busy jenom SA.
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
18.04.2008 (11:34)  
Anri05: K Vasemu bodu 3 - souhlasim, dle meho nazoru je dukazem zlepseni prave i tato newska.... Spise doslo ke vzajemnemu nepochopeni...myslim,ze mame podobny nazor na vec
registrovaný uživatel tgw 
18.04.2008 (11:10)  
Pane M@ro. Úvaha VRT Pardubice Brno.A kolem jakých měst či území by měla úvaha VRT býti trasována,nevíte?
registrovaný uživatel M@ra 
18.04.2008 (10:55)  
tgw: Víc narovnávat svitavskou trať nemělo smysl, když se uvažuje o vedení VRT mezi Pardubicemi a Brnem. Taky máme pendolina...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
18.04.2008 (10:48)  
FFMartin:
1. delam se statni sprave (tedy ve verejnem sektoru)
2. reklamy ve vlaku pomijim, nic takoveho jsem nemel na mysli
3. prezentace a P.R. sluzeb CD se podstatne zlepsilo, staci otevrit oci :)
registrovaný uživatel tgw 
18.04.2008 (10:42)  
Když srovnám jízdní časy ČD a Student Agenci směr Praha-Brno,jsou celkem totožné.Zhruba 2:30.
Po železniční trati 010 a 260 je to 255 km.
Po silnici je to 200 km.Což je kratší.

Nicméně časté dopravní nehody na D1 a následné tím vznikající kolony,dále než se motorista vyhrabe z Prahy, také nějaký čas zabere.
Je zde zase fakt,že oněch 130 km h dodržuje málokdo.
Například p.Topolánek oněch 130 km h na tenis rozhodně nejel.Dle odhadu to vycházelo na průměrnou rychlost daleko vyšší.Podotýkám bez majáku.
Proto se ale také domnívám ,že rychlost 70,80,90 km /h není v tomto směru dostačující pro železnici.

Škoda,že na trati 260 nebyla více zohledněna rychlost, ale pouze rekonstrukce. Musím říci ,že právě proto se zde místy jezdí 70-80,90 km/h.A právě kvůli této rychlosti je pak výsledný čas i větší.Nicméně je dobře ,že tratˇ je rekonstruována.


Kdyby se zde více zohlednila rychlost, mohl se čas dostat na možná i na dvě hodiny.A nemuselo by se uvažovat u budoucí vysokorychlostní trati Praha Brno.

Ona zrovna ideální není situace i na trati Chocenˇ- Ústí nad Orlicí.Nicméně zde už je to vymyšleno.

Zkopírované z odkazu níže
http://www.k-report.net/koridory/soucasn3.htm

V prvním pololetí roku 2006 byla vyhlášena a posléze společností SUDOP Praha vyhrána soutěž na Územně technickou studii (UTS) Nové tratě Choceň - Ústí nad Orlicí, čímž se definitivně ukončily veškeré optimalizační snahy dnešního úseku.
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
18.04.2008 (10:27)  
to Anri05: Jeste malou poznamku - reklamy ve smyslu: Jezdete vlakem, nechte auto doma - nalepene ve vlaku, ci otisknute v jizdnim radu jsou trosku nosenim drivi do lesa, ne? :-))
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
18.04.2008 (10:14)  
to Anri05: Mozna jsem mimo, nicmene to, ze nekde pusobi cely odbor, jeste neznamena, ze ja ta cinnost skutecne kvalitne vyvijena... Pro ztratu iluzi doporucuji alespon kratkou praxi ve statni sprave...;-)
registrovaný uživatel Petryk 
18.04.2008 (9:49)  
Web: Docela by mě zajímal odhad kalkulace jedný cesty žlutýho busu Pha-Brno a tý samý cesty jednoho expresu. Já si myslím, že obojí je cca tržby=náklady a pro ČD je dotace=zisk a pro SA je to především hodně luxusní P.R. (a rozpouštění nákladů)
dopisovatel nebo člen ŽP Dandy1 
18.04.2008 (9:33)  
To si zas asi delaj srandu:/

"Akční nabídka Praha – Brno za 175 Kč
Zvýhodněnou jízdenku pro cesty mezi Prahou a Brnem nebo Brnem a Prahou mohou využít všichni cestující. Prodej jízdenky není podmíněn žádným průkazem. Jízdenku za tuto speciální cenu můžete zakoupit u pokladních přepážek v železničních stanicích, a to nejpozději v den před dnem odjezdu. Jízdenky platí v přímých vlacích přes Pardubice i přes Žďár nad Sázavou."


Idealne v kombinaci s nasledujicim bonusem:

"nabídka platí pouze do vyprodání stanoveného limitu jízdenek s akviziční slevou na den (pokud pokladní oznámí, že již nelze vystavit jízdenku za tuto cenu na požadovaný den, doporučujeme cestujícímu využít některou obchodní nabídku ČD)"

Ano, to je zpusob, jak prilakat (nove) cestujici. Koukam, ze uz je to tu od 1. ledna, ale ted me to prastilo do oci... tohle uz je vazne vysmech.
18.04.2008 (9:14)  
To FFMartin - chtěl jsi říct "odporníkům" ? ne?
18.04.2008 (9:04)  
Petryk - Nedělní nástup do Slavkova v Pardubicích směr Brno cca 130 kousků

Ad webovky - chtěl jsem hlavně upozornit, že porovnání obyčejný necestující s ČD ani nenajde. A ještě jsou v něm chyby - neinformování o omezené nabídce eLišek.

M - vlastní webovky mají smysl, jsou-li zaměřené na správnou cílovou skupinu. Ti, co cestují pravidelně, to vezmou jako obyčejné shrnutí jim dříve známých slev, nových cestujících to ale moc nových zákazníků nepříláká, neboť web ČD nesledují. Jediná možnost je masivní reklama na jiných stránkách (jak píše Petryk), třeba ÚAMK, weby dopravního zpravodajství, ...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
18.04.2008 (8:53)  
FFMartin:
na C(S)D se nikdy nikdo doposud nezabyval propagaci, jak levneji cestovat

To ses trochu mimo, ne? Propagaci se zabyva cely odbor CD a ruznych letaku, bilboardu, plakatu, lavicek atp. na slevy je vsude dost. Zbyva snad uz jen ta reklama v elektronickych mediich.

Problem je ale opravdu trochu v tom, co pise Web.
registrovaný uživatel FFMartin  mail  
18.04.2008 (8:34)  
Podle meho nazoru neni na miste zadna kritika. Chapu, ze se to muze "odbornikum" na cestovani vlakem zdat jako zbytecne, pripadne trapne, nicmene znam mnoho lidi, cestujicich vlakem pomerne casto, kteri i presto maji docela problem se v cenach orientovat. Je nutne prihlednout k tomu, ze na C(S)D se nikdy nikdo doposud nezabyval propagaci, jak levneji cestovat a tyto prvni vlastovky mohou pusobit usmevne, nicmene je to krok spravnym smerem...!!!
registrovaný uživatel Web 
18.04.2008 (8:32)  
Petryk: Vidíte, já pořád nerozumím tomu, proč by se za státní peníze měla platit reklama na dotovaný vlak na lince, kde jezdí X soukromých nedotovaných dopravců. Ale asi mám špatný úhel pohledu...
registrovaný uživatel mic 
18.04.2008 (8:09)  
Mít web samože není zbytečná věc. Ale stačí porovnat web žlutý a modrý. Rozdíl je patrný. Zatímco jeden mě upoutá výletem na Říp a oslavou výročí nějaké kozí dráhy(o které ani nepíšou odkud kam vede), tak žlutý web poměrně agreivně informuje o CENÁCH spojení, designu vozidel a pod. Ano, pokud CHCI jet vlakem a CHCI najít informace, tak je najdu, nicméně konkurence mi tyto informace NABÍZÍ. Možná i proto se traduje, že žlutý autobus je levný, ačkoliv to minimálně mezi Brnem a Prahou rozhodně není pravda. Ale všichni to tvrdí, takže se to tak bere.
registrovaný uživatel M 
18.04.2008 (7:54)  
IDS - z toho, co jsi napsal by se skoro dal udelat zaver, ze mit svoje webovky je zbytecna vec, protoze ten net stejnak nikdo necte
registrovaný uživatel Petryk 
18.04.2008 (7:45)  
Teď by to chtělo ještě investovat do reklamy na Googlu, Seznamu atp... Aby to automaticky vypadávalo při hledání dopravců, případně koupit reklamu na hlavních autobusových nádražích v Praze a Brně...

Jak vlastně jezdí obsazené Brněnské expresy?
18.04.2008 (7:22)  
Info na stránkách ČD neúplné. Když se tím budu řídit, půjdu koupit šťastnou eLišku a nebude, bude to na stížnost, neboť na stránce nemají uvedenou informaci o omezeném počtu těchto jízdenek.

Taky by mě zajímalo, kolik lidí necestujících pravidelně vlakem zabrousí na web ČD. Z pozorování okolí si troufám tvrdit že 0 0 prd. Potom kolik lidí z cílové skupiny pravidelně necestujících se tuhle informaci o nejlevnějších variantách jízdného dozví? Jen malé procento z toho 0 0 prd. Podle mě další marná snaha jak nahnat pár lidí z aut a autobusů do vlaků.
 Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko