Brno - České dráhy zpřístupnily veřejnosti novou sekci svých webových stránek, věnovanou speciálně cestování mezi Brnem a Prahou. Dopravce tento krok komentuje snahou o zpřehlednění poskytovaných informací o možnostech přepravy mezi českou a moravskou metropolí. Cestující tu naleznou ceníky jízdenek a přehled všech dostupných vlakových spojení, včetně detailů o jízdě vlaků. Nová část webu ČD navíc na jednom místě prezentuje prakticky všechny možnosti slev a platné akční nabídky, čímž částečně reaguje na častou kritiku nepřehlednosti tarifního systému a nedostatečné propagace svých produktů.
"Počet cestujících mezi Brnem a Prahou je obrovský. Chceme proto pomoci lidem zorientovat se v našich obchodních nabídkách a všechny, kdo váhají, jak jet do Prahy, přesvědčit, že cesta vlakem může být levná a pohodlná,“ říká Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace ČD. Nová část firemních webových stránek nezapomíná ani na zdůraznění kvality spojů na prvním koridoru: od brněnských expresů, přes mezistátní vlaky EuroCity až po spoje vedené jednotkami pendolino. V aktuálně platném grafikonu jezdí mezi Prahou a Brnem rekordní počet taktových spojů, z toho šest párů expresů, které na své cestě zastavují pouze v Pardubicích. V kombinaci s vlaky EC a SC je tak každou hodinu zajištěno rychlé spojení dvou největších měst republiky.
zdroj: České dráhy a Deník
Zpráv na stránku: |
Dilo pak zavrsili tak, ze zpatky museli pres Breclav, takze kdybych jim nerekl, ze by to radsi meli nahlasit nak doprdu, tak jeste mohli zaplatit flastr...
Takze webem, o kterem "nikdo" nevi to zacina, neochotou informovat to pokracuje a totalnim vseobecnym odporem k CD to konci...
K webu ČD. Typický obyčejný cestovatel: Otevře IDOS, najde spojení v požadovaný čas a vidí cenu: Connex 242 Kč, vlak 314/236 Kč, u spojů SA není uvedena cena. Co mě vede pátrat po zajímavější cenové nabídce ČD? Nic. Nejdřív musím zjistit, že taková možnost vůbec existuje, pak jí budu hledat.
Takže stránka sama o sobě není špatná, ale špatné je, že se moc nepracuje na tom jak k ní zájemce přivést.
Jak už jsem psal těch 20-30 je při ceně jízdenky 180 Kč, někteří jezdí na levnější, takže reálně vydělají méně, jen pár procent z ceny lístku. Ale i těch 15 procent zisku z obratu pro drtivou vetšinu našich obchodníku málo je.
zirecek: ano, ale snaží se vydělávat co nejvíce s ohledem na vytlačení konkurence i na budoucnost (teď by mohli ještě zvýšit ceny a rýžovat na tom, ale neudělají to, protože ví, že by mohli časem ztratit pozice). Je to opačný přístup než má většina obchodníků s čímkoli u nás (zvednu ceny, ejhle, nemám větší zisky, protože mám méně zákazníků -> opět zvednu ceny nebo snížím kvalitu).
BTW - a kolik by mel byt ten zisk na jednu jizdenku teda? Kdyz 20-30 z toho tveho komentu vyznelo jako hrozne malo. Vzdyt je to 15% z ceny listku...
Jinak s těmi náklady, jednou jsem to zkusil počítat a vyšlo mi že pri 180 Kč jízdence a plně obsazeném autobusu by mohla SA vydělávat 20, max. 30 Kč. Pravda, studenti jezdí levněji, takže méně. Ale o to go, chytrý obchodník nemusí vydělat moc, zvlášť když si tím udělá reklamu na jiné výrobky, blbý (tj. naprosto typický český) obchodník se bude snažit vydělat co nejvíc za každou cenu aniž by zákazníkovi nabídl kvalitu a pak se diví, že ho převálcoval ten chytrý a že musel jít s cenami dolů a i tak o jeho produkty není velký zájem...
2) Praha-Brno nejezdí busy jenom SA.
1. delam se statni sprave (tedy ve verejnem sektoru)
2. reklamy ve vlaku pomijim, nic takoveho jsem nemel na mysli
3. prezentace a P.R. sluzeb CD se podstatne zlepsilo, staci otevrit oci :)
Po železniční trati 010 a 260 je to 255 km.
Po silnici je to 200 km.Což je kratší.
Nicméně časté dopravní nehody na D1 a následné tím vznikající kolony,dále než se motorista vyhrabe z Prahy, také nějaký čas zabere.
Je zde zase fakt,že oněch 130 km h dodržuje málokdo.
Například p.Topolánek oněch 130 km h na tenis rozhodně nejel.Dle odhadu to vycházelo na průměrnou rychlost daleko vyšší.Podotýkám bez majáku.
Proto se ale také domnívám ,že rychlost 70,80,90 km /h není v tomto směru dostačující pro železnici.
Škoda,že na trati 260 nebyla více zohledněna rychlost, ale pouze rekonstrukce. Musím říci ,že právě proto se zde místy jezdí 70-80,90 km/h.A právě kvůli této rychlosti je pak výsledný čas i větší.Nicméně je dobře ,že tratˇ je rekonstruována.
Kdyby se zde více zohlednila rychlost, mohl se čas dostat na možná i na dvě hodiny.A nemuselo by se uvažovat u budoucí vysokorychlostní trati Praha Brno.
Ona zrovna ideální není situace i na trati Chocenˇ- Ústí nad Orlicí.Nicméně zde už je to vymyšleno.
Zkopírované z odkazu níže
http://www.k-report.net/koridory/soucasn3.htm
V prvním pololetí roku 2006 byla vyhlášena a posléze společností SUDOP Praha vyhrána soutěž na Územně technickou studii (UTS) Nové tratě Choceň - Ústí nad Orlicí, čímž se definitivně ukončily veškeré optimalizační snahy dnešního úseku.
"Akční nabídka Praha – Brno za 175 Kč
Zvýhodněnou jízdenku pro cesty mezi Prahou a Brnem nebo Brnem a Prahou mohou využít všichni cestující. Prodej jízdenky není podmíněn žádným průkazem. Jízdenku za tuto speciální cenu můžete zakoupit u pokladních přepážek v železničních stanicích, a to nejpozději v den před dnem odjezdu. Jízdenky platí v přímých vlacích přes Pardubice i přes Žďár nad Sázavou."
Idealne v kombinaci s nasledujicim bonusem:
"nabídka platí pouze do vyprodání stanoveného limitu jízdenek s akviziční slevou na den (pokud pokladní oznámí, že již nelze vystavit jízdenku za tuto cenu na požadovaný den, doporučujeme cestujícímu využít některou obchodní nabídku ČD)"
Ano, to je zpusob, jak prilakat (nove) cestujici. Koukam, ze uz je to tu od 1. ledna, ale ted me to prastilo do oci... tohle uz je vazne vysmech.
Ad webovky - chtěl jsem hlavně upozornit, že porovnání obyčejný necestující s ČD ani nenajde. A ještě jsou v něm chyby - neinformování o omezené nabídce eLišek.
M - vlastní webovky mají smysl, jsou-li zaměřené na správnou cílovou skupinu. Ti, co cestují pravidelně, to vezmou jako obyčejné shrnutí jim dříve známých slev, nových cestujících to ale moc nových zákazníků nepříláká, neboť web ČD nesledují. Jediná možnost je masivní reklama na jiných stránkách (jak píše Petryk), třeba ÚAMK, weby dopravního zpravodajství, ...
na C(S)D se nikdy nikdo doposud nezabyval propagaci, jak levneji cestovat
To ses trochu mimo, ne? Propagaci se zabyva cely odbor CD a ruznych letaku, bilboardu, plakatu, lavicek atp. na slevy je vsude dost. Zbyva snad uz jen ta reklama v elektronickych mediich.
Problem je ale opravdu trochu v tom, co pise Web.
Jak vlastně jezdí obsazené Brněnské expresy?
Taky by mě zajímalo, kolik lidí necestujících pravidelně vlakem zabrousí na web ČD. Z pozorování okolí si troufám tvrdit že 0 0 prd. Potom kolik lidí z cílové skupiny pravidelně necestujících se tuhle informaci o nejlevnějších variantách jízdného dozví? Jen malé procento z toho 0 0 prd. Podle mě další marná snaha jak nahnat pár lidí z aut a autobusů do vlaků.
Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.