..: Souprava Alstom CORADIA Lirex testována v Cerhenicích :..

Ilustrační obrázek Velim - Ve čtvrtek 10.4. 2008 probíhaly na Zkušebním železničním okruhu u Velimi testy zajímavé jednotky. Souprava řady 440 pro DB Regio, známá pod obchodním názvem Coradia Lirex, je vyráběna Alstomem. Ten dodal stroje rodiny Coradia již pro příměstské linky ve Stockholmu a pro švédský region Skane. Testovaná jednotka ve složení 94 80 0 440 001-6, 94 80 0 441 001-5, 94 80 0 441 501-4 a 94 80 0 440 501-5 je první z objednávky 79 kusů pro německé DB Regio Bayern. To plánuje nasazení souprav na linky Mnichov - Augsburg - Ulm, Norimberk - Würzburg a Mnichov - Pasov. Přinášíme krátké představení stroje a snímky z testovacích jízd.

Ilustrační obrázek První jednotka, 440.001, vyjela z továrny Alstomu v Mannheimu počátkem tohoto roku a testována je již od 6. března v německém Salzgitteru. Jedná se o čtyř-vozovou variantu. DB Regio objednalo 48 čtyř-, 25 tří- a 6 pětivozových souprav pro spoje S-Bahn. Soupravy jsou 54 m, 70 m, resp. 87 metrů dlouhé, jejich maximální rychlost činí 160 km/h. V interiéru se nachází oddíl první třídy, oddíl vyhrazený pro přepravu kol, souprava je klimatizovaná, nízkopodlažní a bezbariérový přístup je samozřejmostí. Firma Alstom se pyšní faktem, že vlak je vyroben z 95% z recyklovatelných materiálů.

Jednotky by měly být dány do provozu na relaci Mnichov - Ulm již na konci tohoto roku, v letech 2009 a 2010 budou dodány i zbývající soupravy pro pokrytí linek do Pasova a Norimberku.

Ilustrační foto: Josef Petrák

Zdroj: Alstom


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 16.4.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


19.04.2008 (12:16)  
Ano, nekdo to u nas jiste dokaze vyrobit, v drahe maloserii, u ktere se jeste 10 let po nakupu budou ladit mouchy... :(
registrovaný uživatel M_V 
16.04.2008 (23:33)  
no podle těch délek souprav mi to vychází na délku vozu cca 16m, krajní delší o kabinu (regionova má 2x 14m nebo 3x 14m, řídící 914 nebo vložený 014 má jedny dvokřídlé, motorák dvoje jednokřídlé)
snad něco takovýho dokáže vyrobit někdo i u nás, i kdyby třeba "jen" na 140 km/h... mimochodem nejvíc se mi líbí podvozky mezi vozy, kdo viděl pohyb průchodu v regionově za jízdy, tak určitě pochopí :-D
16.04.2008 (22:18)  
Twix: Toto nepovazuju za "vecnou reportaz", ale za uzitecnou bleskovku se dvema fotkami z okruhu.
Povaze clanku odpovidaji i reakce a nevidim na tom nic zvlastniho.
registrovaný uživatel VKor 
16.04.2008 (21:32)  
Twix: Ano, to je známý Parkinsonův postřeh o schvalování stavby jaderné elektrárny, která se celá schválí bez debaty, ale pak se půl dne diskutuje o barvě střechy přístavku na kola zaměstnanců...
16.04.2008 (21:28)  
Chválím práci autora, kterou věnoval přípravě článku o Lirexu. Přijde mi líto, že u článků na téma "navržen utopický projekt tratě z XX do YY", "lidé v obci ZZ nechtějí PHS", "Student Agency zdražuje jízdné" atd. jsou vždy desítky komentářů, zatímco věcné reportáže o zahraničních vozidlech zůstávají téměř nepovšimnuty. Kromě obvyklého "u nás by to mohlo jezdit tam a tam" k tomu většinou nikdo nemá moc co říct. Chybí nám rozhled, jsme příliš odkojeni tím, co jezdí na té naší "staré dobré" české železnici, moderním vozidlům zatím prakticky nepřístupné.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
16.04.2008 (16:03)  
Je to pěkná jednotka, akorát mohla být v disingu LINTů, i když je jim dost podobná.
A podle mě má dveří akorát, oni ty jednotlivé vozy vypadají dost krátké.
registrovaný uživatel sAd 
16.04.2008 (15:59)  
Přijde mi, že pro svůj účel má souprava malý počet dveří.
16.04.2008 (12:15)  
Je otázka, kolik trakčních systémů umí. Pokud jen 15 kV/16 Hz, tak by mohla jezdit maximálně z Šatova do Retzu.
16.04.2008 (10:08)  
pěkná jednotka. mohla by jezdit i u nás:-)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko