..: Elektrifikace Šumperské trati začne už v červnu :..

Ilustrační obrázek Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.

Investice, kterou železničáři plánují více než 20 let, si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun. Více než polovinu nákladů, až 65 %, by podle nich mohla uhradit dotace z EU. "Elektrizace usnadní napojení vlaků jedoucích z Přerova a Olomouce na trať do Šumperku a zpět. Cestující nebudou muset přestupovat v Zábřehu," upřesňuje ředitel olomoucké stavební správy SŽDC Jiří Mlynář. Součástí investice bude kromě elektrizace trati také rekonstrukce staničních, traťových a přejezdových zabezpečovacích zařízení a sanace železničního spodku či mostů. Vítěz soutěže také vybuduje u trati protihlukové stěny.

zdroj: ČT 24/ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.4.2008 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.04.2008 (11:42)  
Bram: Já bych to raději nechal tak jak je, abych mohl nadále jezdit z Lanškrouna do Olomouce jen s přestupem v Rudolticích. :P
Ta elektrizace mi připadá celkem zbytečná, spíše by měli rychle elektrizovat a modernizovat tratě, kde je to skutečně zapotřebí, jako Brno - Jihlava nebo Ostrava - Valašské Meziříčí. Úplně zbytečná mi potom přijde elektrizace České Budějovice - České Velenice, to je dobré tak akorát pro rychlíky z Vídně do Českých Budějovic.
registrovaný uživatel Bram 
14.04.2008 (8:32)  
Elektrizace snad už konečné umožní odklonit všechny os. vlaky od Olomouce do Šumperka. Při této pŕíležitosti by bylo nanejvýš vhodné zastavit provoz os. vlaků mezi Rudolticemi a Zábřehem a nahradit je autobusy. S tím už se mělo počítat dávno a v rámci koridorizace zrušit veškeré zastávky a ve stanicích v tomto úseku nebudovat nástupiśtě. Osobáky tu vozí vzduch.
registrovaný uživatel M_V 
12.04.2008 (10:33)  
možná by v Postřelmově stačil úrovňový přechod, když by se udělal průjezd po třetí koleji od budovy,od Zábřeha by se jen mírně zvětšil obkouk na místo do druhé do třetí a od Bludova výhybka na 100km/h(je to skoro uprostřed 2,5 km přímé), sypaná nástupiště jsou u druhé a třetí koleje a ostrůvek mezi druhou a třetí by mohl stačit, podchod pod tratí snad kdysi dávno býval a byl kvůli přístupu zaměstnanců do MEZu, já už pamatuju jen to, že se celá stanice musela obcházet až k přejezdu od Sudkova...
a jestli bych někde uvítal druhou kolej, tak by to bylo z Postřelmova k odbočce směr Hanušovice(cca 1100m), to křižování spěšáků a rychlíků s osobákem se často neobejde bez zpoždění, ale asi by to kvůli klikatící se Moravě neskousli ochranáři :-(
11.04.2008 (19:34)  
Mě by spíš zajímalo proč DÚ vymyslel tu kravinu v Šatově.
11.04.2008 (7:04)  
Honza Š: Souhlas, mimoúrovňový přístup není vždy nejlepším řešením. Řešení Postřelmova a Šumperka považuji za nejvhodnější, dobře zvolené. Hlavní je, že se úrovňový přístup pro pěší "líbil" drážnímu úřadu; takže nebyla překážka k jeho použití.
Ještě bych dodal: Při realizaci projektové dokumentace byl problém se zvyšováním rychlostí. Název akce je "Elektrizace...", tudíž je velké plus, že se podařilo prosadit další stavební práce oproti původnímu záměru změřit elektrický odpor kolejí, pročistit štěrkové lože, postavit stožáry a natáhnout TV.
Velký přínos vidím především s přesunutím vozebního ramene elektrické trakce (Přerov)-Olomouc-Česká Třebová do Šumperka.
registrovaný uživatel Honza-loko  mail  
10.04.2008 (19:29)  
Takže to bude asi znamenat defenitivní konec 831....
10.04.2008 (16:54)  
Honza Š: Děkuji že si někdo všiml že se neeletrifikuje ale elektrizuje.

Jinak osobně si myslím že stavba bude velkým přínosem.
10.04.2008 (14:23)  
Venco, asi se kvuli Tobe pojedu na 140 podivat!!:))
10.04.2008 (13:04)  
To Venca Burgán:
Ad podchod v Šumperku. Zkus se na to podívat z jiné stránky. Zatím co v Postřelmově "hrozí", průjezd vlaků bez zastavení a 2. kolej je až za tou první(průjezdnou), je z hlediska bezpečnosti přístupu na nástupiště u 2. koleje podchod nevyhnutelný. Zatím co v Šumperku nebude projíždějícího vlaku, všechny zastaví na svých polovinách perónů, těsně před přechodem. Budou tam proto i cesťáky, které rozdělí dopravní koleje na poloviny. Příchod na perón, který bude mít "normovou" výšku hrany 550 mm nad TK, bude velmi pohodlný a rychlý zejména pro imobilní cestující: přímo přes koleje, bez žádných schodů či ramp a to bezpčně.
Ne vždy je mimoúrovňový přístup to nejlepší!

V dnešních a všech připravovaných projektech je naštěstí už "poloperonizace" zakázaný pojem. Vždy se navrhuje nástupiště s výškou 550 mm nad temenem kolejnice, přístup na perón se řeší z hlediska bezpečnosti. Pokud to provozní podmínky dovolují, tak úrovňově, tedy pokud je přechod jen přes předjízdnou kolej, kde je pak Vmax 50 km/h, jinak mimoúrovňově. A to de facto bez ohledu na kategorii tratě.
registrovaný uživatel Racek 
10.04.2008 (12:52)  
Desiro: subdodavatel elektrizace je celkem snadno odhadnutelný, ale zhotovitelem celé stavby u nás můžou být 2 (nebo dokonce 3?) firmy, tak se nechme překvapit, která si to koupí :-P
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko