Nymburk - V úterý 8.4.2008 před desátou hodinou dopolední srazil projíždějící rychlík číslo 1111 u nymburského hlavního nádraží dva zaměstnance Českých drah, kteří pracovali v kolejích. Oba byli na místě ošetřeni, jeden byl s velmi vážnými zraněními převezen vrtulníkem do pražské nemocnice. Nehodu nyní vyšetřuje policie.
Neštěstí se přihodilo u nadjezdu u hlavního nádraží v Nymburku na trati 071 z Mladé Boleslavi. „Stalo se to přímo ve stanici, dva muži přeměřovali výhybku, ale neřekli o tom výpravčímu, takže nejspíš porušili bezpečnost práce,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
Záchranná služba vyslala lékařské posádky z Kolína a Nymburka. Padesátišestiletého muže s méně závážným zraněním převezli na nymburskou chirurgii, lékař totiž nemohl vyloučit poranění hrudníku. Těžce zraněný druhý muž po ošetření na místě putoval s leteckou záchrannou službou do pražské nemocnice. Lékař u něj vyslovil podezření na poranění míchy, utrpěl též otevřenou zlomeninu nohy a zranění na hlavě.
zdroj: novinky.cz
Jestli dělali čtvrtletní, tak nešli dělat jednu vyhybku, nýbrž všechny. A o tom, že je to normální praxe bych taky dost pochyboval, bylo to lajdáctví.
... Byla to 714 ...
To je vtip?
ČD, a. s. SDC přejdou k SŽDC s. o. nejspíše k 01.06. či 01.07.2008. To by měl být již finální termín na 99%.
Nejsem si jist, ale kdysi se snad na lokotraktorech muselo jezdit dvojmuzne prave z duvodu spatneho vyhledu na trat. Po zruseni pomocniku strojvedoucich se tam u nakladu vyskytoval vlakvedouci...
Při posuzování nároků na odškodnění pracovního úrazu se přihlíží k tomu, jakým způsobem se postižený podílel na vzniku pracovního úrazu – tedy především dodržování bezpečnostních předpisů.
Pracují-li v kolejišti dva pracovnicí, jedná se o pracovní skupinu, jeden pracovník je vedoucím práce, odpovídá za bezpečnost práce a plní funkci bezpečnostní hlídky, to znamená, že se nijak nepodílí na pracovních úkonech vykonávaných druhým pracovníkem. Takže dva zaměstnanci nemohli "bezpečně" přeměřovat výhybku.
Já sice detailně neznám technologii takové práce, ale takové měření bezpečně ve dvou lidech, z nichž jeden nesmí dělat nic jiného, než sledovat provoz = pracovní náplň bezpečnostní hlídky, to dost dobře nejde. Taky mne drobet zaráží citovaný věk jednoho z postižených - 65 let.
K přesunu pracovníků SDC k SŽDC s.o. k 1.4.2008 nedošlo.
*****
In-karta : S blbostí ohledně ověřování nesouhlasí aní paní ředitelka O16, bohužel je tak "malou" PANÍ ve služební hierarchii, že tuhle blbost nedokázala z příslušného předpisu při zavádění vyrazit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.