..: Rychlík smetl dva železničáře :..

Ilustrační obrázekNymburk - V úterý 8.4.2008 před desátou hodinou dopolední srazil projíždějící rychlík číslo 1111 u nymburského hlavního nádraží dva zaměstnance Českých drah, kteří pracovali v kolejích. Oba byli na místě ošetřeni, jeden byl s velmi vážnými zraněními převezen vrtulníkem do pražské nemocnice. Nehodu nyní vyšetřuje policie.

Neštěstí se přihodilo u nadjezdu u hlavního nádraží v Nymburku na trati 071 z Mladé Boleslavi. „Stalo se to přímo ve stanici, dva muži přeměřovali výhybku, ale neřekli o tom výpravčímu, takže nejspíš porušili bezpečnost práce,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Záchranná služba vyslala lékařské posádky z Kolína a Nymburka. Padesátišestiletého muže s méně závážným zraněním převezli na nymburskou chirurgii, lékař totiž nemohl vyloučit poranění hrudníku. Těžce zraněný druhý muž po ošetření na místě putoval s leteckou záchrannou službou do pražské nemocnice. Lékař u něj vyslovil podezření na poranění míchy, utrpěl též otevřenou zlomeninu nohy a zranění na hlavě.

zdroj: novinky.cz


NIcKON Poslat mail autorovi | 8.4.2008 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
13.04.2008 (23:55)  
Hamster: 714 náhradou za 854 na rychlíkách na trati 071? Zmeškal jsem něco? Není už téměř čtrnáct dní od prvního dubna?
registrovaný uživatel Hamster  mail  
13.04.2008 (18:22)  
to Tenzor: Co by melo byt podstatou vtipu? 714 jezdi nahradou za 854 na trati z NB na MB docela bezne...
12.04.2008 (7:51)  
To zirecek:
Jestli dělali čtvrtletní, tak nešli dělat jednu vyhybku, nýbrž všechny. A o tom, že je to normální praxe bych taky dost pochyboval, bylo to lajdáctví.
registrovaný uživatel tenzor 
11.04.2008 (14:38)  
Rychlík smetl...
... Byla to 714 ...

To je vtip?
11.04.2008 (6:55)  
Dle mých informací dělali čtvrtletní revizi výhybek. To už je jedno, měřili jednoduše výhybku. Ano, porušili předpis, nehlásili se ve stanici. Je to normální praxe. Ve velké stanici nepůjdu na ústřední stavědlo či do dopravní kanceláře, abych se nahlásil, že si jdu prohlédnout jednu výhybku na zhlaví 2 km od jejich budovy... . Takovéto nešťastné nehody se stávají, stávat budou, je to rizikové povolání.

ČD, a. s. SDC přejdou k SŽDC s. o. nejspíše k 01.06. či 01.07.2008. To by měl být již finální termín na 99%.
registrovaný uživatel Hamster  mail  
10.04.2008 (9:00)  
Byla to 714 dlouhym cumakem napred. Strojvedouci si srazky vubec nevsiml a rekli mu o ni az pote co v pohode zastavil u peronu.
Nejsem si jist, ale kdysi se snad na lokotraktorech muselo jezdit dvojmuzne prave z duvodu spatneho vyhledu na trat. Po zruseni pomocniku strojvedoucich se tam u nakladu vyskytoval vlakvedouci...
09.04.2008 (23:09)  
tak dost pravděpodobná varianta je i nějaká dieslová lokomotiva, která zde často jezdí jako náhrada za 854....
09.04.2008 (20:04)  
Hlavně že to přežili. Snad se z toho dostanou. Nevíte někdo, co to bylo za vůz (pravděpodobně nějaká 854)? Jel jsem okolo místa nehody asi v poledne v mírně zpožděném Os 6045 od Boleslavi. Byli tam hasiči, ale vlak už ne. Přijeli jsme na druhé nástupiště. Na 3. nástupišti, kam vlaky od Boleslavi obvykle přijíždějí, stály dva samotné vozy Btn. - pravděpodobně z inkriminovaného vlaku. Ale motorový vůz jsem neviděl.
09.04.2008 (19:30)  
Pracovním úrazem je úraz, který utrpěl pracovník v pracovní době na pracovišti při plnění pracovních nebo v souvislosti s nimi.
Při posuzování nároků na odškodnění pracovního úrazu se přihlíží k tomu, jakým způsobem se postižený podílel na vzniku pracovního úrazu – tedy především dodržování bezpečnostních předpisů.
Pracují-li v kolejišti dva pracovnicí, jedná se o pracovní skupinu, jeden pracovník je vedoucím práce, odpovídá za bezpečnost práce a plní funkci bezpečnostní hlídky, to znamená, že se nijak nepodílí na pracovních úkonech vykonávaných druhým pracovníkem. Takže dva zaměstnanci nemohli "bezpečně" přeměřovat výhybku.
Já sice detailně neznám technologii takové práce, ale takové měření bezpečně ve dvou lidech, z nichž jeden nesmí dělat nic jiného, než sledovat provoz = pracovní náplň bezpečnostní hlídky, to dost dobře nejde. Taky mne drobet zaráží citovaný věk jednoho z postižených - 65 let.

K přesunu pracovníků SDC k SŽDC s.o. k 1.4.2008 nedošlo.

*****

In-karta : S blbostí ohledně ověřování nesouhlasí aní paní ředitelka O16, bohužel je tak "malou" PANÍ ve služební hierarchii, že tuhle blbost nedokázala z příslušného předpisu při zavádění vyrazit.
09.04.2008 (17:47)  
Nevím jak vy, ale já sjem se setkal v drtivé většině se zaměstnanci, kteří mi mile a rychle poradili a pomohli... Jinak těch nádražáků je mě líto.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko