..: Rekonstruované vozy dostávají nové barevné schéma :..

Ilustrační obrázekPlzeň, Trnava - V pátek 11. dubna přijel do České republiky ze slovenské Trnavy první rekonstruovaný vůz ze čtyřicetikusové série, která by měla být hotova do konce letošního roku. Prototypem pro další rekonstrukce v režii společnosti ŽOS Trnava se stal vůz Bee 20-70 508, jenž by se měl v nejbližších dnech podrobit zkouškém na cerhenickém zkušebním okruhu. Ve stejné době se na testovací proces připravuje i druhý zástupce nové vlny rekonstrukcí - vůz Apee 19-70 002, pocházející z dílen firmy MOVO Plzeň. Oba kusy přitom naznačují posun v pojímání vizuální identity Českých drah: nové barevné schéma by mělo nově modernizované vozy v očích cestujících přiblížit elitním vozům ve flotile dopravce.

Rekonstrukce z Trnavy - ne vše je dokonalé

Vůz Bee 20-70 508 dostal v rámci modernizace nová okna, vakuový systém WC, klimatizaci, zásuvky na 230V, nové sedačky vzoru Bmz241 (použitá fotografie je pouze ilustrační!) a konečně také nový nátěr. Ten vychází ze standardního schématu vozů ČD; obligátní zelený pruh v úrovni oken však nahradila barva červená. Vizuální rozdělení bočnice na bílý spodní pruh, horní červenou část a světle šedou střechu přiblížilo nové schéma vzhledu nových tlakotěsných vagonů firmy Siemens řad Ampz, Bmz a WRmz. Omlazenému Bee bohužel zůstalo původní obložení interiéru, na němž je dokonce vidět i několik starších čmáranic jako pozůstatek po neukázněných cestujících. Podle dostupných fotografií lze říci, že estetice interiéru neprospívá ani poněkud netradiční navaření nového zámku na původní dveře buňky WC.

Ilustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázekIlustrační obrázek

MOVO Plzeň - také mnoho změn

Ve vzácné časové shodě se právě minulý týden na zkušebním okruhu v Cerhenicích nacházel vůz Apee 19-70 002, přivezený z dílen plzeňské firmy MOVO, kde se podroboval kompletní opravě. Podle předběžných informací mají provedené změny skoro stejný rozsah, jako v případě trnavské rekonstrukce. Také tento vůz dostal nový lak, jenž se ovšem od svého modernizovaného kolegy liší v provedení barvy střechy (bílá jako podokení pruh) a také v celočerveném lakování čela. Vůz dostal kromě klimatizace a zásuvek na 230V také nové vakuové WC, jejichž instalace si vyžádala odstranění a zaslepení původních oken.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Zdroj: ŽelPage

Fotografie © Richard Sabela, Vilém Bodlák


JiříK. | 15.4.2008 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
15.04.2008 (19:43)  
Rekonstruované či nové vozy splňující kriteria moderního cestování jsou v "červenooranžovém"-bílém unifiku.Staré vozy bez rekonstrukcí jsou zeleno-bílém unifiku.Co je na tom nepochopitelného??Naopak cestující ocení to,že ví,do čeho má vlézt.Když to bde na jedno brdo,tak cestující zdálky nepozná lůžkáč od jídelňáku.
15.04.2008 (19:22)  
No já bych jako hlavní barvu dálkových spojů kategorie IC/EC klidně dal do červené a R klidně do zelené nebo naopak - v tom nemám problém ale nějakou "stálost" jak říká Michal Janko by to chtělo. Ale na vozech 810 když jsou skoro všechny stejné tak nějaká ta zvláštnost je někdy dle mě jenom dobrá
registrovaný uživatel Werkie  mail  
15.04.2008 (19:13)  
zigzaja : no elefant je ucelená jednotka dokud neproházej nový se starejma, to je pak pěknej cirku, a červený vozy se slonovinou často jezděj i s vozy BDs nebo D za obyčejnou lokomotivou a ne jen motorákem a to taky nevypadá nejlíp, a to proč všechny vozy na dálkové spoje ještě nedaly do barev po vzoru Ampz taky nechápu stejně jako to proč když udělali dva vozy tak proč oba nejsou v uplně stejném schématu a jsou tam odlišnosti v odstínech, a do oranžova to je proto aby vybledlý Ampz nevypadaly tak vybledle :-D
15.04.2008 (19:13)  
SergeS:, (částečně) zigzaja:
A to jsme právě u toho: Jednotná corporate identity tady není od toho, aby bavila partičku "šotoušů", nebo jak si říkáte, ale především od toho, aby vzbuzovala důvěru, hodnotnost, stálost.

Proto bude Coca-Cola vždy červenobílá a VŠECHNY autobusy veleúspěšné Student Agency kanárkově žluté.
A pokud už po vzoru komunistického ČSAD cítíme potřebu barevně odlišovat regionální, meziměstské a dálkové spoje, pak nechť je jeden společný základ a pak doplňková barva.

Barevný mix ČD spíš evokuje "nahoře huj, vespod fuj", nejednotnost, nejistotu, nestálost, zastaralost.
15.04.2008 (19:12)  
Ctirade díky za vysvětlení i když já jsem si ještě nevšiml žádného takového vozu - to bude asi tím že na 810-kách se asi nic moc nemění a na Béčkách kterými jezdím nejčastěji jsem si asi ještě nevšiml, teď k barvám - mě se náhodou líbí barevné kombinace v Česku hlavně u našich brněnských Brejlovců a také naše Zlínská 810 271-7 (se žlutým pruhem) je jedinečná a krásná... Jinak by se mě tam na Bee také více líbila zelená.
registrovaný uživatel SergeS 
15.04.2008 (18:54)  
MJ: Ano , Obb - seda , bila , modra , cervena , sem tam nejaka ta barevna masina ( reklamni na fotbal ) - tam je taky dost barev ... DB - nuda nuda a nuda - vse cervene nebo bile - az clovek nerozezna jedno od druheho :-)
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
15.04.2008 (18:52)  
Michal Janko: Tak to si zas nemyslím, je trochu "barevný nepořádek" ve vozovém parku ČD, to ano, ale vozy v rubínově červené s pruhem v barvě slonovinové kosti jsou regionální vozy s individuálním vytápěním, tedy se spíše ladí barevně s Motorovými vozy. Pendolino je ucelená jednotka, ešusy to samé. Kromě rozporů typu se zeleným pruhem & červeným pruhe & Beer-kama není podle mě žádný "Barevný nepořádek".
15.04.2008 (18:39)  
ČD by si měly už konečně ujasnit, jaká je jejich korporátní barva. Pro vzor nemusí chodit daleko, stačí se podívat na jih a na západ od nás, jak jednotná barevná kombinace umocňuje corporate identity, a tedy i vnímanou důvěryhodnost firmy.

Zatím je situace u ČD jak na cirkuse v Kocourkově:
-- většina vagonů má zelený prh
-- regionální spoje jsou tmavě červené, jiné zeleno-žluté
-- pendolino je pro změnu šedo-modro-žluté
-- propagační materiály Českých drah byly dřív tmavomodré, nyní jsou spíš světlomodré
-- CityElephant je červeno-modro-bílý
-- pak jsou tady ještě vozy Beer, staré příměstské jednotky, oranžové lokomotivy...

Když tyhle barvy slijete v jednu, dostanete přesný obrázek toho, jak to u nás na železnici vypadá.
A máte i srovnání, jak to vypadá třeba v Německu či Rakousku, když slijete barvy OEBB či DB (že nemusím připomínat, o jaké barvy se jedná, jen svědčí o jejich výtečné corporate identity).
15.04.2008 (18:32)  
Pendožabák: protože byl před řtyřmi měsíci vydán nový přdepis o označování vozidel, který stanovuje označení právě na podélníku. Už je takto označených vozů v provozu více než dost.
15.04.2008 (18:31)  
Vypadá to dobře, jen by mě zajímalo přoč je označení tak ošklivě napsané dole? Ví to někdo?
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko